Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32215
    trocade
    Deltagare

      Ännu en BRZ tråd i mängden 🙂

      Heter Niklas och bor i Linköping, det här är min första Subaru, bilar som avverkats innan är två Lexus (is200/is250) och en Audi S4 som BRZ’an ersatte. Jag är även lite av en VW fantast och försöker mig på att få ihop en golf 2 VR6, men här ska det handla om subarun.

      Bilen köpte jag i Juli 2012, levererades till handlaren slutet på Juli och jag hämtade ut Augusti (så en kort stund där var jag nog en av väldigt få privatpersoner i Sverige som hade en :)).

      Modifieringar:
      * Tein street advanced coilovers
      * K&N insatsfilter
      * Tom’s led bakljus

      Fälgar/Däck:
      * 17×7.5 Team Dynamics motorsport 1.2
      * 225/45 Toyo R1R

      Framtidsplaner just nu:
      * Krängningshämmare
      * Fjäderbensstag
      * Avgasystem
      * Spacers

      #267929
      Hempo
      Deltagare

        Kul med fler BRZ’or 🙂

        Vilket avgassystem funderar du på?

        #267928
        edbe
        Deltagare

          Snygg! Hur tycker du r1r däcken fungerar? Kört något på banan med dom?

          Sent from my iPhone using Tapatalk

          #267924
          Fricke.w
          Deltagare

            Kul som fasen att du hittade på detta forum, hade tänkt att tipsa dig, men de klarade du ju själv galant 🙂

            #267932
            trocade
            Deltagare

              Kul med fler BRZ’or 🙂

              Vilket avgassystem funderar du på?

              Jag vet faktiskt inte riktigt, försöker forska lite i det, i början blir det nog bara catback.

              #267933
              trocade
              Deltagare

                Snygg! Hur tycker du r1r däcken fungerar? Kört något på banan med dom?

                Sent from my iPhone using Tapatalk

                Jag gillar dom än så länge 🙂

                20 varv har jag kört på sviestad med dom, kändes riktigt bra, greppigt och verkade tåla att plågas lite utan att överhettas 🙂

                #267923
                Janne248
                Deltagare

                  Jag vet faktiskt inte riktigt, försöker forska lite i det, i början blir det nog bara catback.

                  Kolla runt innan du shoppar. Det gjorde jag.
                  Dock föll jag för Milltek.
                  Jag tog ett header (grenrör) back när jag ändå höll på.
                  Det är kat i grenröret och du skall komma igenom besiktningen med bara den. Du får någon hk mer om du skippar en kat.

                  Kolla på Milltek, jag kör med 13. Primary Cat-back Resonated (quieter) på den sidan.

                  De skriver: “With the primary cat-back system, the car was able to produce a much more impressive increase of 11.9hp (6.6%) and 16Nm (7.7%). For a normally aspirated car, these figures are astounding!
                  …..a primary cat-back design that saves more than 8kg (27%) over the standard system.

                  Skall bli spännande och se vad du väljer.

                  #267934
                  trocade
                  Deltagare

                    Kul som fasen att du hittade på detta forum, hade tänkt att tipsa dig, men de klarade du ju själv galant 🙂

                    Precis 😉 Tyckte bara inte jag moddat bilen tillräckligt mycket för en projekttråd 🙂

                    #267935
                    trocade
                    Deltagare

                      Kolla runt innan du shoppar. Det gjorde jag.
                      Dock föll jag för Milltek.
                      Jag tog ett header (grenrör) back när jag ändå höll på.
                      Det är kat i grenröret och du skall komma igenom besiktningen med bara den. Du får någon hk mer om du skippar en kat.

                      Kolla på Milltek, jag kör med 13. Primary Cat-back Resonated (quieter) på den sidan.

                      De skriver: “With the primary cat-back system, the car was able to produce a much more impressive increase of 11.9hp (6.6%) and 16Nm (7.7%). For a normally aspirated car, these figures are astounding!
                      …..a primary cat-back design that saves more than 8kg (27%) over the standard system.

                      Skall bli spännande och se vad du väljer.

                      Milltek har jag tittat lite på redan, både resonated och non-resonated, men även Perrin är riktigt intressant, finns dessutom i svart direkt vilket jag tror skulle passa in bra på bilen.

                      Men det är riktigt klurigt att välja rätt.

                      #267925
                      Fricke.w
                      Deltagare

                        Säger bara Tomei 🙂
                        Hade jag inte haft Isis burkarna att bygga vidare på, så hade jag inte tvekat en sekund på att skaffa Tomei, sjuk finish och kvalitet på deras grejer + att du får ett avgas system som är helt gjort i titan och spar in mer än dubbla vikten mot original, orginal vikt 17,4kg Tomei 6,4kg till samma pris som ett rostfritt system från andra tillverkare 🙂
                        Svårt att slå de!

                        http://ft86speedfactory.com/tomei-expreme-ti-type-60s-1019.html

                        #267930
                        Hempo
                        Deltagare

                          Säger bara Tomei 🙂
                          Hade jag inte haft Isis burkarna att bygga vidare på, så hade jag inte tvekat en sekund på att skaffa Tomei, sjuk finish och kvalitet på deras grejer + att du får ett avgas system som är helt gjort i titan och spar in mer än dubbla vikten mot original, orginal vikt 17,4kg Tomei 6,4kg till samma pris som ett rostfritt system från andra tillverkare 🙂
                          Svårt att slå de!

                          http://ft86speedfactory.com/tomei-expreme-ti-type-60s-1019.html

                          Tycker det är trist att det bara är singelpipe utblås på den.. Känns inte riktigt rätt rent utseendemässigt med det stora gapande hålet som blir på vänstersidan :/

                          #267926
                          Fricke.w
                          Deltagare

                            Jo tyvärr är de ju singel för att spara mest vikt, även fast jag tycker de är snyggt, men alla har vi ju inte samma smak 🙂
                            Men ft86speedfaktory säljer ju även en gjuten plugg, för att sätta på de ställe som blir tomt vid singel avgas 🙂

                            #267941
                            nilbri
                            Deltagare

                              Jag valde samma som Janne. Fast non-res. Nöjd. Låter imponerande i tunnlar och garage.

                              #267931
                              trocade
                              Deltagare

                                Utseendemässigt vill jag ha dubbla utblås, eller helst t.om fyra utblås.. 🙂

                                Hur är non-resonated inuti bilen? Jag ogillar verkligen resonans i en bil jag inte bara ska ha som banbil.

                                #267936
                                trocade
                                Deltagare

                                  Blir med största sannolikhet ett perrin, beroende på om dom kan fixa hem stealth modellen och inte det i rostfritt.

                                  Annars får jag jaga vidare lite 😀

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.