› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Vad har ni åkt ifrån för bilar? Race!
- Detta ämne har 48 svar, 3,943 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
21 november, 2009 kl. 17:42 #46495
Bodyshot
DeltagareOj, jag har faktiskt svårt att tro att du med din spec körde ifrån en S5 ÖVER hundra, för det är då den är som snabbast!
Jag har nämnligen en sån, och har haft en gt som du har fast jag hade värre motor, och den var inte snabb över hundra 😛21 november, 2009 kl. 17:42 #46500Bodyshot
DeltagareOj, jag har faktiskt svårt att tro att du med din spec körde ifrån en S5 ÖVER hundra, för det är då den är som snabbast!
Jag har nämnligen en sån, och har haft en gt som du har fast jag hade värre motor, och den var inte snabb över hundra 😛21 november, 2009 kl. 18:52 #46490specialized
DeltagareOj, jag har faktiskt svårt att tro att du med din spec körde ifrån en S5 ÖVER hundra, för det är då den är som snabbast!Jag har nämnligen en sån, och har haft en gt som du har fast jag hade värre motor, och den var inte snabb över hundra 😛
Då är det bara för dig att söka på google, du kommer hitta bland annat den här informationen :
S5 technical data
Performance
Max speed 155 miles/h (250 km/h)
0-100 km/h 5.0 seconds
0-160 km/h 11.9 seconds
0-200 km/h 18.3 seconds
0-300 km/h –
Quarter mile 13.2 secondsDetta ger 100-200 km/h på 13.3 sekunder.
Visserligen med en extra växling för det är hämtat ur en 0-200 repa.Hämtat från den här sidan : http://www.fastestlaps.com/car45fd0fcbd70cb.html
Söker man så hittar man tider 100-200 km/h för S5: på mellan 12.5 och 14 sekunder.
Min gör 100-200 km/h på 12.3 s enligt Racelogic.
Kollar man sen på vad S5:an väger så låter det inte alls så konstigt.
Åkte du inte ifrån en S5:a med din förra GT, om du nu hade mer effekt än mig,så var den GT`n nog inte så frisk 🙂_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg21 november, 2009 kl. 18:52 #46487specialized
DeltagareOj, jag har faktiskt svårt att tro att du med din spec körde ifrån en S5 ÖVER hundra, för det är då den är som snabbast!Jag har nämnligen en sån, och har haft en gt som du har fast jag hade värre motor, och den var inte snabb över hundra 😛
Då är det bara för dig att söka på google, du kommer hitta bland annat den här informationen :
S5 technical data
Performance
Max speed 155 miles/h (250 km/h)
0-100 km/h 5.0 seconds
0-160 km/h 11.9 seconds
0-200 km/h 18.3 seconds
0-300 km/h –
Quarter mile 13.2 secondsDetta ger 100-200 km/h på 13.3 sekunder.
Visserligen med en extra växling för det är hämtat ur en 0-200 repa.Hämtat från den här sidan : http://www.fastestlaps.com/car45fd0fcbd70cb.html
Söker man så hittar man tider 100-200 km/h för S5: på mellan 12.5 och 14 sekunder.
Min gör 100-200 km/h på 12.3 s enligt Racelogic.
Kollar man sen på vad S5:an väger så låter det inte alls så konstigt.
Åkte du inte ifrån en S5:a med din förra GT, om du nu hade mer effekt än mig,så var den GT`n nog inte så frisk 🙂_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg21 november, 2009 kl. 18:59 #46496Bodyshot
DeltagareGt är ju ingen snabb bil över hundra enligt mig, var det en manuell S5 du tittade på? Det är en sån jag har iaf, men visst är det möjligt, blev lite paff bara, S5 har ju grym aerodynomik och jag uppfattade den som en riktig autobahn bil, fick upp min chippad i 294km/h utan att det kändes speciellt snabbt…
Min gamla GT sålde jag för tre år sen och då fanns ju inte S5 ännu.
Men visst tror jag dig.
21 november, 2009 kl. 18:59 #46501Bodyshot
DeltagareGt är ju ingen snabb bil över hundra enligt mig, var det en manuell S5 du tittade på? Det är en sån jag har iaf, men visst är det möjligt, blev lite paff bara, S5 har ju grym aerodynomik och jag uppfattade den som en riktig autobahn bil, fick upp min chippad i 294km/h utan att det kändes speciellt snabbt…
Min gamla GT sålde jag för tre år sen och då fanns ju inte S5 ännu.
Men visst tror jag dig.
21 november, 2009 kl. 19:07 #46509Turbovin
DeltagareMan får ju betänka att en S5 är en tung tysk och det påverkar prestandan negativt. Imprezan har alltid beskyllts för att va slö över 100 men det gäller ju bara bilar som är original. Med effekt en bit över 300 hk så börjar de gå helt okej. Min Impreza är snabbare 100-150 än vad min Saab 900T med 421 hk var.
21 november, 2009 kl. 19:07 #46512Turbovin
DeltagareMan får ju betänka att en S5 är en tung tysk och det påverkar prestandan negativt. Imprezan har alltid beskyllts för att va slö över 100 men det gäller ju bara bilar som är original. Med effekt en bit över 300 hk så börjar de gå helt okej. Min Impreza är snabbare 100-150 än vad min Saab 900T med 421 hk var.
22 november, 2009 kl. 01:05 #46491specialized
DeltagareGt är ju ingen snabb bil över hundra enligt mig, var det en manuell S5 du tittade på? Det är en sån jag har iaf, men visst är det möjligt, blev lite paff bara, S5 har ju grym aerodynomik och jag uppfattade den som en riktig autobahn bil, fick upp min chippad i 294km/h utan att det kändes speciellt snabbt… Min gamla GT sålde jag för tre år sen och då fanns ju inte S5 ännu.Men visst tror jag dig.
Japp, tiderna jag lade upp och nämnde var för en manuell.
En GT med över 300 friska,riktiga hk, går faktiskt riktigt bra, speciellt om man ser til att den är 4-wd. Mycket av det hänger på dess relativt låga vikt.
Tillläggas kan ju att det inte var någon stor vinst, ca 1.5 billängd, i intervallet 100 – 210 km/h.Slut från mig, Back to topic 🙂
_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg22 november, 2009 kl. 01:05 #46488specialized
DeltagareGt är ju ingen snabb bil över hundra enligt mig, var det en manuell S5 du tittade på? Det är en sån jag har iaf, men visst är det möjligt, blev lite paff bara, S5 har ju grym aerodynomik och jag uppfattade den som en riktig autobahn bil, fick upp min chippad i 294km/h utan att det kändes speciellt snabbt… Min gamla GT sålde jag för tre år sen och då fanns ju inte S5 ännu.Men visst tror jag dig.
Japp, tiderna jag lade upp och nämnde var för en manuell.
En GT med över 300 friska,riktiga hk, går faktiskt riktigt bra, speciellt om man ser til att den är 4-wd. Mycket av det hänger på dess relativt låga vikt.
Tillläggas kan ju att det inte var någon stor vinst, ca 1.5 billängd, i intervallet 100 – 210 km/h.Slut från mig, Back to topic 🙂
_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg22 november, 2009 kl. 09:37 #46497Bodyshot
DeltagareOk! Refererar då till 2fast2furios ” winning is winning, it dosent mather if you win by a inch or a mile” grattis grabbs, vi har stekt lite roliga bilar iaf 😉
22 november, 2009 kl. 09:37 #46502Bodyshot
DeltagareOk! Refererar då till 2fast2furios ” winning is winning, it dosent mather if you win by a inch or a mile” grattis grabbs, vi har stekt lite roliga bilar iaf 😉
22 november, 2009 kl. 11:39 #46478Manor
DeltagareDå jag tillhör den äldre generationen och inte race:ar med Imprezan så gjordes mina lyckligaste race tidigt 80-tal.
Jag hade då en BMW 2002 -73 med en helt nybyggd trimmad motor som var borrad till 2,2 liter och vässad mer med tanke på mer vrid än effekt. Med den så körde jag ifrån en BMW 323i samt en Saab 900 Turbo som kändes väldigt stort på den tiden. 2002:an gick faktiskt riktigt riktigt bra även om den på intet sätt skulle kunna konkurrera med Imprezan såklart.
Med Imprezan så är väl de starter man gör vid rejält vinterväglag som är roligast. Fram- och bakhjulsdrivna bilar kommer knappt ur fläcken…medan Imprezan bara skovlar sig iväg :-).
22 november, 2009 kl. 11:39 #46479Manor
DeltagareDå jag tillhör den äldre generationen och inte race:ar med Imprezan så gjordes mina lyckligaste race tidigt 80-tal.
Jag hade då en BMW 2002 -73 med en helt nybyggd trimmad motor som var borrad till 2,2 liter och vässad mer med tanke på mer vrid än effekt. Med den så körde jag ifrån en BMW 323i samt en Saab 900 Turbo som kändes väldigt stort på den tiden. 2002:an gick faktiskt riktigt riktigt bra även om den på intet sätt skulle kunna konkurrera med Imprezan såklart.
Med Imprezan så är väl de starter man gör vid rejält vinterväglag som är roligast. Fram- och bakhjulsdrivna bilar kommer knappt ur fläcken…medan Imprezan bara skovlar sig iväg :-).
23 november, 2009 kl. 08:01 #46503Bodyshot
DeltagareJag tänkte vända på tråden och fråga vad ni har blivit IFRÅNÅKTA av istället 😉
Jag kan börja. Gul Porsche GT2 med 350mackor bak som spann i 160km/h och jag hade inte en chans med min 420hk STI, jag såg dock vart han tog vägen, bara följa dom svarta remmarna han lämnade efter sig 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.