Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35058
    Sillen
    Deltagare

      Tjena jag skulle vilja ha ett rappare motorljud i min impreza 2.0r. Men har svårt att veta vilken ljuddämparen jag ska ha. Det är en sugmotor i min bil och den ska väl ha ett visst mottryck i röret. Undrar då om man ska ha en lång och smal eller kort och bred

      #284565
      FiddeFuling
      Keymaster

        Tjena jag skulle vilja ha ett rappare motorljud i min impreza 2.0r. Men har svårt att veta vilken ljuddämparen jag ska ha. Det är en sugmotor i min bil och den ska väl ha ett visst mottryck i röret. Undrar då om man ska ha en lång och smal eller kort och bred

        Jag satt med samma tankar om min legacy 2.5i sugis.. slutade med att jag behöll original mitten dämpare och bytte de bakre emot rakrör :p:D

        Nu vet jag inte vad som skiljer Impreza o Legacy sugis avgassystem men gissar att de är ganska så lika.

        När man varvar ut så låter den riktigt gött men kan upplevas något drönig på motorväg/landsväg..

        Kommer troligen hänga på dämparna igen när jag byter till vintertassar

        #284567
        Sillen
        Deltagare

          Vad trevligt att någon vågat dej på det. Hur upplevde du bilen kändes den slö?

          #284566
          FiddeFuling
          Keymaster

            Vad trevligt att någon vågat dej på det. Hur upplevde du bilen kändes den slö?

            Nu är det ju ingen raket till o börja med 😀 men tycker den går samma som innan. Kanske lite bättre men det troligen så att man låter sig luras utav ljudet.

            2.5i 165hk

            Litet klipp på ljudet.. gör sig inte rättvis igenom mobil kamera men bättre än inget :rolleyes:

            https://www.instagram.com/p/BJM_UHggJf5/

            Det jag gillar mest är nog att den popar o har sig när man står o gasar på parkering… ja!! jag är 12 år! 😛

            #284568
            Sillen
            Deltagare

              Du verkar iallafall ha fått det riktigt dova ljudet som jag letar efter. Ska bli spännande

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.