Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1116
    IMPREZA FOREVER
    Deltagare

      #Vart mappar man helst imprezor? Vilka har bäst erfarenhet?

      #Finns det en risk för tex motor ras vid mappningen?

      #Mappar man efter när man har installerat allt godis?

      #Kör dom rullande landsväg vid optimeringen?

      #Om bilen redan är mappad men godis har tillkommit efteråt tex 3″downpipe,och fmic. Måste man mappa om den igen då?

      #42555
      Bodyshot
      Deltagare

        Jag Mappade min på JRM-RACING, helt suveräna killar, blev en riktigt stor skillnad! Jag mappade bilen efter allt var bytt, såsom avgas filter soppapump osv.
        Och ja, byter man tex till fmic så måste man mappa om bilen igen.
        Dom körde rullande landsväg på jrm.
        Mvh B.S

        #42557
        Desen
        Deltagare

          Vad jag har förstått så är det JRM eller Trollspeed som gäller om man vill mappa sin Impreza. De är även klubbsponsorer så är man medlem har man rabatt.
          Att trimma är aldrig helt riskfritt. Men om du har en frisk välservad motor utan missljud, så är risken för motorras väldigt liten.
          Resten av drivlinan är en annan hisoria.

          Allt ditt godis ska vara på plats innan du mappar. Ändrar du något i efterhand som påverkar motorns prestamda så stämmer inte mappen sedan. Men om du eftermonterar något så tror jag det är billigare att mappa om då man redan äger ecuteclicensen?

          /Andreas, Skåne, Kristianstad
          Blå GT -99

          #42556
          Bodyshot
          Deltagare

            Det stämmer, bara timkostanden man får betala om man skall mappa om och redan har licensen! 🙂

            #42560
            Nyman
            Deltagare

              Tjänar man nått på att enbart mappa en helt orginalbil?
              eller är den optimalt mappad för d som sitter i orginal?

              -= enough is enough =-

              #42547
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Det går att fila på betydligt, en standard GT med bättre avgassystem kommer upp runt 250 riktiga pållar och ~350 Nm – det är klart det som ger mest på bilen till att börja med, efter det är det en brant utförsbacke till vad jag vill kalla “det svarta hålet”. 😀

                /J – har ett silverfärgat, svart, hål. :+

                #42558
                IMPREZA FOREVER
                Deltagare

                  Det går att fila på betydligt, en standard GT med bätre avgassystem kommer upp runt 250 riktiga pållar och ~350 Nm – det är klart det som ger mest på bilen till att börja med, efter det är det en brant utförsbacke till vad jag vill kalla “det svarta hålet”. :D/J – har ett silverfärgat, svart, hål. :+

                  Menar du det stora svarta hålet som blir i plånlädret?;-)

                  #42559
                  IMPREZA FOREVER
                  Deltagare

                    Om man inte har en enda susning om va det sitter för ecu i biln då?
                    Är det bara att gasa ner till JRM och dom löser den biten

                    #42561
                    Nyman
                    Deltagare

                      SAM, det var ju delvis svar på min fråga, men om man inte ens byter Avgassystemet då? vad händer om man mappar då?

                      I övrigt, en sådan förändring som du beskrev, bättre avgassystem och mappning. Vad går det på ungefär? och vilket avgassystem ska man i så fall ha?

                      Rinner ifrån trådens ämne lite, hoppas det är ok..

                      -= enough is enough =-

                      #42553
                      matte-sthlm
                      Deltagare

                        De e ju SAM som mappar bilar 😉 iaf bilar bestyckade med link.

                        #42554
                        Addson
                        Deltagare

                          Säager bara JRM Racing det e goa o glada killar 🙂

                          #42548
                          SecretAgentMan
                          Deltagare

                            Det går att mappa och förbättra med standard avgas med, men det blir inte riktigt lika bra som när man förbättrat andningen en smula. 🙂

                            /J

                            #42562
                            Nyman
                            Deltagare

                              OK!

                              Men om man ska göra en sådan förändring som du beskrev SAM, bättre avgassystem och mappning. Vad går det på ungefär? och vilket avgassystem ska man i så fall ha?

                              -= enough is enough =-

                              #42552
                              simo
                              Deltagare

                                Det finns alla varianter av aga, från Ferritas 15000 kroners till Rays 4000 lr vad de nu kostar.
                                Liknade utbud finns när det gäller mappnig/olika ecuer
                                Vanligast är dock att programera om standard ecun vilket görs av tex Trollspeed o jrm, pris ca 9000 om man inte redan har licens

                                /U

                                #42563
                                Nyman
                                Deltagare

                                  Tackar för svaret på de…

                                  Då vet man vad man ska spara pengar till över vintern då.. så kan man fixa de där lagom till våren 😉

                                  -= enough is enough =-

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.