› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Vart mappar vi helst våra imprezor?
- Detta ämne har 19 svar, 1,228 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 7 månader sedan av
Nyman.
-
FörfattareInlägg
-
14 september, 2006 kl. 17:04 #1116
IMPREZA FOREVER
Deltagare#Vart mappar man helst imprezor? Vilka har bäst erfarenhet?
#Finns det en risk för tex motor ras vid mappningen?
#Mappar man efter när man har installerat allt godis?
#Kör dom rullande landsväg vid optimeringen?
#Om bilen redan är mappad men godis har tillkommit efteråt tex 3″downpipe,och fmic. Måste man mappa om den igen då?
14 september, 2006 kl. 17:06 #42555Bodyshot
DeltagareJag Mappade min på JRM-RACING, helt suveräna killar, blev en riktigt stor skillnad! Jag mappade bilen efter allt var bytt, såsom avgas filter soppapump osv.
Och ja, byter man tex till fmic så måste man mappa om bilen igen.
Dom körde rullande landsväg på jrm.
Mvh B.S14 september, 2006 kl. 17:23 #42557Desen
DeltagareVad jag har förstått så är det JRM eller Trollspeed som gäller om man vill mappa sin Impreza. De är även klubbsponsorer så är man medlem har man rabatt.
Att trimma är aldrig helt riskfritt. Men om du har en frisk välservad motor utan missljud, så är risken för motorras väldigt liten.
Resten av drivlinan är en annan hisoria.Allt ditt godis ska vara på plats innan du mappar. Ändrar du något i efterhand som påverkar motorns prestamda så stämmer inte mappen sedan. Men om du eftermonterar något så tror jag det är billigare att mappa om då man redan äger ecuteclicensen?
/Andreas, Skåne, Kristianstad
Blå GT -9914 september, 2006 kl. 17:25 #42556Bodyshot
DeltagareDet stämmer, bara timkostanden man får betala om man skall mappa om och redan har licensen! 🙂
14 september, 2006 kl. 18:30 #42560Nyman
DeltagareTjänar man nått på att enbart mappa en helt orginalbil?
eller är den optimalt mappad för d som sitter i orginal?-= enough is enough =-
14 september, 2006 kl. 18:57 #42547SecretAgentMan
DeltagareDet går att fila på betydligt, en standard GT med bättre avgassystem kommer upp runt 250 riktiga pållar och ~350 Nm – det är klart det som ger mest på bilen till att börja med, efter det är det en brant utförsbacke till vad jag vill kalla ”det svarta hålet”. 😀
/J – har ett silverfärgat, svart, hål. :+
14 september, 2006 kl. 19:13 #42558IMPREZA FOREVER
DeltagareDet går att fila på betydligt, en standard GT med bätre avgassystem kommer upp runt 250 riktiga pållar och ~350 Nm – det är klart det som ger mest på bilen till att börja med, efter det är det en brant utförsbacke till vad jag vill kalla ”det svarta hålet”. :D/J – har ett silverfärgat, svart, hål. :+
Menar du det stora svarta hålet som blir i plånlädret?;-)
14 september, 2006 kl. 19:26 #42559IMPREZA FOREVER
DeltagareOm man inte har en enda susning om va det sitter för ecu i biln då?
Är det bara att gasa ner till JRM och dom löser den biten14 september, 2006 kl. 20:08 #42561Nyman
DeltagareSAM, det var ju delvis svar på min fråga, men om man inte ens byter Avgassystemet då? vad händer om man mappar då?
I övrigt, en sådan förändring som du beskrev, bättre avgassystem och mappning. Vad går det på ungefär? och vilket avgassystem ska man i så fall ha?
Rinner ifrån trådens ämne lite, hoppas det är ok..
-= enough is enough =-
14 september, 2006 kl. 21:10 #42553matte-sthlm
DeltagareDe e ju SAM som mappar bilar 😉 iaf bilar bestyckade med link.
14 september, 2006 kl. 22:14 #42554Addson
DeltagareSäager bara JRM Racing det e goa o glada killar 🙂
15 september, 2006 kl. 05:42 #42548SecretAgentMan
DeltagareDet går att mappa och förbättra med standard avgas med, men det blir inte riktigt lika bra som när man förbättrat andningen en smula. 🙂
/J
15 september, 2006 kl. 08:51 #42562Nyman
DeltagareOK!
Men om man ska göra en sådan förändring som du beskrev SAM, bättre avgassystem och mappning. Vad går det på ungefär? och vilket avgassystem ska man i så fall ha?
-= enough is enough =-
15 september, 2006 kl. 08:59 #42552simo
DeltagareDet finns alla varianter av aga, från Ferritas 15000 kroners till Rays 4000 lr vad de nu kostar.
Liknade utbud finns när det gäller mappnig/olika ecuer
Vanligast är dock att programera om standard ecun vilket görs av tex Trollspeed o jrm, pris ca 9000 om man inte redan har licens/U
15 september, 2006 kl. 11:29 #42563Nyman
DeltagareTackar för svaret på de…
Då vet man vad man ska spara pengar till över vintern då.. så kan man fixa de där lagom till våren 😉
-= enough is enough =-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.