Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #283454
    Baardh
    Deltagare

      Gjorde sedan likadant på högersidan men där blev det lite mer jobb tack vare att tankpåfyllningen sitter där. Kommer att köra med original tanklocksluckan.

      #283455
      Baardh
      Deltagare

        Passade på att bygga nya bakre del till avgassystemet en dag när bilen hängde på lyften.

        Plockade även ner bakvagnen och bytte dom sista bussningarna som jag inte bytt tidigare. Kör Powerflex Black series bussningar i hela bilen. Bakdiffen fräschare till med lite ny färg när jag ändå hade den nerplockad.

        Kapade till en brandvägg och monterade den i bilen.

        #283456
        Baardh
        Deltagare

          Var inte nöjd med AutoR framskärmarna pga att dom inte hade så högt skurna hjulhus som Wrc bilarna hade så jag beställde hem wrc kopior från ABW.

          Så när jag hade dom så började jag att bygga om hjulhusen fram på bilen. Hade bilder från en renovering av en Wrc bil som hjälp för att se ungefär hur jag skulle bygga.

          #283457
          Baardh
          Deltagare

            Batteriet fick inte längre plats där fram så det fick flytta in i bagaget istället.

            AutoR fronten passade inte med ABW skärmarna så fronten kommer att byggas om.

            #283431
            tendency
            Deltagare

              Kommer att bli så grymt. 🙂

              #283458
              Baardh
              Deltagare

                Vände på intercoolern så att anslutningarna hamnade uppåt och byggde om min gamla tryckrör så att dom passade.

                #283459
                Baardh
                Deltagare

                  Här är huven jag kommer att använda. Det är en ventilerad huv från ABW. Gjorde även extra luftutsläpp med ett par Ford RS replika gälar.

                  #283460
                  Baardh
                  Deltagare

                    Påbörjat att bygga ändar framtill på trösklarna.

                    Nu har jag sammanfattat bygget fram till där jag är idag.

                    #283461
                    Baardh
                    Deltagare

                      Igår fick jag äntligen hem min nya vinge :).

                      #283462
                      Baardh
                      Deltagare

                        Var tvungen att åka till garaget igår kväll bara för att provmontera vingen och även en vortex generator som kom på Posten igår 😀

                        #283463
                        Baardh
                        Deltagare

                          Börjat spackla ihop v.bakskärm med karossen.

                          #283464
                          Baardh
                          Deltagare

                            Tröttnade på att slipa spackel så jag gjorde en plåt och satte in en huvudströmbrytare i bilen.

                            #283465
                            Baardh
                            Deltagare

                              Börjat bygga om framskärmarna lite så att dom passar ihop med trösklarna.

                              #283439
                              Fladric
                              Deltagare

                                Kul att det går framåt! Du börjar ha några timmar i denna bil nu…

                                #283466
                                Baardh
                                Deltagare

                                  Kul att det går framåt! Du börjar ha några timmar i denna bil nu…

                                  Ja det har blivit några kvällar i garaget :p. Men jag börjar se slutet på kaross jobbet nu så snart kanske det är dags för lack 🙂

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.