Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 58 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34884
    Baardh
    Deltagare

      Efter att många har tyckt att jag ska starta en projekt tråd här så ger jag det ett försök.

      Som många kanske har sett på Ssc fb sida så håller jag på att montera wrc breddning på min Type-r. Kommer dock inte att bli en exakt wrc kopia utan jag kommer att bygga den lite efter egen smak och tycke d—0.o—b

      Hur tycker ni att jag ska göra med tråden? Ska jag uppdatera från där bygget är idag eller ska jag börja från början?

      #283440
      Igge
      Deltagare

        Börja från början om du orkar.

        Orkar du inte gör du det ändå fast lite mer komprimerat 😛

        #283449
        Baardh
        Deltagare

          Hur laddar man upp bilder i tråden?

          #283444
          Tyrfing
          Deltagare

            Du laddar upp dem i albumet i din profil sen länkar du dem i tråden, alternativ om de redan ligger uppe på annan sida så länkar du direkt därifrån. (exempel utan mellanslagen)

            #283438
            TomK
            Deltagare

              Man kan även trycka på den här symbolen och lägga in bildlänken.

              #283429
              tendency
              Deltagare

                Yes, äntligen! 😀

                SSC’s galleri funkar ju inte..! Har inte gjort på länge. Skapa ett album på t.ex garaget och släng in alla bilder där. Sedan kan du kopiera bildadressen där och klistra in här!

                Om du orkar kan du ju skicka upp bilder på vad som har gjorts hittills. :p

                #283441
                Igge
                Deltagare

                  Garaget har väl begränsat med bilder?

                  Jag föredrar ett konto på imgur.com, där man sedan kan kopiera det som heter direct link, länken ska alltså sluta på typ .jpg eller .jpg?1 och så klistrar man in den innan för img-taggar

                  På imgur.com kan man beskära, krympa och hålla koll på bilderna. Fullt möjligt att det finns bättre image hosts men inte som jag känner till 🙂

                  #283445
                  Tyrfing
                  Deltagare

                    Vad är det som inte funkar med SSC galleri? Jag laddade upp en bild nyligen till mitt album?

                    Eller är det att det inte går att skapa fler album?

                    #283450
                    Baardh
                    Deltagare

                      Såhär såg bilen ut när jag köpte den.

                      #283451
                      Baardh
                      Deltagare

                        När jag väl hade fått hem wrc breddningen så var det bara att börja riva bort Trial breddningen och börja skära bort original plåten.

                        #283430
                        tendency
                        Deltagare

                          Vad är det som inte funkar med SSC galleri? Jag laddade upp en bild nyligen till mitt album?

                          Eller är det att det inte går att skapa fler album?

                          Funkar det nu?! Har ju inte fungerat som det ska på två (2!) ÅR.
                          http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=95988
                          Jag kunde besöka mitt galleri förra året, men inte lägga in nya bilder, skapa album eller göra några förändringar öht. Och förra veckan gick det inte ens att komma in i galleriet…

                          Garaget har väl begränsat med bilder?

                          Har dom? Jag har lagt in 488 bilder hittills, enbart till projekttråden..

                          #283442
                          Igge
                          Deltagare

                            Angående garaget: Inget jag testat själv, bara hört det förr 🙂

                            #283437
                            Christian S
                            Deltagare

                              Angående garaget: Inget jag testat själv, bara hört det förr 🙂

                              det är max 20 bilder på sidan där bilen är sen kan man skapa andra fotoalbum och ladda upp bilder i.

                              #283452
                              Baardh
                              Deltagare

                                Sen var det dags att bygga nytt hjulhus och bredda ut tröskeln lite. Alla plåtrena ytor epoxygrundas.

                                #283453
                                Baardh
                                Deltagare

                                  Sen va det dags att limma dit bakskärmen och tröskeln på vänstersidan. Använde 3M 2komp karosseri lim. Tröskeln kapade jag av i framkant för att sedan plasta dit den främre delen på framskärmen så att det går att skruva bort skärmen vid behov.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 58 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.