- Detta ämne har 141 svar, 28,208 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 10 månader sedan av Fladric.
-
FörfattareInlägg
-
30 oktober, 2012 kl. 16:14 #29431csjovoldDeltagare
Hallå allihopa!
Slänger upp en stänkare på mitt senaste projekt.
Bilen är en 1998 års Impreza STi Type R importerad från England i början av året.
Så här ser den ut i dagsläget.Inspirationen till bygget kommer från Subarus rallybilar i slutet på 90-talet/ början på 2000. Men kommer även köra lite åt Timeattack hållet, lite som jag vill alltså.
Slänger in några bilder så ni förstår ungefär hur jag menar.
Till att börja med så har jag beställt ett kitt som gjutet av en 2000 års WRC bil som breddar ungefär 4/5 cm på varje sida. Ungefär samma breddning som på en 22b skulle jag tro. Kittet kommer troligtvis nästa vecka så uppdateringar kommer att ske då.
Medan så lägger jag upp några bilder på kittet.Vet faktiskt inte om det finns någon Impreza i Sverige med liknande 22b/WRC breddning?
Allt för den här gången iaf! 🙂
30 oktober, 2012 kl. 16:33 #249898adam.b.wDeltagarefett 🙂 de blir nog nice 😉 jag hade kört på time attack stuk matt svart eller grå med kolfiber detaljer 😉
30 oktober, 2012 kl. 17:08 #249873Jonas.LDeltagareTrevligt, ska följas !
30 oktober, 2012 kl. 17:10 #249891nossnoJDeltagareHallå allihopa!
Slänger upp en stänkare på mitt senaste projekt.
Bilen är en 1998 års Impreza STi Type R importerad från England i början av året.
Så här ser den ut i dagsläget.Inspirationen till bygget kommer från Subarus rallybilar i slutet på 90-talet/ början på 2000. Men kommer även köra lite åt Timeattack hållet, lite som jag vill alltså.
Slänger in några bilder så ni förstår ungefär hur jag menar.
Till att börja med så har jag beställt ett kitt som gjutet av en 2000 års WRC bil som breddar ungefär 4/5 cm på varje sida. Ungefär samma breddning som på en 22b skulle jag tro. Kittet kommer troligtvis nästa vecka så uppdateringar kommer att ske då.
Medan så lägger jag upp några bilder på kittet.Vet faktiskt inte om det finns någon Impreza i Sverige med liknande 22b/WRC breddning?
Allt för den här gången iaf! 🙂
Jag har samma tanke med min. Vart har du köpt ditt ifrån?
30 oktober, 2012 kl. 17:16 #249915csjovoldDeltagareJag har samma tanke med min. Vart har du köpt ditt ifrån?
Köpte det av en kille i Polen.
30 oktober, 2012 kl. 17:19 #249916csjovoldDeltagareHur grymt som helst!
Men dom där skärmarna är inte gjutet från WRC, om du jämför hur högt upp hjulhusen går på en WRC så ser du att dom inte är lika höga på dina skärmar, dom lär vara gjutna från 22B som har mindre hjulhus än vad WRC hade. Fortfarande helgrymt! 😉 Får man fråga var du köpte kittet? Jag har varit sugen på den där P2000 vingen rätt länge…
Sett det också, fast är ju olika beroende om det är grus eller asfast som underlag också när det gäller skärmarna. Köpte det av nån kille i Polen, hittar inte igen sidan. Ja, den är snygg med vingbladet som sticker ut en bit.
30 oktober, 2012 kl. 17:25 #249917csjovoldDeltagareNej, det är exakt samma skärmar oavsett underlag. 😉 Däremot så hade dom smalare spårvidd på grus och snö fram till S5 (1999), förutom Juha Kankkunen som körde breda spårvidden på grus också… 🙂
Det är inte mycket jag kan här i livet men WRC bilarna vet jag hur dom såg ut.. 😀 Tror du inte mig så kolla själv: http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=120948&album=18026
Där ser man, har sett vissa bilder där man tycker att hjulhusen ser större ut, men är väl hjulupphängningen och hjulen som är annorlunda på grus så bilen blir högre.
Haha, tror dig! 😉
30 oktober, 2012 kl. 18:00 #249867Nikke McRaeDeltagareHallå allihopa!
Slänger upp en stänkare på mitt senaste projekt.
Bilen är en 1998 års Impreza STi Type R importerad från England i början av året.
Så här ser den ut i dagsläget.Inspirationen till bygget kommer från Subarus rallybilar i slutet på 90-talet/ början på 2000. Men kommer även köra lite åt Timeattack hållet, lite som jag vill alltså.
Slänger in några bilder så ni förstår ungefär hur jag menar.
Till att börja med så har jag beställt ett kitt som gjutet av en 2000 års WRC bil som breddar ungefär 4/5 cm på varje sida. Ungefär samma breddning som på en 22b skulle jag tro. Kittet kommer troligtvis nästa vecka så uppdateringar kommer att ske då.
Medan så lägger jag upp några bilder på kittet.Vet faktiskt inte om det finns någon Impreza i Sverige med liknande 22b/WRC breddning?
Allt för den här gången iaf! 🙂
Ser ut att vara fin kvalite. Mycket jobb, men fint lär det bli!
Ska följa detta.Nej, det är exakt samma skärmar oavsett underlag. 😉 Däremot så hade dom smalare spårvidd på grus och snö fram till S5 (1999), förutom Juha Kankkunen som körde breda spårvidden på grus också… 🙂 När S6 (P2000) kom till Portugal 2000 så hade dom bredare spårvidd även på grus eftersom dom hade fått fjädringen att arbeta bättre än på tidigare bilar med breda spårvidden.
Det är inte mycket jag kan här i livet men WRC bilarna vet jag hur dom såg ut.. 😀 Tror du inte mig så kolla själv: http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=120948&album=18026
Vilken nostalgi det var att bläddra igenom bilderna, särskilt när man får se sig själv i publiken på bilden med Burns i svenska 2001. Jag är killen i gula jackan närmast vägen, med farsgubben brevid. Målet på Sågen. 🙂
Synd att eran tog slut.30 oktober, 2012 kl. 18:55 #249892GyverDeltagareCoolt! Lycka till med bygget!
Kommer du gjuta upp en duct bakom kylaren för att dra nytta av huvutsläppen?
30 oktober, 2012 kl. 22:52 #249857Impreza112DeltagareRiktigt trevligt, hoppas det blir många trevliga tekniska lösningar på bygget=)
Har själv varit i tankarna på wrc kopia dock med riktiga wrc skärmar och allt som hör till.
Hade också varit tacksam med denna kontakt på just vingen, måste ju vara lätt att spåra honom med kolli adress på fraktsedel annars?
Mvh/Christian30 oktober, 2012 kl. 23:01 #249918csjovoldDeltagareRiktigt trevligt, hoppas det blir många trevliga tekniska lösningar på bygget=)
Har själv varit i tankarna på wrc kopia dock med riktiga wrc skärmar och allt som hör till.
Hade också varit tacksam med denna kontakt på just vingen, måste ju vara lätt att spåra honom med kolli adress på fraktsedel annars?
Mvh/ChristianTackar!
Kom på nu att jag har en mailadress till honom. Skickar den till dig imorgon!
hittade en sida i england som har riktiga komposit skärmar, + andra delar tagna direkt från riktiga wrc bilar. Kan länka den också om du vill det?31 oktober, 2012 kl. 09:07 #249910Sjögren RacingDeltagareTackar!
Kom på nu att jag har en mailadress till honom. Skickar den till dig imorgon!
hittade en sida i england som har riktiga komposit skärmar, + andra delar tagna direkt från riktiga wrc bilar. Kan länka den också om du vill det?Du får gärna PM:a mailadressen till mig med.
Mvh
31 oktober, 2012 kl. 09:17 #249919csjovoldDeltagareFör alla som är intresserad av kit så finns det hur många som helst som både tillverkar och säljer kit.. Google is your friend.
31 oktober, 2012 kl. 10:45 #249858Impreza112DeltagareTack hade varit kanonschyst, ja ta även firman med kompositskärmarna har även en kontakt med det i Us men kan vara bra att jämnföra lite.
Mvh/Christian31 oktober, 2012 kl. 11:45 #249920csjovoldDeltagareTack hade varit kanonschyst, ja ta även firman med kompositskärmarna har även en kontakt med det i Us men kan vara bra att jämnföra lite.
Mvh/ChristianDu har PM.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.