Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 142 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29431
    csjovold
    Deltagare

      Hallå allihopa!

      Slänger upp en stänkare på mitt senaste projekt.
      Bilen är en 1998 års Impreza STi Type R importerad från England i början av året.
      Så här ser den ut i dagsläget.

      Inspirationen till bygget kommer från Subarus rallybilar i slutet på 90-talet/ början på 2000. Men kommer även köra lite åt Timeattack hållet, lite som jag vill alltså.

      Slänger in några bilder så ni förstår ungefär hur jag menar.

      Till att börja med så har jag beställt ett kitt som gjutet av en 2000 års WRC bil som breddar ungefär 4/5 cm på varje sida. Ungefär samma breddning som på en 22b skulle jag tro. Kittet kommer troligtvis nästa vecka så uppdateringar kommer att ske då.
      Medan så lägger jag upp några bilder på kittet.

      Vet faktiskt inte om det finns någon Impreza i Sverige med liknande 22b/WRC breddning?

      Allt för den här gången iaf! 🙂

      #249898
      adam.b.w
      Deltagare

        fett 🙂 de blir nog nice 😉 jag hade kört på time attack stuk matt svart eller grå med kolfiber detaljer 😉

        #249873
        Jonas.L
        Deltagare

          Trevligt, ska följas !

          #249891
          nossnoJ
          Deltagare

            Hallå allihopa!

            Slänger upp en stänkare på mitt senaste projekt.
            Bilen är en 1998 års Impreza STi Type R importerad från England i början av året.
            Så här ser den ut i dagsläget.

            Inspirationen till bygget kommer från Subarus rallybilar i slutet på 90-talet/ början på 2000. Men kommer även köra lite åt Timeattack hållet, lite som jag vill alltså.

            Slänger in några bilder så ni förstår ungefär hur jag menar.

            Till att börja med så har jag beställt ett kitt som gjutet av en 2000 års WRC bil som breddar ungefär 4/5 cm på varje sida. Ungefär samma breddning som på en 22b skulle jag tro. Kittet kommer troligtvis nästa vecka så uppdateringar kommer att ske då.
            Medan så lägger jag upp några bilder på kittet.

            Vet faktiskt inte om det finns någon Impreza i Sverige med liknande 22b/WRC breddning?

            Allt för den här gången iaf! 🙂

            Jag har samma tanke med min. Vart har du köpt ditt ifrån?

            #249915
            csjovold
            Deltagare

              Jag har samma tanke med min. Vart har du köpt ditt ifrån?

              Köpte det av en kille i Polen.

              #249916
              csjovold
              Deltagare

                Hur grymt som helst!

                Men dom där skärmarna är inte gjutet från WRC, om du jämför hur högt upp hjulhusen går på en WRC så ser du att dom inte är lika höga på dina skärmar, dom lär vara gjutna från 22B som har mindre hjulhus än vad WRC hade. Fortfarande helgrymt! 😉 Får man fråga var du köpte kittet? Jag har varit sugen på den där P2000 vingen rätt länge…

                Sett det också, fast är ju olika beroende om det är grus eller asfast som underlag också när det gäller skärmarna. Köpte det av nån kille i Polen, hittar inte igen sidan. Ja, den är snygg med vingbladet som sticker ut en bit.

                #249917
                csjovold
                Deltagare

                  Nej, det är exakt samma skärmar oavsett underlag. 😉 Däremot så hade dom smalare spårvidd på grus och snö fram till S5 (1999), förutom Juha Kankkunen som körde breda spårvidden på grus också… 🙂

                  Det är inte mycket jag kan här i livet men WRC bilarna vet jag hur dom såg ut.. 😀 Tror du inte mig så kolla själv: http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=120948&album=18026

                  Där ser man, har sett vissa bilder där man tycker att hjulhusen ser större ut, men är väl hjulupphängningen och hjulen som är annorlunda på grus så bilen blir högre.

                  Haha, tror dig! 😉

                  #249867
                  Nikke McRae
                  Deltagare

                    Hallå allihopa!

                    Slänger upp en stänkare på mitt senaste projekt.
                    Bilen är en 1998 års Impreza STi Type R importerad från England i början av året.
                    Så här ser den ut i dagsläget.

                    Inspirationen till bygget kommer från Subarus rallybilar i slutet på 90-talet/ början på 2000. Men kommer även köra lite åt Timeattack hållet, lite som jag vill alltså.

                    Slänger in några bilder så ni förstår ungefär hur jag menar.

                    Till att börja med så har jag beställt ett kitt som gjutet av en 2000 års WRC bil som breddar ungefär 4/5 cm på varje sida. Ungefär samma breddning som på en 22b skulle jag tro. Kittet kommer troligtvis nästa vecka så uppdateringar kommer att ske då.
                    Medan så lägger jag upp några bilder på kittet.

                    Vet faktiskt inte om det finns någon Impreza i Sverige med liknande 22b/WRC breddning?

                    Allt för den här gången iaf! 🙂

                    Ser ut att vara fin kvalite. Mycket jobb, men fint lär det bli!
                    Ska följa detta.

                    Nej, det är exakt samma skärmar oavsett underlag. 😉 Däremot så hade dom smalare spårvidd på grus och snö fram till S5 (1999), förutom Juha Kankkunen som körde breda spårvidden på grus också… 🙂 När S6 (P2000) kom till Portugal 2000 så hade dom bredare spårvidd även på grus eftersom dom hade fått fjädringen att arbeta bättre än på tidigare bilar med breda spårvidden.

                    Det är inte mycket jag kan här i livet men WRC bilarna vet jag hur dom såg ut.. 😀 Tror du inte mig så kolla själv: http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=120948&album=18026

                    Vilken nostalgi det var att bläddra igenom bilderna, särskilt när man får se sig själv i publiken på bilden med Burns i svenska 2001. Jag är killen i gula jackan närmast vägen, med farsgubben brevid. Målet på Sågen. 🙂
                    Synd att eran tog slut.

                    #249892
                    Gyver
                    Deltagare

                      Coolt! Lycka till med bygget!

                      Kommer du gjuta upp en duct bakom kylaren för att dra nytta av huvutsläppen?

                      #249857
                      Impreza112
                      Deltagare

                        Riktigt trevligt, hoppas det blir många trevliga tekniska lösningar på bygget=)
                        Har själv varit i tankarna på wrc kopia dock med riktiga wrc skärmar och allt som hör till.
                        Hade också varit tacksam med denna kontakt på just vingen, måste ju vara lätt att spåra honom med kolli adress på fraktsedel annars?
                        Mvh/Christian

                        #249918
                        csjovold
                        Deltagare

                          Riktigt trevligt, hoppas det blir många trevliga tekniska lösningar på bygget=)
                          Har själv varit i tankarna på wrc kopia dock med riktiga wrc skärmar och allt som hör till.
                          Hade också varit tacksam med denna kontakt på just vingen, måste ju vara lätt att spåra honom med kolli adress på fraktsedel annars?
                          Mvh/Christian

                          Tackar!

                          Kom på nu att jag har en mailadress till honom. Skickar den till dig imorgon!
                          hittade en sida i england som har riktiga komposit skärmar, + andra delar tagna direkt från riktiga wrc bilar. Kan länka den också om du vill det?

                          #249910
                          Sjögren Racing
                          Deltagare

                            Tackar!

                            Kom på nu att jag har en mailadress till honom. Skickar den till dig imorgon!
                            hittade en sida i england som har riktiga komposit skärmar, + andra delar tagna direkt från riktiga wrc bilar. Kan länka den också om du vill det?

                            Du får gärna PM:a mailadressen till mig med.

                            Mvh

                            #249919
                            csjovold
                            Deltagare

                              För alla som är intresserad av kit så finns det hur många som helst som både tillverkar och säljer kit.. Google is your friend.

                              #249858
                              Impreza112
                              Deltagare

                                Tack hade varit kanonschyst, ja ta även firman med kompositskärmarna har även en kontakt med det i Us men kan vara bra att jämnföra lite.
                                Mvh/Christian

                                #249920
                                csjovold
                                Deltagare

                                  Tack hade varit kanonschyst, ja ta även firman med kompositskärmarna har även en kontakt med det i Us men kan vara bra att jämnföra lite.
                                  Mvh/Christian

                                  Du har PM.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 142 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.