Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35583
    Alex996
    Deltagare

      Hej hej

      Ny här, vet ej om där finns någon tråd om just denna bil…

      Går i tankarna att skaffa en sådan och vill veta om kända fel, köptips och råd

      Vad är det man ska kolla efter? Är den årsmodeller något att ha?

      Jag kan en del om tuning och japsare, men inte just Subaru, har ägt Skyline förr i tiden…

      Alla tips och råd uppskattas, så håll inte tillbaka

      Ser fram emot att snackas med er

      #287177
      Simon.x
      Deltagare

        Hej hej

        Ny här, vet ej om där finns någon tråd om just denna bil…

        Går i tankarna att skaffa en sådan och vill veta om kända fel, köptips och råd

        Vad är det man ska kolla efter? Är den årsmodeller något att ha?

        Jag kan en del om tuning och japsare, men inte just Subaru, har ägt Skyline förr i tiden…

        Alla tips och råd uppskattas, så håll inte tillbaka

        Ser fram emot att snackas med er

        Hej

        Välkommen till SSC.

        Här har du forums delen för STI —> http://www.subaruclub.se/forum/forumdisplay.php?f=85

        Ett tips använd sökmotorn. 😀

        Sedan när du vet vad det är för bil du kommer att köpa eller letar efter (detta kan vi bara gissa oss till 😉 )

        //Simon

        #287179
        Alex996
        Deltagare

          Jag har nu köpt bilen, riktigt nöjd med den, men… har lite problem med den

          Efter cirka 20 mil, tändes det antispin lampa, SI drive blinkar, Cruise controll blinkar och motor lampan är tänd

          Någon som råkat ut för detta innan?

          Tacksam för alla tips och svar

          #287178
          zanoii
          Deltagare

            Om jag inte har missförstått så visar det bara att något är fel. Du måste använda en felkodsläsare för att få ut felkoden för att få reda på vad som är fel.

            #287180
            Alex996
            Deltagare

              Om jag inte har missförstått så visar det bara att något är fel. Du måste använda en felkodsläsare för att få ut felkoden för att få reda på vad som är fel.

              Tack för det! Kommer åka in till verkstad imorgon då kommer jag uppdatera med vad som är fel… kanske någon här är intresserad att veta också

              #287176
              Zlasher
              Deltagare

                Även kallat safemode. Motorstyrningen har hittat något fel och går då in i safemode. En obd2 läsare kan som sagt läsa ur och släcka ev felkoder. Vanligen är väl misständningar eller avgasrening. Hoppas på något lätt.

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.