SSC Allmänt snack Projekt 2006 Legacy 3.0R 5EAT Myspys

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 49 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #264333
    Mitsubaru
    Deltagare

    Storstädar garaget, då gäller de att ställa allt som ska vara kvar åt sidan 🙂

    På tis ska bilen in till JRM för fjäderbyte, frontlinksen o 4 hjulsinställning, så sätter de dit remskivan på samma gång, samt kör en om mappning med nya luftintaget/remskivan/cat-backet.
    Den mappen som JoCCe gjorde från scratch var bättre än den vi fick från den japanske experten, den klev iväg mycket bättre – så vi lägger i den och utgår från den som grundmapp.

    Ska bli superkul att testa med “arseldynon” sen 😀

    Har inte hunnit byta däck än, men ska se om det kan bli av nästa vecka.

    //Mitsubaru

    #264352
    ogredani
    Deltagare

    Inga uppdateringar? 🙂

    #264334
    Mitsubaru
    Deltagare

    Halvjobbigt när man skrivit inlägg – ska förhandsgranska – så är man plötsligt utloggad – loggar in -varpå inlägget borta!
    Så ska man skriva om allt igen………och så jäkla långsamt skriver jag inte 😡 man tappade lite sugen då, så jag återkommer med resten sen

    Jo bilen går kanonbra, allt sammantaget var lyckat, ska testa lite acc tider faktisk för jag vart lite impad.

    Sommardäcken på/slungar upp grus på småvägarna – inte kul alls, bilen är nu ännu läägre..

    Dessutom skitig, så bilder på den kommer när den är lite renare.

    //Mitsubaru

    #264335
    Mitsubaru
    Deltagare

    Kanske gammalt, men tar man bort en liten bit här kommer det in lite mer luft i snorkeln, mer damm också förståss, så filterbytena får man inte slarva med..

    //Mitsubaru

    #264353
    ogredani
    Deltagare

    Ok, spännande!

    Har du märkt nån skillnad med fjäderbensstagen på? Är det värt investeringen?

    #264336
    Mitsubaru
    Deltagare

    Ok, spännande!

    Har du märkt nån skillnad med fjäderbensstagen på? Är det värt investeringen?

    Ärligt tala har jag ändrat både fjädring, däck och fälgar, och nu frontlinksen – dessutom har jag kört väldigt lite än så länge, så det har jag inte kunnat urskilja än.
    Vis av tidigare erfarenheter kan jag säga att det är bra, har haft det på mina senaste 4 bilar och då har det bidragit både till kursstabilitet rakt fram och när det svängt.

    Man känner förstås av det mer om man inte fibblar och byter till bredare däck i samma veva :rolleyes:
    Det var lite rea på just den CUSCOn nu 835spänn, så det tycker jag var väl värt för mej.

    //Mitsubaru

    #264337
    Mitsubaru
    Deltagare

    " />
    " />
    Fin-väder och ren bil!

    Fälgarna är från Japanska Kei Racing.

    Framgår lite hur låg den blev, inte mycket onödig luft i hjulhusen, men inte tokigt stötig i gången.

    Ska byta till nytt HKS luftfilter så fort sanden börjar försvinna från gatorna, nu har jag headers på G, det blir Raptors, jag skippar tankarna på kompressor – alldeles för dyrt för mej just nu.

    Raptor påstår ca +20kw tror jag det var med mappning och minimum cat-back på, så det ska bli kul att se.

    Har även en annan grej på gång, en “Black Alternator” är beställd, hittade den på Advances japanska hemsida via Bing translate, har nu fått RHD japan att ta hem/sälja den, även till andra bilar.

    När man inte har överladdning får man se till att minska drivlineförlusterna så gott det går 😀

    //Mitsubaru

    #264354
    ogredani
    Deltagare

    Har du möjlighet att fota bilen där frontläppen framgår lite tydligare och från vanlig ögonhöjd? Nu hamnar den i skugga och lite låg close-up. Den är ju inte gratis att beställa från Japan så försöker intala mig att det lyfter bilens utseende avsevärt. Söker motivationsinspiration! 🙂

    #264312
    Janne248
    Keymaster

    Raptor påstår ca +20kw tror jag det var med mappning och minimum cat-back på, så det ska bli kul att se.

    20kw??? 20 kilo watt? 20000 w?
    Det var mycket effekt! 😀 Typ 20000 x1,36=27200hk

    Eller menar du 20hk kanske?

    Annars som sagt i tidigare post, jäkligt kul med projekt som inte är en Impreza!
    Kul med lite STi och annat japan godis på en Legacy!
    De blir jäkligt snygga!

    #264318
    Igge
    Deltagare

    20kw??? 20 kilo watt? 20000 w?
    Det var mycket effekt! 😀 Typ 20000 x1,36=27200hk

    Eller menar du 20hk kanske?

    Annars som sagt i tidigare post, jäkligt kul med projekt som inte är en Impreza!
    Kul med lite STi och annat japan godis på en Legacy!
    De blir jäkligt snygga!

    20kW är ungefär 27hk

    Du har nog räknat lite fel tyvärr 😛
    Annars skulle två vanliga h4or sno över 140 hästar när de börjar belasta generatorn. Har helgen börjat tidigt? 😛

    I övrigt instämmer jag i kören. Kul med lite variation på projekten 🙂

    #264323
    zanoii
    Deltagare

    20kw??? 20 kilo watt? 20000 w?
    Det var mycket effekt! 😀 Typ 20000 x1,36=27200hk

    Eller menar du 20hk kanske?

    Annars som sagt i tidigare post, jäkligt kul med projekt som inte är en Impreza!
    Kul med lite STi och annat japan godis på en Legacy!
    De blir jäkligt snygga!

    Med den matematiken klarar min WRX ganska precis att driva fyra glödlampor men inget mer..

    20 kW är ca 27 hkr.

    #264313
    Janne248
    Keymaster

    20kW är ungefär 27hk

    Du har nog räknat lite fel tyvärr 😛
    Annars skulle två vanliga h4or sno över 140 hästar när de börjar belasta generatorn. Har helgen börjat tidigt? 😛

    I övrigt instämmer jag i kören. Kul med lite variation på projekten 🙂

    Opppppssss, my bad…. tänkte lite fel med kilo där… hahah… ja men 1,36 i faktor mellan kw och hk var rätt iaf!

    #264319
    Igge
    Deltagare

    Opppppssss, my bad…. tänkte lite fel med kilo där… hahah… ja men 1,36 i faktor mellan kw och hk var rätt iaf!

    Jag vet exakt hur det känns när hjärnan tar ledig 😀

    #264338
    Mitsubaru
    Deltagare

    Har du möjlighet att fota bilen där frontläppen framgår lite tydligare och från vanlig ögonhöjd? Nu hamnar den i skugga och lite låg close-up. Den är ju inte gratis att beställa från Japan så försöker intala mig att det lyfter bilens utseende avsevärt. Söker motivationsinspiration! 🙂

    Ska se om jag kan ordna det 😉

    //Mitsubaru

    #264339
    Mitsubaru
    Deltagare

    20kw??? 20 kilo watt? 20000 w?
    Det var mycket effekt! 😀 Typ 20000 x1,36=27200hk

    Eller menar du 20hk kanske?

    Annars som sagt i tidigare post, jäkligt kul med projekt som inte är en Impreza!
    Kul med lite STi och annat japan godis på en Legacy!
    De blir jäkligt snygga!

    Jaa det vart många glödlampor det där :p

    Det är tillverkarens siffror, så det återstår att se vad det egentligen ger, men :
    “Showing 20kw gain in peak power and nearly 30kw extra at 7300rpm, some very significant torque increase also”

    Min nya generator landade igår eftermiddag, ska lägga upp en bild vid tillfälle, blir också intressant att se “mindre förlust/mer effekt” biten i verkligheten på den, ska ge 130A istf 110, och erbjuda mycket mindre motstånd.

    Kul att tråden uppskattas!

    //Mitsubaru

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 49 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.