SSC Allmänt snack Projekt 2006 Legacy 3.0R 5EAT Myspys

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 49 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #264340
    Mitsubaru
    Deltagare

    " />

    Anodiserade aluminium bult och mutter/brick sortiment har inhandlats (sjuk kille d—0.o—b)
    Grym skillnad i vikt – ska bara användas på “non stress/no shearing points”

    Vore mer effektivt att banta ner föraren istället – men inte lika kul..

    Har några fler skumma grejjor på gång som jag inte ens trodde fanns, att man lättade huven i bakkant förr var ju vanligt – en sak som glömts bort nuförtiden, men det blir snart ändring på det.

    Lättviktsbult till fälgarna på gång också, likaså batterihållare byts ut.

    Generatorn som ska på
    " />

    Men jag avvaktar mina headers – de borde dyka upp snart, och tänkte få allt gjort på en gång.

    Jobbat mycket nu ett tag, så varit dåligt med uppdatering, men som sagt, lite i väntans tider just nu.

    //Mitsubaru

    #264341
    Mitsubaru
    Deltagare

    Har du möjlighet att fota bilen där frontläppen framgår lite tydligare och från vanlig ögonhöjd? Nu hamnar den i skugga och lite låg close-up. Den är ju inte gratis att beställa från Japan så försöker intala mig att det lyfter bilens utseende avsevärt. Söker motivationsinspiration! 🙂

    " />

    Kan den funka?
    Tar en ny annars lite senare, det började snöa nyss jag var ut, så det var inget mysigt ute längre, och lite trångt att få till en bild i garaget.

    //Mitsubaru

    #264355
    ogredani
    Deltagare

    Anodiserade aluminium bult och mutter/brick sortiment har inhandlats (sjuk kille d—0.o—b)

    Var hittade dem? Kan du ge mig en inköpslista? Ser jätteschysst ut! 🙂

    Men jag avvaktar mina headers – de borde dyka upp snart, och tänkte få allt gjort på en gång.

    Kommer de göra nån skillnad tror du?

    Kan den funka?

    Tackar! Ser ju onekligen schysst ut. Jag får lugna mig lite eftersom jag skämt bort bilen alldeles för mycket det senaste = dyyyrt, vilket jag nog inte behöver tala om för dig. 🙂

    #264342
    Mitsubaru
    Deltagare

    Länk till skruv och bult:
    http://www.ebay.co.uk/itm/Motorbike-Anodised-BLUE-Bolt-kit-150-parts-USS150BU-/281144231177?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4175808509
    Nu blev det en sortimentslåda, man kan ju gå igenom exakt vad man behöver och bara köpa precis det, jag chansade på denna och tyckte det vart bra, det blir över till en bil till och lite annat 😀

    (Man kan ju annars porra till det med titanbult och mutter om man har råd:eek:)

    Lite grejjor från TEGIWA


    Fick nyss hjälp av min snälle bror att hänga på nya generatorn också, allt verkar funka, bild kommer.

    //Mitsubaru

    #264314
    Adam K
    Deltagare

    Snygg!
    Tröstlöst o dyrt/krona att trimma N/A, men utseendet är det inget fel på!
    Så bilden på dina nya droplinks, är dina original med samma inpassning? Isåfall skulle jag gärna köpa dem av dig, behöver dem bak till imprezan.

    #264324
    zanoii
    Deltagare

    Om jag tolkar denna bild rätt har du nu distanser mellan fästet och huven? Vad är i så fall syftet med det och blir det inte helt galen passning mot skärmen?

    #264343
    Mitsubaru
    Deltagare

    Snygg!
    Tröstlöst o dyrt/krona att trimma N/A, men utseendet är det inget fel på!
    Så bilden på dina nya droplinks, är dina original med samma inpassning? Isåfall skulle jag gärna köpa dem av dig, behöver dem bak till imprezan.

    Jo, men hade jag varit ute efter mest hästar per krona hade jag inte köpt just den här bilen/motorn heller.
    Jag har varit i trimträsket länge men här tvingas man tänka i lite annorlunda banor, utan att överladda eller ge sej in i motorn, det är just det jag tycker är kul med den här 😀
    Ska kolla vart linksen tog vägen.

    //Mitsubaru

    #264344
    Mitsubaru
    Deltagare

    Om jag tolkar denna bild rätt har du nu distanser mellan fästet och huven? Vad är i så fall syftet med det och blir det inte helt galen passning mot skärmen?

    :confused:
    Så gjorde man förut, det evakuerar varmluften över vindrutan.
    Tanken är väl också att det blir ett annat flöde under huven, både in och ut.

    Nu kommer ju inte vi färdas i extremt varma förhållanden, eller tävla i drifting, men jag ska prova, inverkar det inget negativt får dom vara kvar.

    Jo passningen sista biten ser lite underligt ut, men distanserna skymtar samtidigt under, så man fattar att bilen nog inte krockat.

    Jag tyckte det var/är så jäkla coolt bara att jag inte kunde låta bli – om sanningen ska fram, blir funktionen bättre av det så är det ju bara plus..

    Har ju inte varit fotoväder direkt, provade ta en bild på huven i garaget, men det syns dåligt.
    Får invänta slutet på monsunperioden.

    //Mitsubaru

    #264345
    Mitsubaru
    Deltagare

    Har fått lite gjort nu igen..

    Det började förra helgen, skulle tvätta bilarna och det skramlade lite om framstänkskärmen, så jag tänkte: “ja då tar vi väl bort den och tittar då”, glad i hågen.
    Blev värre än väntat, då en skruv, det sitter clips i plast och bak på clippet sitter ytterligare ett clip – däri sitter muttern – den hade släppt, så skruven var ur halvvägs, sen “kuggade” den runt hela tiden.

    Kan säga att Yngwie M:s “Fucking Fury” inte var långt borta…men det gick till slut- var bara en sten som låg i stänkan.
    Tog bort alla 4 rengjorde bakom och vaxade och ersatte alla skruvar med aluminium dito.
    " />
    Fick ett ryck och målade bromsoken, vart Mekonomens svarta, Quick&dirty, ser rätt bra ut tycker jag.

    Så mycket vart det “över”, har bytt en hel del till aluminium..
    24 st Titan M8 1.25 250mm senare, så sitter dörrarna förhoppningsvis fast :D:D:D några letade sig ner under huven också.
    " />

    " />
    Generatorn:
    " />
    Ett ryck hade jag och tvättade alla dörrkanter, vart rätt rent.
    " />
    Om ett par veckor ska Headersen på och ny mappning, pratade med Joakim på JRM och vi tar det efter vi har hunnit med liten kort semesterresa först..

    " />
    Så blev “glipan”

    Alla muttrar som håller fjäderbensstaget är också av titan….d—0.o—b

    Visst är man lite idiot, men det är ballt..
    //Mitsubaru

    #264346
    Mitsubaru
    Deltagare

    Mycket att göra idag av annan än bilkaraktär, så jag var igång tidigt för att hinna ut och åka en lång sväng för att testa om det var skillnad mellan HKS och COSWORTH luftfiltret – samtidigt som jag tänkte brassa på lite innan värmen slår på för fullt för dagen.

    Fick jobba lite med bromsarna också så man fick bort lite tvättrost på skivorna och färgstänk efter målningen av oken.
    Passade på att ta några bilder då det var ren bil och lugnt:
    " />
    " />

    Helt subjektivt tyckte jag att det VAR skillnad mellan filtren, nu har jag iofs tratten som tar luft undertill också, men det var väl skillnad på arean kanske?

    COSWORTH har ju traditionell “pappfilter” konfiguration, veckade ytor som pappfiltren har vilket ger större area, HKS har lika stor yta som filterkasseten – inte veckade, utan platt.
    ….eller så var det bara lite placebo.

    Mysigt dock att kunna nöjesköra lite så här på morgonkvisten och kunna stå på lite :p

    //Mitsubaru

    #264315
    Fladric
    Deltagare

    Riktigt snygg Legacy måste jag säga! 🙂

    #264347
    Mitsubaru
    Deltagare

    Riktigt snygg Legacy måste jag säga! 🙂

    Tackar!

    Vi hade med Legacyn på minisemester i Finland, så nu har jag kört fullpackat och mycket omkörningar – bilen uppträdde exemplariskt , lite mattning av bromsarna i värmen efter många omkörningar och inbromsningar.

    Ska nog komplettera med lite tuffare belägg, kanske slitsade skivor, får se, börjar nog med belägg först.

    Hoppas JRM har tid denna veckan för att montera Headersen och mappa om bilen.

    Bifogar en bild, lite pyssel jag ägnade mej åt häromdan..
    " />

    “NASA ringde och ville ha tillbaka sina grejjer”
    Jaja, det gäller ju att hålla nere temperaturerna i värmen:D

    //Mitsubaru

    #264356
    ogredani
    Deltagare

    lite mattning av bromsarna i värmen efter många omkörningar och inbromsningar.

    Ska nog komplettera med lite tuffare belägg, kanske slitsade skivor, får se, börjar nog med belägg först.

    Jag kör med Yellowstuff. De klarar upp till 900°C så du kan bromsa en del. 😉 Nackdelen är att de kan skrika lite när de är kalla och man är väldigt lätt på bromsen i låga hastigheter (c:a 1-5 km/h).

    #264348
    Mitsubaru
    Deltagare

    Jag kör med Yellowstuff. De klarar upp till 900°C så du kan bromsa en del. 😉 Nackdelen är att de kan skrika lite när de är kalla och man är väldigt lätt på bromsen i låga hastigheter (c:a 1-5 km/h).

    Tack, ja det blir väl Hawk eller yellowstuff, körde med redstuff på Mitsun ett tag, skivorna gillade inte det alls, och de behövde upp rejält i temp för att fungera – det vart lite läskiga ögonblick emellanåt innan man vant sej.

    Ägnade onsdagen till att tillverka luffarturbo, riktigt grovsmide d—0.o—b

    Kapade till en plåt och knackade till den så den sitter fast under snorkeln på luftintaget – med en läpp neråt – så luften strömmar in i luftburken.

    Passade på att snygga till oljekylaren f aut lådan, som sitter under samtidigt, blev som ny.

    " />

    Har åkt på en rejäl förkylning så nu blir det lugnt några dagar, lämnade in bilen hos JRM igår, så kan dom pyssla med nya grenrören och om-mappning i lugn och ro.

    //Mitsubaru

    #264357
    ogredani
    Deltagare

    Tack, ja det blir väl Hawk eller yellowstuff, körde med redstuff på Mitsun ett tag, skivorna gillade inte det alls, och de behövde upp rejält i temp för att fungera – det vart lite läskiga ögonblick emellanåt innan man vant sej.

    Fördelen med Yellowstuff är att de biter direkt kalla, men de låter lite ibland som sagt. Hawk har jag ingen egen erfarenhet av.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 49 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.