• Detta ämne har 18 svar, 1,734 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av Strat.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #21900
    Janne248
    Deltagare

      Nu börjar det närma sig årsmöte, detta kommer att ske den 25 maj, på Mantorp Park i sammband med storträffen.

      Nu skall jag inte ge självberöm, men nuvarande styrelse, innehavare av klubbposter och regionsansvariga har gjort ett utmärkt arbete som vi alla vet, men tyvärr vill några återfå lite av sitt privatliv, villket dom har gjort sig förtjänta av.
      Därför behövs förslag på nya personer för nästa mandatsperiod:

      Obs! Det finns inte någon lista på de poster som är aktuella men anmäl ert intresse till valberedningen. Valberedningen är i full gång med att prata med alla som innehar en post.

      Frågan är bara, finns det nytt folk som är intresserade av en plats i styrelsen eller annan post i klubben?
      Intresserad anmäler sig till Claes Wikdahl (070-5479442, claes@claeswikdahl.com eller PM’a till Strat här på forumet) eller Lars Linder (0243-232929, 070-4166464, l@damnit.nu eller PM’a till LegacyLarsa här på forumet), som är sammakallade i valberedningen.

      Till årsmötet så tas även motioner till styrelsen imot, skriv dessa i tråden eller skicka dem till styrelsen@impreza.nu

      Var nu snälla och lägg växellådsproblemen, spruckna bromsskivor, felsökning av oljeförbrukning, val av kolfiberhuv åt sidan
      och TÄNK TILL, vill NI vara med och bestämma riktningen på klubbens väg!

      Följande punkter kommer att avhandlas på årsmötet:

      1. Val av ordförande och sekreterare för mötet.
      2. Fråga om kallelse skett i stadgeenlig ordning.
      3. Justering av röstlängd/medlemslista.
      4. Val av justeringsmän, tillika rösträknare.
      5. Genomgång och godkännande av föregående årsmötesprotokoll.
      6. Föredragning och godkännande av styrelsens verksamhetsberättelse samt årsredovisning.
      7. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsens medlemmar.
      8. Behandling av styrelsens förslag och inkomna motioner.
      9. Presentation av valberedningens förslag till styrelsesammansättning för kommande verksamhetsår 07-08

      Val av styrelseledamöter
      Ordförande:
      Vice ordförande:
      Kassör:
      Sponsoransvarig:

      Val av regionansvariga
      Norra Norrland:
      Södra Norrland:
      Värmland/Dalarna:
      Västerås:
      Stockholm:
      Öst:
      Göteborg:
      Syd:

      Val av två revisorer:

      Val av klubbposter:
      Webmaster:
      Vice Webmaster:
      Banträffsansvarig: ———–
      Medlemshanterare:

      Valberedningens förslag läses upp. Öppen votering.

      10. Utse Valberedningskommité för nästa år (1 st sammankallande och 1 suppleant)
      11. Fastställande av medlemsavgift för nästa år.
      12. Övriga frågor, därav allmän information om vad styrelsen jobbar med närmast.

      Vad innebär olika roller?

      Ordförande
      Klubbens officiella ansikte utåt, drivande tjôtröv, kontaktperson med International Motors, mm mm mm…
      Är ofta klubbens mest drivande medlem och kallar till möten, håller möten, stöttar styrelsemedlemmar i deras arbete. Lyssnar till övriga medlemmars intressen och utvecklar klubben. Kontaktperson för IM mfl, organiserar ibland aktiviteter på riksnivå. Ansvarar för det arbete som styrelsen utför.

      Regionsansvarig
      Drivande för regionen. Arrangerar träffar, besök hos sponsorer mm, kontaktperson för medlemmarna i regionen.
      Kontaktperson för medlemmar regionalt, organiserar träffar/aktiviteter regionalt.

      Medlemshantering
      Du prickar av medlemmar som ansökt om att bli medlemmar, kollar så de betalar medlemsavgiften, skickar ut medlemskort och årsmärken.
      Kollar att betalning inkommit, fixar medlemskort och skickar detta till medlemmar, gäller även årsmärke.

      Kassör
      Du redovisar klubbens ekonomi, sköter deklarationer mm mm.
      Håller i pengarna och sköter in/utbetalningar samt för kassabok/bokföring. Upprättar balansräkning inför årsmöte.

      Revisor 2st
      Du kollar så stadgar följs och att ekonomin hanteras på ett korrekt sätt.
      Kontrollerar övergripande att styrelsen sköter sitt arbete
      enligt stadgar och gällande lagar. Kontrollerar bokföring och upprättar revisionsberättelse.

      Webmaster / Vice webmaster
      Du sköter drift och underhåll av hemsida, forum och servers.
      Teknisk drift för hemsida, forum samt mail + kör superstage

      ev. Sponsor/pr ansvarig
      Kontaktperson för klubbens sponsorer. Du raggar nya sponsorer, håller gamla sponsorer uppdaterade på vad som händer, ordnar gemensamma köp osv.
      Håller i sponsorkontakter och gör löpande översyn att avtal gäller.
      Kontakter m tidningar, IM mm

      Välkommen till årsmötet!

      /Styrelsen

      #187829
      Pasi_k
      Deltagare

        Motion jag skulle vilja lägga in är att:

        Region Syd skulle kanske delas så det blir en Region mellersta sverige eller Norra småland.?
        Syd är en lång Region som det är nu..

        Syd kunde innefatta: Skåne , Blekinge , Södra Halland , Södra småland.

        Mvh Pasi.

        #187826
        simo
        Deltagare

          Vilka i styrelsen kan tänka sig att förlänga sina åttagande?
          Då jag tycker att styrelsen gjort och för den delen gör ett stålande jobb så vill man ju få lite betänketid på sig för att hitta lämpliga kandidater att fylla eventuella luckor med.

          /U

          #187819
          Strat
          Deltagare

            Vilka i styrelsen kan tänka sig att förlänga sina åttagande?Då jag tycker att styrelsen gjort och för den delen gör ett stålande jobb så vill man ju få lite betänketid på sig för att hitta lämpliga kandidater att fylla eventuella luckor med./U

            Jag kommer att meddela de platser som eventuellt blir tomma så fort jag fått svar från alla. Måste även ge de med uppdrag lite betänketid.

            Väntar på svar från 4 personer, och just nu har vi inga tomma poster. Det får vi väl tolka som positivt! Detta hindrar naturligtvis inte att man anmäler sitt intresse om man vill hjälpa till på ett område. Kom ihåg att det är alla vi medlemmar som gör klubben till vad den är! 🙂

            /Claes

            #187817
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Motionsförslag:

              Arrangörer för diverse klubbevent bör kunna ha möjligheten att använda klubbens pengar till banhyra, etc. för att slippa stå med egna medel (och risken att det inte går runt vid ev. dåligt väder o. dyl.).
              Naturligtvis bör det vara under seriösa former med avsikt att gå runt om det t.ex är en konbaneträff som finansieras av deltagarna själva.

              Jag tror att risken att bli stående med kostnader kan tänkas stoppa en del från att ta tag i saker ute i landet?

              🙂

              /J

              #187830
              Pasi_k
              Deltagare

                Motionsförslag:Arrangörer för diverse klubbevent bör kunna ha möjligheten att använda klubbens pengar till banhyra, etc. för att slippa stå med egna medel (och risken att det inte går runt vid ev. dåligt väder o. dyl.).Naturligtvis bör det vara under seriösa former med avsikt att gå runt om det t.ex är en konbaneträff som finansieras av deltagarna själva.Jag tror att risken att bli stående med kostnader kan tänkas stoppa en del från att ta tag i saker ute i landet?:)/J

                Eller Att regions ansvarige blir tilldelad en summa varje år som man kan använda i regionen.
                Vill man ha nått större i regionen så kan man ju spara dessa ett eller 2 år?

                Kvittokladdande känns som det tar mer tid än vad dom oftast futtiga pengar som blir av det?

                #187823
                Blocken
                Deltagare

                  Underbart med fina idéer! Mera mera!!

                  🙂

                  /AB

                  …………………..
                  ThaiPerr!

                  #187824
                  Janne248
                  Deltagare

                    Underbart med fina idéer! Mera mera!!

                    Larsa ville ha in Gästrikland i Värmlamd|Dalarna officielt (redan nu är 4 st betalande medlemar från Gästrikland regade under Värmland|Dalarna och ej Södra Norrland).

                    Vad säger Larsa? Är det en motion? Vad säger invånarna, eller medlemarna iaf, i Gästrikland??

                    #187831
                    Chewie
                    Deltagare

                      Jag har tidigare blivit förfrågad om lite webhantering och lämnat motfråga på vad ansvaret kommer att innebära? Göran får gärna kontakta mig, då jag mycket väl skulle kunna tänka mig att lätta honom från vissa bördor, beroende på vad det är givetvis…. !!!! 🙂 🙂 🙂

                      / Tuggarn som hade en grym materialar period med tungt ansvar 😉 😉

                      #187820
                      Strat
                      Deltagare

                        Jag har tidigare blivit förfrågad om lite webhantering och lämnat motfråga på vad ansvaret kommer att innebära? Göran får gärna kontakta mig, då jag mycket väl skulle kunna tänka mig att lätta honom från vissa bördor, beroende på vad det är givetvis…. !!!! 🙂 🙂 🙂 / Tuggarn som hade en grym materialar period med tungt ansvar 😉 😉

                        Har pratat med Göran om detta, och han kommer att kontakta dig. Skickade även ett mail till dig men det kanske du inte fått?

                        /Claes

                        #187832
                        Chewie
                        Deltagare

                          Enda mail jag fått är en förfrågan!

                          / Tuggarn, johansson_magnus74@hotmail.com

                          #187821
                          Strat
                          Deltagare

                            Enda mail jag fått är en förfrågan!/ Tuggarn, johansson_magnus74@hotmail.com

                            Knasigt. Skickade samma sak via pm här på forumet nu 🙂

                            /Claes

                            #187833
                            Chewie
                            Deltagare

                              Mail och PM om att jag kommer bli kontaktad har kommit fram. Den stora frågan är, lever Göran aka “Ozo”? Fick han mitt mail????
                              😀 😀 😀

                              #187827
                              griml0ck
                              Deltagare

                                Jag skulle gärna vilja hjälpa till i stockholms regionen så vi får igång lite konbanekörning här. Måste ju gå att hitta nått vettigt ställe o köra på i denna stora stad lixom… Så om jeppe vill vara kvar som regionsansvarig kan jag bli assisterande till han kanske?

                                // J – alltid sugen 😀

                                #187825
                                Janne248
                                Deltagare

                                  griml0ck, bra att du erbjuder dig som hjälp!
                                  Det var två reg. ansvariga i Sthlm tidigare innan Walle slutade, så det kan väl (om Jeppe vill) finnas chans att vi har två igen.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.