Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 63 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #261242
    EmmE
    Deltagare

      Min är lite halvt tillsalu om jag hittar en sti/typeR

      #261214
      Gilarski
      Deltagare
        #261225
        Gyver
        Deltagare

          http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_Impreza_sti_type_ra_49031395.htm?ca=15&w=3

          Kan vara en sen 98 -> fas 2

          Eftermonterad roofflap också, kan vara värt att kika så det är bra gjort om man åker och kollar på bilen 🙂

          #261243
          EmmE
          Deltagare

            Hittade på en 99ans sti typeR till bra pris, men som jag behöver renovera motorn på. De låter som en liten tomte gömt sig i motorn och sitter och bankar med en hammare.
            Förslag på vad de kan vara? Motorn går runt fint och jämnt, jag funderar på om de kan vara knäckt kolvbult? Då de hände plötsligt enligt förra ägaren. Kamrem som hoppat en kugg så nån ventil dejtar kolven?

            Annars är den i riktigt fint skick 🙂

            Så fortsättning följer!

            Kom gärna med tipps på mitt oljud.

            #261208
            kamikaze
            Deltagare

              Om oljudet följer varvtalet så tror jag det är ett lager som har sagt upp sig

              #261244
              EmmE
              Deltagare

                nja låter inte som lager, ingen annan som har bra ide?

                en annan fråga, hur ändrar man rubriken på topicen?, där den syns i projekt forumet med alla andra trådar

                #261209
                kamikaze
                Deltagare

                  Är det ett metalliskt ljud då ?
                  Kan ju vara en krokig vevstake, hade det på min GT och då slog kolven i blocket när den va i nedersta läget vilket orsakade ett otrevligt ljud.

                  Angående rubriken så kan jag ändra den om du vill, vad ska det stå?

                  #261245
                  EmmE
                  Deltagare

                    Jo de är ett hög och hårt metlliskt ljud!

                    De ska stå : Emmes Sti TypeR + GT

                    #261246
                    EmmE
                    Deltagare

                      Händer inte mycket här,mycket jobb för en eldstadsmurare såhär innan jul :p
                      Men nästa helg är tanken att spisen ska ur och slås isär, ska bli spännande och se vad som orsakar ljudet 🙂

                      #261247
                      EmmE
                      Deltagare

                        Nu är de klart med jobb för iår, spisen klar för att lyftas, bra nyfiken att hitta felet, större update kommer om några dagar!

                        #261215
                        Jocke.T
                        Deltagare

                          Hoppas på mycket bilder 😉
                          Det finns inget bättre än motormekande.
                          Lycka till!

                          #261249
                          EmmE
                          Deltagare

                            Nu har maskinen kommit ur och har lyft tråget, lagerdelar överallt! Verkar komma från 1:ans vevlager.

                            Så imorrn ska jag börja riva isär maskin, har inte skruvat boxer innan, så nått spec jag borde tänka på?

                            Hej å hå nu kör vi 😀

                            Bilder kommer självklart!

                            #261221
                            kleinis
                            Deltagare

                              kommer du köra acl ram lager så kolla lagerspelet, sista motorn jag byggde ihop var spelet ca 0,052mm och max får vara 0.040mm om jag kommer ihåg siffrorna rätt, beställde original ramlager för runt 2000 (från england) och var inga fel på lagerspelen då 🙂

                              oljekylaren kan va bara att byta då de kan sitta lager delar kvar i den som inte vill ut

                              annars är de nog bara o köra på 🙂

                              #261212
                              Christian S
                              Deltagare

                                Nu har maskinen kommit ur och har lyft tråget, lagerdelar överallt! Verkar komma från 1:ans vevlager.

                                Så imorrn ska jag börja riva isär maskin, har inte skruvat boxer innan, så nått spec jag borde tänka på?

                                Hej å hå nu kör vi 😀

                                Bilder kommer självklart!

                                här ser du hur man demonterar och monterar ihop ett short block (är problem att öppna sidan ibland) http://www.ludicrous-speed.com/automotive/impreza/fsm/Impreza-STi-2004/2._Engine_Section_(Sti)/04._Mechanical/20._Cylinder_Block.Pdf

                                mät vevlagren, om dom är 48mm så har jag acl race vevlager till salu under säljes, har även ram lager om du vill ha.

                                #261250
                                EmmE
                                Deltagare

                                  Okej, tackar så mycket!

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 63 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.