Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 63 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31177
    EmmE
    Deltagare

      Tjääna!

      Tänkte dra igång en liten projekttråd!
      Kommer inte bli nått värstingbygge, till en början iaf :p

      Tanken med bilen är att den ska användas väl, och bli rallyinspirerad.

      Såhär såg bilen ut vid inköp:


      De första som gjordes var att köpa koppling (exedy steg1 + organisk lamell) och byta ut dom hemska lexus lysena

      Fixade till allt i cupen, som satt löst och dyl

      En rallybil ska ha mudflaps så såna införskaffades och monterades idag

      eftersom de inte satt nå dimljus i fronten, så har jag skaffat extraljus som ska byggas om lite så att dom passar där (org helljus är ju kasst)

      de är vad som hänt hittils.

      nästa steg är att byta kopplingen, håller på och samlar motivation för de 😛

      sen letar jag efter en ljusbox, de är inte jätte snyggt, men de är rally 😉

      innan vintern kommer ska de lackas fälgar, köpas dubbdäck och isdäck!

      de kommer komma lite små uppdateringar lite dåochdå om vad som händer med smurfen

      ska renovera extra motorn och coilovers under vintern blandannat.
      Nån som sitter på lite bra att veta om cusco coilisar? dom ser rätt stöddiga ut!

      #261233
      EmmE
      Deltagare

        Nån som sitter på 3″sportsystem? de skulle vara monterat enligt förra ägaren, men när jag väl köpt bilen och kikat under så sitter de org system förutom slutburken DOOH , de de lär köpas elelr byggas nytt!

        #261230
        Beaver
        Deltagare

          Nån som sitter på 3″sportsystem? de skulle vara monterat enligt förra ägaren, men när jag väl köpt bilen och kikat under så sitter de org system förutom slutburken DOOH , de de lär köpas elelr byggas nytt!

          Kolla ebay, där kan du hitta billiga system som är av bra kvalite!

          Kolla även på denna videon som kan vara lärorik!

          http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=94860

          lycka till! kommer följa detta!

          ps: slutdämpen se ju ut som en dieselkrök! 😀

          #261232
          EmmE
          Deltagare

            jo de är en polerad RF dieselkrök, inte så passande på denna bil tycker jag 😉

            #261207
            Impreza112
            Deltagare

              Jag har ett nästan nytt Invidia G300 bara suttit monterat ett par hundra mil på showbil, skick som nytt. grym kvalitet dock inget billigt system, men man får lite vad man betalar för.
              Skicka ett pm vid intresse.
              Mvh/Christian

              #261234
              EmmE
              Deltagare

                hittade lite för billiga isdäck, som jag var och hämtade idag! så nu väntar jag bara på isen =)
                Och imorrn börjar projekt byta koppling

                #261235
                EmmE
                Deltagare

                  Drog ut till garaget i morse, var sugen på att testa hur de funkade med rallydäcken


                  funkade utmärkt =)

                  sen började de rivas ner för att byta kopplingen

                  sen blev de riva ner fronten för att modda in extraljus, och bytte ut den kassa xenon konverteringen, ser ju knappt nått när de är mörkt ute!

                  Sen när bilen är halv riven så kan man lika bra forstsätta 😛 ska riva isär bromsar å kika så att allt är okej och göra lite oljebyten och så, nu blir de långa jobbdagar mån&tis, så onsdag åker lådan ner!

                  (bytte även ut dom skitfula och lätta alumuttrarna till framhjulen)

                  #261236
                  EmmE
                  Deltagare

                    gått väldigt segt här pga av jobb, sen skaffade jag mig mera jobb iochmed att jag handlade en ny insugsslang (silicon), så nu lär jag lyfta insuget med 😛

                    #261228
                    adam.b.w
                    Deltagare

                      gått väldigt segt här pga av jobb, sen skaffade jag mig mera jobb iochmed att jag handlade en ny insugsslang (silicon), så nu lär jag lyfta insuget med 😛

                      lyfta insuget lär du fixa galant. de känns pissigare än vad det är. klarade jag att göra det i 12- i en jäkla lada förra vintern så klarar nog vilken bandit som hällts att göra det. snygg bil försten du lar ju ha barnsligt kul i vinter på isarna—0.o—b

                      #261223
                      fiskman
                      Deltagare

                        Bytte min utan att lyfta insuget.
                        Går om man vill

                        #261237
                        EmmE
                        Deltagare

                          idag åkte lådan ner iaf! de gick smidigt, få upp den blir väl lite knepigare! pysslat med allt möjligt annat på bilen än just lådan, men de är ju som vanligt 😛
                          var ca 0.5mm kvar på lamellen, så byte var ju dags 😛

                          större update med bilder kommer när bilen rullar igen!

                          #261238
                          EmmE
                          Deltagare

                            Nu har de hänt lite!
                            somsagt bättre beggade rallydäck köptes

                            bilen revs ner, å allt utom lådan kom ner, fixade till orglysen(bort med xenon skräp)

                            tyckte de var dags att fixa handbromsen

                            värme i garaget är inte fel 😉

                            fick hjälp av jocke på fastcar att laga mina stolar (bakre infästningarna i sätet hade slitits dän !?!)

                            bättrade på fälgarna med fastcars plastidip

                            la självklart på ett par lager med klarlack på dom

                            sen fick jag tag på ny insugs-slang, vette tusan om den riktigt var till denna motorn men, efter mycket omochmen så satt den där

                            å de var inte de lättaste när den är helt oskruvad innan, lyfta/bända bort insuget med sopparör å fanskap som sitter fast å ivägen!

                            kikade upp ecu, om de fanns nån märkning efter eftermarknads-chip som tydligen skulle suttit enligt förra ägaren, ser org ut i mina ögon

                            sen så åkte lådan äntligen ner, och lamellen var sopslut

                            sen skulle allt tilbaka, ett trevligt gympass att bänkpressa upp lådan ett par gånger innan allt blev rätt 😉

                            TIPS! sätt urtrampningslagret på ingåendeaxel på lådan, men inte in med styrningspinnen när ni ska upp med lådan, så spar ni er ganska mycket kraft/motivation 😉

                            allt klart å bilen på backen

                            skulle starta “dooh” batteritorsk, så uppstarten och provkörning sker imorrn =)

                            Sen fixades allt som jag såg var galet till, ett par spruckna slangar, lite kablar, värsta var nog att slangen till sopparegulatorn var spucken..och såg att jag hade EJ20 motorn !? rätt eller fel?

                            #261240
                            EmmE
                            Deltagare

                              vart sjutton får jag tag på denna dp fläns?

                              impreza gt 99/00 orginal

                              helst helt öppen för wg!!

                              #261211
                              Christian S
                              Deltagare

                                ..och såg att jag hade EJ20 motorn !? rätt eller fel?

                                det står EJ20 på alla 2,0 motorer oavsett om det är EJ20 , EJ205 eller EJ207 , samma sak som att det står EJ25 på 2,5 motorerna oavsett om det är EJ255 eller EJ257

                                #261241
                                EmmE
                                Deltagare

                                  Blivit sugen på en sti /typeR nu när man börjat skruva och köra lite mera med bilen

                                  juste, bilen funkar kanon,, man får hålla i lite om man ska sladda rondeller =)

                                  nån som har ovan nämnda bil till salu? 99/00 såklart (snyggaste karossen, efter blobeye )

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 63 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.