- Detta ämne har 62 svar, 10,463 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 4 månader sedan av EmmE.
-
FörfattareInlägg
-
6 februari, 2014 kl. 22:36 #261217FladricDeltagare
Aj aj aj, aldrig kul! 🙁 Vad hände, hur gick det med dig? 🙂
7 februari, 2014 kl. 17:38 #261257EmmEDeltagare7 februari, 2014 kl. 22:09 #261218FladricDeltagareDet var ju bra iaf! 🙂
Ja, den såg ju inte jättefin ut tyvärr :p
Haha ja, helt rätt, tur att du hade en till gc8 😉
10 februari, 2014 kl. 11:37 #261219FladricDeltagare10 februari, 2014 kl. 18:34 #261258EmmEDeltagareDe stämmer bra de!
10 februari, 2014 kl. 23:42 #261222kleinisDeltagarekamremen är lätt om man gjort de typ 9 gånger.
kuggen på vänstra (körriktning) sidan kommer inte vara precis lika med sträcken men ett kugg till o de är jätte fel 🙂 de dreven på den vänstra toppen kommer ligga i spänn så försök hitta någon som kan hålla de 2 insexbultarna gärna med typ dragskaft, när du klämmer på remmen. dreven på vänstersidan ska/får bra dras åt ett vist håll. INSUG ska dras medsols om man kollar på motorn framifrån och avgaskammen ska dras motsols om man står framför motorn.
kamremms rullen längst ner är den ända du behöver ha borta när du monterar remmen. börja på högersidan fortsätt åt vänsersidan, på med kamremen på avgashjulet sedan insug, håll fortfarande kvar så inte de hjulen snurrar, sätt dit den undre rullen (orange) sen kollar man en gång till så allt stämmer sen är de bara släppa spänningen på spännaren.
Återanvänds spännaren så får man inte pressa ihop den på en gång, då spricker packningarna i och jag lovar att man kommer rigga upp ett rep i taket för att hänga sig i 😛
man ska pressa ihop den låångsamt i typ ett skruvstäd (brukar ta 1 tim för mig men då gör man annat samtidigt)hoppas de hjälper något 🙂
7 mars, 2014 kl. 17:54 #261259EmmEDeltagareHänder inte mycket här som syns, håller på och samlar in delar från olika håll, men snart borde jag ha allt hemma =)
13 mars, 2014 kl. 10:32 #261231BeaverDeltagareäven kallat single/twin entry alltså om det är i 1 eller 2 hål som avgaserna går in i turbon.
delar köper du med fördel på http://importcarparts.co.uk
som jag skrev tidigare så innan du kan beställa nya vevlager måste du först ta reda på om du ska ha 48 eller 53mm.
Inte helt rätt, en twinscroll har dubbla vingar på impellern, små och stora så att den ska svara på låga varv och bete sig som en vanlig turbo på höga varv, twin entry förekommer även på vanliga aggregat om jag inte har fel, men det används på twinscroll! (Förklarade lite mer utförligt d—0.o—b )
6 april, 2014 kl. 20:15 #261260EmmEDeltagarei början av veckan ramlar de in en storbeställning från england, då ska de bos i garaget =), nu ska bilfan ihop =)
15 april, 2014 kl. 18:42 #261248EmmEDeltagareNu Är skruvandet igång, sakta men säger skruvar alla/nya delar på plats!
bilder och större update kommer när den är klar =)
17 april, 2014 kl. 16:09 #26126127 april, 2014 kl. 21:13 #261262EmmEDeltagare2 maj, 2014 kl. 19:53 #261263EmmEDeltagareDags för en större update 😉
Nytt vevparti med beggad fräsch vev och smidda och grövre stakar från Sti-08
Insuget fick tillbaka sin färg
Påfyllning av olja (10w40 semisyntet) och vatten
Startade hur direkt och går hur fint som helst, spinner som en räktrålare 😀
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152161216953152Lite besiktning och påställning, en en stor grej till som ska fixas, sen är den klar för att köras hårt med!
2 maj, 2014 kl. 21:12 #261220FladricDeltagareKul att den sitter ihop! 🙂
3 maj, 2014 kl. 20:34 #261264EmmEDeltagareNån som vill köpa pärlan när den är skattad och besiktad? 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.