- Detta ämne har 327 svar, 52,698 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
16 oktober, 2015 kl. 17:20 #269444tendencyDeltagare
Det vet jag inte riktigt, men med är lättare att få tag på aluminium och forma själv än att få en rättgjuten plastbit 😛
Jag inbillar mig att det är rätt svårt att få det bra så vi får se om jag lyckas genomföra detta 🙂
Då är jag med. 🙂
17 oktober, 2015 kl. 19:35 #269610IggeDeltagareNytt hjullager monterat, bussningar i bakvagnen kontrollerade, nya hjulen inkörda och några liter förbrukade
Okej dag 🙂
19 oktober, 2015 kl. 17:29 #269611IggeDeltagareIdag kom spridare som ett brev på posten:
Deatschwerks 1000cc, begagnade
Ska man lämna iväg på ny flödes-testning eller köra och se om det går bra?
Har en lokal firma som gör det för 100-150 kr per spridare beroende på hur noggrannt test man vill göra19 oktober, 2015 kl. 18:14 #269481TomKDeltagareIdag kom spridare som ett brev på posten:
Deatschwerks 1000cc, begagnade
Ska man lämna iväg på ny flödes-testning eller köra och se om det går bra?
Har en lokal firma som gör det för 100-150 kr per spridare beroende på hur noggrannt test man vill göraDu ska ALLTID göra det om det är beg spridare!
19 oktober, 2015 kl. 18:17 #269612IggeDeltagareTest it is! 🙂
Edit:
Som snål jävel/bidragssnyltare (a.k.a. student) vill jag ju komma undan så billigt som möjligt utan att göra något dumt.Vad ska man köra på när det finns dessa val:
“De flesta typer av Bensin/Etanol spridare kan testas. 14mm eller 11mm o-ring i toppen spelar ingen roll.
Det finns några olika tester att välja mellan.
Den avancerade testen ger mest för dig som har ett insprutningssystem som på något sätt kan ändra mängden bränsle som skjuts in i varje enskild cylinder. Den kan också vara bra för att diagnosera problem med spridarna.Basictesten med rengöring ger bara en grov uppskattning om spridarna fungerar som de skall.
Den avancerade rapporten förklarar också i grova drag vad du kan använda datat till.
Avancerad spridartest – 150kr per spridare
Testen visar tydligt hur spridarna skiljer sig i flöde vid olika pulstider.
Rapporten kan användas för att kompensera i insprutningssystem som i sin tur ger bättre driftsäkerhet, effekt, bränsleförbrukning och avgasvärden.
Förutom en hel matris av mätpunkter görs även kontroll av läckage och spridarbilden.Tillägg till avancerad test:
• Ultraljudstvätt – 30kr per spridare
Speciellt medel används i ultraljudstvätten som är skonsam mot spridaren, men brutal mot smuts.
Samtidigt är den inkopplad i spridarprovaren som kör ett tvättprogram.
Är spridaren sprayad med någon färg släpper den ibland från spridarens nedre del.
• Maxflödestest – 30 kr tillägg per spridare
Denna test visar spridarens maximala flöde, alltså en helt öppen spridare.
Kanon att göra om man inte vet hur stora spridare man har.Basic spridartest och rengöring – 100kr/spridare
Testen visar en jämförelse vid högt flöde och ultraljudsrengöring görs.
Först körs spridarna i ett tvättprogram i ultraljudstvätt med rätt medel som är skonsam mot spridaren och tar bort den typen av smuts som bildas i en motor.
Därefter testas spridarna vid högt flöde och en rapport tas fram som visar hur jämna spridarna är.
Skillnaden mot den avancerade testen är alltså att det endast tas en mätpunkt för att visa spridarens funktion.Vill du ha nya spridarfilter, o-ringar, rund gummi tätning mot insug, plastpinaler osv, så säg till. Det mesta finns.
“
19 oktober, 2015 kl. 19:31 #269482TomKDeltagareHade satsat på basic testen då du vet vad du har för spridare, men inte om det fungerar som dom skall.
19 oktober, 2015 kl. 19:37 #269613IggeDeltagareHade satsat på basic testen då du vet vad du har för spridare, men inte om det fungerar som dom skall.
Låter vettigt. Har ju ursprungliga flödesprotokollet och ligger resultatet nära det borde väl resten stämma skapligt? 🙂
19 oktober, 2015 kl. 19:49 #269483TomKDeltagareLåter vettigt. Har ju ursprungliga flödesprotokollet och ligger resultatet nära det borde väl resten stämma skapligt? 🙂
Ja precis, man vill bara veta att dom flödar som dom ska.
Inte kul att stå på mappning och fundera varför en cylinder är snål.21 oktober, 2015 kl. 16:58 #269614IggeDeltagareHär händer det grejer, kommer nog bli riktigt vassa tider på banorna nästa år! 🙂
Man kan hoppas 😛
Kan ju inte påstå att man blev mindre sugen att vissa lite när man fick åka i en bekants evo (fel märke men okej i detta fall :P)
600+ hjulhästar rör på sig på ett skönt sätt 😛Även om största åtgärden åt tiderna ligger som kan göras är förarträning 😛
27 november, 2015 kl. 16:57 #269615IggeDeltagareJa som sagt blev ju inte det här projektet så extremt händelsefullt, även om det blev mindre händelselöst än jag först tänkt mig.
Vad som råkat hända sedan sist:
Jag var för lat för att fixa grenröret jag köpt så jag lindade en del av original istället så att man får plats för oljekylaren.
Extremt bra lindning:
Sedan skulle ju oljekylaren anslutas:
Jag är dock inte helt imponerad av mocal’s sandwich
Finns det bättre varianter på marknaden månne? Tyckte de flesta rekommenderade mocalHur som helst så här ser det ut med kylaren på plats och dimljuskåporna för luftintag
Kylaren kommer väl inte få så mycket luft som den förtjänar, men det kommer ge mer kylning än tidigare åtminstone 🙂
Trodde dimljuskåporna skulle skära sig mer i färgen 😛Vidare ska jag försöka få dit min Deatschwerks 1000cc, Strongflex bussningar (4 för diffen och ett par till längsgående armarna i bakvagnen), Walbro GST450. Ska även få dit linket, skaffa kopplingsbrytare och flexfuel sensor
Och så råkade det hända en liten grej
En gullig liten snigel
SC38 (En förfinad TD05-18g som jag förstår det)
Hoppas på bättre topp utan större förluster av respons, speciellt när spriten kommer 🙂30 november, 2015 kl. 11:20 #269616IggeDeltagareJisses va grejer, kul! Vad är det för grenrör? Är dimljuskåporna blå? Ska du lacka dom?
Original grenrör utan värmesköld 🙂
Funderar dock på om man ska plocka ner det och porta lite, ganska vanligt på scoobynet
dimljuskåporna är av den vanliga impreza-blå färgen. Ska väl lackas någon gång, men det börjar bli snålt nu när man precis beställt krängningshämmare också xD
30 november, 2015 kl. 12:09 #269617IggeDeltagareHar funderat på det. Men isblått vore finare 🙂
Finns på att göra listan men är lågt prioriterat
30 november, 2015 kl. 13:26 #269725GloremirDeltagareHänder ju ändå lite grejer 🙂 vad har du för hk mål?
30 november, 2015 kl. 13:38 #269618IggeDeltagareJag tror intercoolern blir något begränsande, men får jag 300 på hjulen och ett bra register är jag nöjd. Svårt att säga vad som är rimligt då de finns de som kört sc38 med v power och FMIC och fått 390 vev hästar
Jag kör iofs TMIC men kommer köra e85Ska ju även ge den ett kalluftintag så den inte får varmare luft än nödvändigt 🙂
Blir även att försöka få till någon värmesköld/isolering turbon
30 november, 2015 kl. 14:23 #269445tendencyDeltagareÄr ju knappast ett händelselöst projekt. Keep it up. 🙂 Vad har du beställt för krängningshämmare?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.