- Detta ämne har 327 svar, 52,698 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
30 november, 2015 kl. 15:15 #269619IggeDeltagare
Tanken var ju att det skulle vara händelselöst 😛
St-suspension (kw), samma tillverkare som mina coilovers 🙂
30 november, 2015 kl. 16:05 #269446tendencyDeltagareHehe. Brukar alltid bli mer än man har räknat med. :p
Okej! Bra skit och bra pris? Tanken är väl att jag ska inhandla något också, men det är längre fram i tiden..
30 november, 2015 kl. 16:32 #269620IggeDeltagareÖver 1000 kr billigare än whiteline, och dessa görs ju av KW så det är inte vilket skräp som helst hoppas jag 🙂
Dock var det här 23/24mm och bara justerbart bak medan whiteline var 24/24 och justerbart fram och bak
Sen om det är bra skit eller inte törs jag inte svara på, den som lever får se 🙂
Dock stod det typsikt nog ej my2004 men endast ståldroplinks vilket jag har. Så vi får se om det passar, om man kan bråka det på plats eller om jag får sälja vidare
30 november, 2015 kl. 17:02 #269447tendencyDeltagareJag tror att dom duger alldeles utmärkt! Förhoppningsvis lever vi båda så att vi får se. 😀
4 december, 2015 kl. 19:45 #269621IggeDeltagareVispade runt motorn idag tills jag fick oljetryck och startade sedan kort så man filtrerade oljan från eventuellt bös.
Tydligen låter bilen ganska mycket när man glömmer montera lambdasonden i grenröret. Om ni undrade 😛
Nu håller oljan på att rinna ur så blir det ny och fin motul imorgon 🙂Dock har jag avgasläckage någonstans, låter som det är mellan uppipe och turbo så vi får se om det blir bättre när SC38an monterats. Annars får det bli nya packningar till grenröret. 🙂
18 januari, 2016 kl. 11:18 #269622IggeDeltagareI lördags fick jag av insuget. Inte direkt smidigt.
Hur har ni andra gjort för att komma förbi AC-ledningen smidigt?
Funderar på att skippa en av 4 skruvar när jag monterar tillbaka för att lättare kunna flytta lite på AC kompressorn.Turbon ser ju åtminstone lite större ut, kan bli kul 😀
18 januari, 2016 kl. 13:15 #269477Christian SDeltagareja har man aldrig haft bort insuget innan så är det lite meckigt då bränsleledningar, kabelmatta och lite annan skit sitter fast på undersidan men skulle jag behöva lyfta mitt nu så är det rätt smidigt då jag rationaliserade bort lite grejer:D
18 januari, 2016 kl. 13:59 #269623IggeDeltagareJo slangar och fanskap var det, men just AC-röret var värst, eftersom det satt stumt monterat i kompressorn 😛
18 januari, 2016 kl. 20:50 #269624IggeDeltagareNär man ändå trimmar och ska mappa på sprit, vad för tändstift rekommenderas?
Ngk har ju funkat bra förr, men annat värmetal kanske behövs?
18 januari, 2016 kl. 22:06 #269474Fricke.wDeltagareErik har du tur så har jag kanske stift du söker i garaget, har både från Ej207 och Ej257 samt Evo bara ligger och skräpar, absolut inget fel på dom och har Max gåt en sommar, varför byte jag så ofta kan man fråga sig hmm ja mot bättre vetande svarar jag på den :b
Är i alla fall HKS stift från NGK i olika värmetal, fås mot symbolisk summa till student 😀18 januari, 2016 kl. 22:09 #269625IggeDeltagareDet är klart intressant! 🙂
Dags för snarklådan snart, men skriv på Facebook om du känner för det. Jag törs inte nu om det är så att jag väcker dig 😛
(jag stänger av ljudet när jag sätter telefon i dockan)23 januari, 2016 kl. 17:57 #269626IggeDeltagareDrog på mig en förkylning i veckan men den verkar ha varit lätt för nu börjar jag vara okej 🙂
Var ut ett par kortare svängar i garaget idag och har fått lite gjort åtminstone 🙂Jag började med att installera nya MAP-sensorn
Eftersom vissa säger att original börjar bli lite opålitlig kring 1,5 bar övertryck köpte jag en omni 3bar av Jocke.T
Sen bråkade jag loss spridarna och arkiverade, väntar på att få iväg mina 1000cc på rengöring och flödescheck
Fortsatte med att bråka loss original “turbo inlet pipe” då jag ska byta till en AP som jag också köpt av Jocke.T
Passade även på att vända på insuget för att se om vi har något motsvarande TGV
Men icke 😀
Konstaterade att det är tight med nya röret:
Började “pimp my inlet pipe” med lite Reflect-a-gold som förhoppningsvis gör att det suger åt sig mindre värme från insuget och motorn 🙂
Slutade med att bråka dit dumpreturslangen
Passformen på AP-röret är sådär, och den saknar dessutom en anslutning för vad jag misstänker är vevhusventilation, så jag vet inte hur jag ska göra med den överblivna slangen. Förlag?
Nog för idag, tackar för mig 🙂
23 januari, 2016 kl. 18:18 #269726GloremirDeltagareSmå framsteg är ändå steg framåt. Komemr bli bra detta =)
23 januari, 2016 kl. 19:44 #269627IggeDeltagareDet är ju det. Nu väntar jag bara på spridarna så jag kan montera ihop det igen 🙂
Men imorgon börjar jag ta tag i turbon tror jag 🙂
23 januari, 2016 kl. 22:54 #269628IggeDeltagareGött, den här guldtejpen kan man ju undra va den gör för skillnad men enligt högst ovetenskapliga tester på youtube verkar den ju typ halvera värmen, ser förjävla tacky ut dock 😉 Men funktion över form är väl parollen. Kul att du pular vidare med bilen, din trådtitel är ju helt fel nuförtiden dock 😉 Blir kul att höra skillnaderna när du får ut monstret ur garderoben till våren(rhyme!) 🙂
Guldtejpen syns ju knapp under insuget ändå, men förhoppnings vis kommer jag klara mig skapligt från allt för höga insugstemperaturer 🙂
Är skillnaden inte märkbar säljer jag nog bilen 😛
Jävla summor som läggs på den egentligen xD
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.