- Detta ämne har 327 svar, 52,698 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
18 maj, 2016 kl. 19:18 #269658IggeDeltagare
Idag monterades främre krängaren.
Skulle byta till fälgarna med roligare däck men tänkte att jag ger mig på krängaren.Började plocka loss original. Skruven som håller krängaren mot bilen gick bra, men så runddrog jag muttern lite och den jävla “U-balken” var i vägen för allt utom ringnyckel.
Då tänkte jag ge upp tills jag märkte att fästet fjädrat ut så jag inte fick tillbaka skruven heller.
Det slutade med att jag fick demontera “U-balken” och en till förstärkning under för att få loss krängaren och dit med den nya.
Sedan blev det stressa hem, kasta i sig mat och köra lite bana. Kom 1½ timme sent så jag missade en hel del.
På plats:
Dum som jag var så tankade jag inte före. Tidigare var det bara problem med fuelcut vi halv tank eller lägre om jag sladdade men nu räckte det med skarpa svängar, så krängarna har kanske gjort sitt 🙂
Fick åka och tanka, vilket resulterar i full tank igen och fortfarande inte tillräckligt med etanol för att det ska ladda på 🙁
Första passet blev 1:16, pga fuel cut, andra passet höjde jag mig till 1:08, snabbast av alla förare var 1:06, inte fy skam 🙂
Blev jagad av en Evo med 350whp och trots mina 270whp (gissar på att jag ligger där med rådande bränslecocktail) så ledde jag fram till sista passet där han också satte en 1:08
Till hans försvar har jag lite klibbigare däck (bridgestone RE070)
Avslutningsvis bjuder jag på en bild från AG’s
Jag ligger i lä jämfört med deras övriga klientel törs jag nog påstå 😛Nytt att jobba med:
Fixa så att bilen får soppa trots att det svänger. Holley hydramat, kan det vara något? Eller är fuel cell det enda rätta?18 maj, 2016 kl. 20:01 #269475Fricke.wDeltagareJag funderar också på skum i orginal tanken, funkar sägs de.
18 maj, 2016 kl. 20:05 #269486TomKDeltagareKul att du fått ut den på banan!!
Ang bränsleproblemet så är en surgetank det enda rätta.
Finns en hel del olika, antingen intank eller utanför med inbyggd pump eller med extern.
Egentligen bara plånboken som styr hur man vill ha det.
Men har du väl skaffat det så kommer det aldrig klippa igen.19 maj, 2016 kl. 04:32 #269659IggeDeltagareKul att du fått ut den på banan!!
Ang bränsleproblemet så är en surgetank det enda rätta.
Finns en hel del olika, antingen intank eller utanför med inbyggd pump eller med extern.
Egentligen bara plånboken som styr hur man vill ha det.
Men har du väl skaffat det så kommer det aldrig klippa igen.Jo, riktigt kul att testa lite och känna att den känns bättre än sist 🙂
Märkte inte av något innerskärmsskrap med ny krängare och två varv högre på coilovers framJaså det finns in tank lösningar?
Det kan locka lite.
Har varit lite avigt inställd då jag inte vill ha en burk i skuffen och fler saker som kan läcka soppa.
Berätta gärna mer om du har mer info på lager, men ska nog sätta mig och googla lite 🙂
20 maj, 2016 kl. 16:19 #269660IggeDeltagareFår som sagt forska vidare i hur jag ska lösa eländet…
Igår körde jag hem (fortfarande med för mycket bensin, 62% etanol enligt sprutet) och märkte att laddet skenar om man gasar länge.
Rent hypotetiskt full gas på sexan från 120 tills man passerar 200 och lite till gör att laddet stack iväg från ca 1 bar där det ligger normalt till ca 1,5
Ska sänka förspänningen på wastegate och installera en pierburg 3 ports wg solenoid
21 maj, 2016 kl. 06:53 #269748JLBDeltagareHittade precis den här tråden, riktigt kul att se vad du gjort! Och att du valt en så snygg bil med den läckraste färgen d—0.o—b
21 maj, 2016 kl. 07:03 #269661IggeDeltagareHittade precis den här tråden, riktigt kul att se vad du gjort! Och att du valt en så snygg bil med den läckraste färgen d—0.o—b
Tack för det 🙂
Måste erkänna att jag diggar färgen, men jag är fortfarande svag för den klassiska “subarublå” varianten (tur man har en sån också 😀 )
Med facit i hand önskar jag att jag nöjt mig med chassiuppgraderingarna och lagt resten på däck/bensin etc
Men jag får erkänna att den är rätt kul som den ärI dagsläget (med ca 60% etanol) har jag ungefär lika mycket effekt som jag hade tidigare med sämre mellanregister och den är kul. Ska verkligen bli spännande att se hur den beter sig när man får i ren etanol. Förhoppningsvis blir jag klar med dagens planerade skolarbete och kan köra slut på lite mer bensin och fylla med etanol 😀
Pratade även med Tony på AG’s igår och fick lite tips om hur jag kan ställa in. Han sa att jag törs ladda på lite mer på mellanregistret om jag vill det, men mer ladd på topp ger inte mycket pga mottryck/värme
Men mer mellanregister är ju kul 😀22 maj, 2016 kl. 07:08 #269749JLBDeltagareJa färgen är min favorit och den jag letade efter, men man kanske ska ha två 🙂
Har också haft funderingar på en större turbo och lite annat, men varje gång jag byter ut något till “bättre” prylar så verkar det bli nåt strul, så det får nog vara. Den går bra som den är med JRM steg 1 tycker jag, men mer mellanregister är visserligen alltid underhållande 🙂
Sist nu så slängde jag på redstuff belägg runt om och då började de klonka på höger sida när jag backar/bromsar även framåt, som om de flyttar sig och smäller till. Blir nog till att sätta på standard och se om det försvinner. Alltid nåt att skruva på 🙂
Men väldigt intressant att se hur det går för dig! d—0.o—b22 maj, 2016 kl. 08:04 #269662IggeDeltagareIgår fick jag äntligen i tillräckligt med etanol för att den ska växla laddkurva. Svarar riktigt bra 😀
Pratade med Tony på AG’s, hade lite funderingar kring hur det var mappat och han svarade bra.Frågade bland annat om laddet. Han sa att det inte ger något mer att höja laddet på topp, men att det går att testa ladda på lite mer på mellanregistret.
Så klart testar jag det och går jag upp till 1,4-1,5 bar så slirar kopplingen nu.
Synd att den slirar, men ett tydligt bevis på att det är mer knuff än vad det var tidigare 😀Ja färgen är min favorit och den jag letade efter, men man kanske ska ha två 🙂
Har också haft funderingar på en större turbo och lite annat, men varje gång jag byter ut något till “bättre” prylar så verkar det bli nåt strul, så det får nog vara. Den går bra som den är med JRM steg 1 tycker jag, men mer mellanregister är visserligen alltid underhållande 🙂
Sist nu så slängde jag på redstuff belägg runt om och då började de klonka på höger sida när jag backar/bromsar även framåt, som om de flyttar sig och smäller till. Blir nog till att sätta på standard och se om det försvinner. Alltid nåt att skruva på 🙂
Men väldigt intressant att se hur det går för dig! d—0.o—bJag fick samma klonkljud när jag bytte till CL RC5+-belägg
22 maj, 2016 kl. 08:52 #269750JLBDeltagareHärligt att den svarar bra!d—0.o—b Synd att kopplingen slirar, vad har du för koppling?
Behöll du beläggen på och finner dig i klonket? Är lite rädd att oken ska ta stryk i onödan.
22 maj, 2016 kl. 10:05 #269663IggeDeltagareOriginal koppling än så länge
Jepp, beläggen sitter på än har inte tänkt på någon skaderisk 😛
22 maj, 2016 kl. 11:38 #269751JLBDeltagareOk, har exedy på min rackare.
De är nog lugnt med beläggen, vet bara att kan vara ganska stor skillnad på materialpåverkan om något trycker mot ett annat material än om det slår, blir ju också vibrationer vid smällen som sprider sig till bultar och annat. Har ett par nya bak som ligger så jag tänkte byta dem och se hur det känns/låter. Lite synd eftersom att redstuffen biter hyfsat bra tycker jag.
28 maj, 2016 kl. 19:31 #269664IggeDeltagareNy dag, nytt kopplingsslir och nya fuel cut xD
Har ställt ner laddet men måste finjustera laddstyrningen så att den inte pikar upp så att det slirar
Måste fixa något åt bränslet också, börjar klippa vid aktiv körning vid ca 2/3 tank och då blir ju “räckvidden” rätt begränsad i och med att jag kör på etanol dessutom.
Kul dag på grängesberg ändå 🙂
Började få in flytet mot slutet och tiderna blev bättre och bättre, men så började bränslebristen göra sig hörd.Ett par bilder:
31 maj, 2016 kl. 16:28 #269752JLBDeltagareSnygga bilder! d—0.o—b
2 juli, 2016 kl. 10:05 #269665IggeDeltagareNy körningsrapport
Inte mycket som hänt med bilen utöver att jag kört den. Var på Wacky Wednesday med Koffe i onsdags.
Delad förstatid med några andra på 1:07. Värt att nämna att tidtagningens precision kanske inte var så överväldigande, men jag ser det som en vinst ändå 😀
Bilen presterar grymt. Väghållningen känns riktigt balanserad och lättkörd med nya krängarna och att jag höjde den något.Filmbevis från Koffe som jag laddat upp på DuSlangen:
https://youtu.be/f_lwUqsig0cDock måste jag erkänna att jag börjat fundera på att sälja bilen :/
Bilen är underbart kul att köra men känner att BAGgen kommer jag kunna gasa på mer med och fylla samma funktion men med mindre rädsla över att köra på konor etc.
Tankar har kommit på att ersätta denna med någon mer långfärdsvänlig bil. BRZ vore kul men tveksam på att pengarna räcker för det.Men ska hejda mig ett tag så klart. Köra bilen som den är och se om jag bestämmer om mig 🙂
Misstänker att jag inte får alls lika mycket för den som jag skulle vilja -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.