• Detta ämne har 327 svar, 52,698 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av Igge.
Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 328 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #269658
    Igge
    Deltagare

      Idag monterades främre krängaren.
      Skulle byta till fälgarna med roligare däck men tänkte att jag ger mig på krängaren.

      Började plocka loss original. Skruven som håller krängaren mot bilen gick bra, men så runddrog jag muttern lite och den jävla “U-balken” var i vägen för allt utom ringnyckel.

      Då tänkte jag ge upp tills jag märkte att fästet fjädrat ut så jag inte fick tillbaka skruven heller.

      Det slutade med att jag fick demontera “U-balken” och en till förstärkning under för att få loss krängaren och dit med den nya.

      Sedan blev det stressa hem, kasta i sig mat och köra lite bana. Kom 1½ timme sent så jag missade en hel del.

      På plats:

      Dum som jag var så tankade jag inte före. Tidigare var det bara problem med fuelcut vi halv tank eller lägre om jag sladdade men nu räckte det med skarpa svängar, så krängarna har kanske gjort sitt 🙂

      Fick åka och tanka, vilket resulterar i full tank igen och fortfarande inte tillräckligt med etanol för att det ska ladda på 🙁

      Första passet blev 1:16, pga fuel cut, andra passet höjde jag mig till 1:08, snabbast av alla förare var 1:06, inte fy skam 🙂

      Blev jagad av en Evo med 350whp och trots mina 270whp (gissar på att jag ligger där med rådande bränslecocktail) så ledde jag fram till sista passet där han också satte en 1:08
      Till hans försvar har jag lite klibbigare däck (bridgestone RE070)

      Avslutningsvis bjuder jag på en bild från AG’s

      Jag ligger i lä jämfört med deras övriga klientel törs jag nog påstå 😛

      Nytt att jobba med:
      Fixa så att bilen får soppa trots att det svänger. Holley hydramat, kan det vara något? Eller är fuel cell det enda rätta?

      #269475
      Fricke.w
      Deltagare

        Jag funderar också på skum i orginal tanken, funkar sägs de.

        #269486
        TomK
        Deltagare

          Kul att du fått ut den på banan!!

          Ang bränsleproblemet så är en surgetank det enda rätta.
          Finns en hel del olika, antingen intank eller utanför med inbyggd pump eller med extern.
          Egentligen bara plånboken som styr hur man vill ha det.
          Men har du väl skaffat det så kommer det aldrig klippa igen.

          #269659
          Igge
          Deltagare

            Kul att du fått ut den på banan!!

            Ang bränsleproblemet så är en surgetank det enda rätta.
            Finns en hel del olika, antingen intank eller utanför med inbyggd pump eller med extern.
            Egentligen bara plånboken som styr hur man vill ha det.
            Men har du väl skaffat det så kommer det aldrig klippa igen.

            Jo, riktigt kul att testa lite och känna att den känns bättre än sist 🙂
            Märkte inte av något innerskärmsskrap med ny krängare och två varv högre på coilovers fram

            Jaså det finns in tank lösningar?

            Det kan locka lite.

            Har varit lite avigt inställd då jag inte vill ha en burk i skuffen och fler saker som kan läcka soppa.

            Berätta gärna mer om du har mer info på lager, men ska nog sätta mig och googla lite 🙂

            #269660
            Igge
            Deltagare

              Får som sagt forska vidare i hur jag ska lösa eländet…

              Igår körde jag hem (fortfarande med för mycket bensin, 62% etanol enligt sprutet) och märkte att laddet skenar om man gasar länge.

              Rent hypotetiskt full gas på sexan från 120 tills man passerar 200 och lite till gör att laddet stack iväg från ca 1 bar där det ligger normalt till ca 1,5

              Ska sänka förspänningen på wastegate och installera en pierburg 3 ports wg solenoid

              #269748
              JLB
              Deltagare

                Hittade precis den här tråden, riktigt kul att se vad du gjort! Och att du valt en så snygg bil med den läckraste färgen d—0.o—b

                #269661
                Igge
                Deltagare

                  Hittade precis den här tråden, riktigt kul att se vad du gjort! Och att du valt en så snygg bil med den läckraste färgen d—0.o—b

                  Tack för det 🙂

                  Måste erkänna att jag diggar färgen, men jag är fortfarande svag för den klassiska “subarublå” varianten (tur man har en sån också 😀 )

                  Med facit i hand önskar jag att jag nöjt mig med chassiuppgraderingarna och lagt resten på däck/bensin etc
                  Men jag får erkänna att den är rätt kul som den är

                  I dagsläget (med ca 60% etanol) har jag ungefär lika mycket effekt som jag hade tidigare med sämre mellanregister och den är kul. Ska verkligen bli spännande att se hur den beter sig när man får i ren etanol. Förhoppningsvis blir jag klar med dagens planerade skolarbete och kan köra slut på lite mer bensin och fylla med etanol 😀
                  Pratade även med Tony på AG’s igår och fick lite tips om hur jag kan ställa in. Han sa att jag törs ladda på lite mer på mellanregistret om jag vill det, men mer ladd på topp ger inte mycket pga mottryck/värme
                  Men mer mellanregister är ju kul 😀

                  #269749
                  JLB
                  Deltagare

                    Ja färgen är min favorit och den jag letade efter, men man kanske ska ha två 🙂

                    Har också haft funderingar på en större turbo och lite annat, men varje gång jag byter ut något till “bättre” prylar så verkar det bli nåt strul, så det får nog vara. Den går bra som den är med JRM steg 1 tycker jag, men mer mellanregister är visserligen alltid underhållande 🙂
                    Sist nu så slängde jag på redstuff belägg runt om och då började de klonka på höger sida när jag backar/bromsar även framåt, som om de flyttar sig och smäller till. Blir nog till att sätta på standard och se om det försvinner. Alltid nåt att skruva på 🙂
                    Men väldigt intressant att se hur det går för dig! d—0.o—b

                    #269662
                    Igge
                    Deltagare

                      Igår fick jag äntligen i tillräckligt med etanol för att den ska växla laddkurva. Svarar riktigt bra 😀
                      Pratade med Tony på AG’s, hade lite funderingar kring hur det var mappat och han svarade bra.

                      Frågade bland annat om laddet. Han sa att det inte ger något mer att höja laddet på topp, men att det går att testa ladda på lite mer på mellanregistret.
                      Så klart testar jag det och går jag upp till 1,4-1,5 bar så slirar kopplingen nu.
                      Synd att den slirar, men ett tydligt bevis på att det är mer knuff än vad det var tidigare 😀

                      Ja färgen är min favorit och den jag letade efter, men man kanske ska ha två 🙂

                      Har också haft funderingar på en större turbo och lite annat, men varje gång jag byter ut något till “bättre” prylar så verkar det bli nåt strul, så det får nog vara. Den går bra som den är med JRM steg 1 tycker jag, men mer mellanregister är visserligen alltid underhållande 🙂
                      Sist nu så slängde jag på redstuff belägg runt om och då började de klonka på höger sida när jag backar/bromsar även framåt, som om de flyttar sig och smäller till. Blir nog till att sätta på standard och se om det försvinner. Alltid nåt att skruva på 🙂
                      Men väldigt intressant att se hur det går för dig! d—0.o—b

                      Jag fick samma klonkljud när jag bytte till CL RC5+-belägg

                      #269750
                      JLB
                      Deltagare

                        Härligt att den svarar bra!d—0.o—b Synd att kopplingen slirar, vad har du för koppling?

                        Behöll du beläggen på och finner dig i klonket? Är lite rädd att oken ska ta stryk i onödan.

                        #269663
                        Igge
                        Deltagare

                          Original koppling än så länge

                          Jepp, beläggen sitter på än har inte tänkt på någon skaderisk 😛

                          #269751
                          JLB
                          Deltagare

                            Ok, har exedy på min rackare.

                            De är nog lugnt med beläggen, vet bara att kan vara ganska stor skillnad på materialpåverkan om något trycker mot ett annat material än om det slår, blir ju också vibrationer vid smällen som sprider sig till bultar och annat. Har ett par nya bak som ligger så jag tänkte byta dem och se hur det känns/låter. Lite synd eftersom att redstuffen biter hyfsat bra tycker jag.

                            #269664
                            Igge
                            Deltagare

                              Ny dag, nytt kopplingsslir och nya fuel cut xD

                              Har ställt ner laddet men måste finjustera laddstyrningen så att den inte pikar upp så att det slirar

                              Måste fixa något åt bränslet också, börjar klippa vid aktiv körning vid ca 2/3 tank och då blir ju “räckvidden” rätt begränsad i och med att jag kör på etanol dessutom.

                              Kul dag på grängesberg ändå 🙂
                              Började få in flytet mot slutet och tiderna blev bättre och bättre, men så började bränslebristen göra sig hörd.

                              Ett par bilder:

                              #269752
                              JLB
                              Deltagare

                                Snygga bilder! d—0.o—b

                                #269665
                                Igge
                                Deltagare

                                  Ny körningsrapport

                                  Inte mycket som hänt med bilen utöver att jag kört den. Var på Wacky Wednesday med Koffe i onsdags.
                                  Delad förstatid med några andra på 1:07. Värt att nämna att tidtagningens precision kanske inte var så överväldigande, men jag ser det som en vinst ändå 😀
                                  Bilen presterar grymt. Väghållningen känns riktigt balanserad och lättkörd med nya krängarna och att jag höjde den något.

                                  Filmbevis från Koffe som jag laddat upp på DuSlangen:
                                  https://youtu.be/f_lwUqsig0c

                                  Dock måste jag erkänna att jag börjat fundera på att sälja bilen :/
                                  Bilen är underbart kul att köra men känner att BAGgen kommer jag kunna gasa på mer med och fylla samma funktion men med mindre rädsla över att köra på konor etc.
                                  Tankar har kommit på att ersätta denna med någon mer långfärdsvänlig bil. BRZ vore kul men tveksam på att pengarna räcker för det.

                                  Men ska hejda mig ett tag så klart. Köra bilen som den är och se om jag bestämmer om mig 🙂
                                  Misstänker att jag inte får alls lika mycket för den som jag skulle vilja

                                Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 328 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.