- Detta ämne har 327 svar, 52,698 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2016 kl. 16:15 #269666IggeDeltagare
En månad senare och tankarna om att sälja finns kvar… :/
Känns tråkigt, men jag har inte suget av att köra denna bil då den är lite för fin för att våga ordentligt på bana (speciellt när man har en skruttigare står) och lite för bullrig för att ha som glidarbil, funkar ju bra själv men har man passagerare är det skönt att kunna ha en konversation.
Har en gnutta tinnitus så längre färder görs med öronproppar och då får man sitta och skrika till varandra 😛Någon som törs höfta ett marknadsvärde för denna?
Tjänar jag på att plocka byta tillbaka till original sprut, turbo, fjäderben och krängare för att sedan sälja dessa löst?
Värt mödan?5 augusti, 2016 kl. 08:15 #269667IggeDeltagareDen andra har lite schletna innerskärmar och känns lite allmänt mindre välvårdad.
Precis, iom att det är en japanimport har den inget europeiskt helfordonsgodkännande vilket rimligen underlättar ett o annat.6 augusti, 2016 kl. 12:32 #269718zoookeyDeltagareDen andra blåa har jo helt enkelt mkt bättre maskin! Det är jo en jdm! Och ganska stor skyllnad mot en vanlig sti!
6 augusti, 2016 kl. 16:24 #269668IggeDeltagareFast ett par snäpp sunkigare 😛
Bråkat med den hela dagen idag och en stund igår så nu är jag väl mest allmänt less…
6 augusti, 2016 kl. 21:23 #269669IggeDeltagareGlöm inte bort att du har som alternativ att faktiskt sälja JDM bilen med.
Visst har jag det. Men då återstår problemet med att jag är lite för rädd om imprezan.
Kanske onödigt förvisso.Ska försöka lugna mig till våren åtminstone. Hinner man tänka igenom allt och få tillräcklig fart på japanen, om inte till dess kanske det är bäst att ge upp 🙂
7 augusti, 2016 kl. 07:20 #269754JLBDeltagareHade jag inte redan varit stolt ägare, så hade jag lätt varit spekulant, underbar bil! Schyst video btw d—0.o—b
7 oktober, 2016 kl. 18:17 #269670IggeDeltagareInte mycket som har hänt, men det lilla som har hänt är väl lika bra att rapportera 😛
Just nu lutar det åt att japanen ryker och denna blir kvar. Krävs för mycket jobb på japanen för att få den till den här bilens nivå vad gäller “roliga uppgraderingar som jag vill ha”, så det skulle sluta med att japanen har kostat mer än vad jag får för denna…
Jag närvarade på Gröndalkörningen SSC hade.
Mycket trevlig dag och bilen presterade bra bortsett från några smådetaljer:
– Den gamla tröttsamma fuelcuten… Helt otroligt vad fort man kan komma till den nivån.
Andy/Hightone klurar på en lösning jag intresserar mig av. Får se om han hinner fixa ihop något innan jag tröttnar 😛
– Bromsverkan känns inte så bra som jag minns den, vet inte om det berodde på överhettade däck eller om jag har lite för mycket camber eller så. Framvagnsinställning är nog på gång.
– Jag växlade för tidigt 😛
Som ni kanske läst i en annan tråd så är 7000 lite för tidigt växlingsvarv, nu gäller det bara att hitta ett bra ställe för shiftlighten så man inte slår i varvstoppen 🙂Sedan har jag fått tummen ur och lackat (ena) dimljuskåpan.
Eftersom jag inte har fixat bromskylning blir det asymmetrisk look fram till dess. Funktion före symmetri? 😛
Färgen matchar rätt bra, men behöver mer “blänk”
Funkar det att lägga ett antal tunna lager klarlack, våtslipa, lite till klarlack och sedan polera försiktigt?
Är en lätt slipad kåpa med plastprimer, bättringsfärg på sprayburk och sedan hagmans klarlack.Sedan blir det till att fixa ett intag tillkapat för min avskärmning.
Dels för att få så mycket luft som möjligt till filtret men också för att stadga upp avskärmningen 🙂Den typen av intag:
Jag misstänker att Uppipen läcker vid flexröret och har därför köpt Gyvers gamla harvey smith-pipa. Så den ska förhoppningsvis provmonteras i helgen, lite småivrig. Dessa sägs ju göra under, så jag är hoppfull men skeptisk 😛
Ingen bild på den dock…Eventuellt monterar jag även “Superpro Anti Tramp Rear Cross Member Supplement Washers”
Det hänger på tid och ork 🙂Som sagt lite ivrig så det blir att testa montera den utan nya packningar så får vi se om jag behöver göra om det senare med nya.
Funkar det utan nya blir det att byta ECU inför besiktningen som måste ske innan månadens slut.I samband med att packningarna beställdes råkade det bli lite fler saker.
EJ257-trågkit
Nytt urtrampningslager
Nya ventilkåpstätningarOch samtidigt har jag en kamremssats ligger som kanske blir till att montera 🙂
Så jag har nog att göra, som om det inte räckte med japanen, hojen, flyget och lite mer än heltidsstudier :confused:
7 oktober, 2016 kl. 18:27 #269462KoffeKeymasterVarför ett sista lager klarlack efter våtslip? Klarlacka, våtslipa (gärna 2000 eller högre), polera. Borde räcka 🙂
7 oktober, 2016 kl. 18:37 #269433KvarnisDeltagareKör du med 4-1 grenrör eller portat orginal?
Oportat ger det nog inte så mycket.7 oktober, 2016 kl. 18:39 #269671IggeDeltagareVarför ett sista lager klarlack efter våtslip? Klarlacka, våtslipa (gärna 2000 eller högre), polera. Borde räcka 🙂
För att lagret inre ska vara så tunt att jag slipar igenom det, tänkte jag 🙂
Kör du med 4-1 grenrör eller portat orginal?
Oportat ger det nog inte så mycket.Original, har lösa planer på att porta, dock dåligt med vetskap om hur och dåligt med verktyg för det
7 oktober, 2016 kl. 19:26 #269494t1heroDeltagareBromsverkan: gröndal har väl inga rakor att kyla bromsarna på, det var inte överhettning av dem? För mycket camber fram borde du märka ganska tydligt på gata, vad körde du för däck? mina r888 var väldigt förlåtande till camber i inbromsningarna (gatdäcken blev jättekonstiga när jag provad max vad topplagringarna klarade)
7 oktober, 2016 kl. 19:37 #269434KvarnisDeltagareDremel, x timmar senare:D
Då blir rätt hyfsad förändring
Fanns nån gammal artikel då Andy gjorde det7 oktober, 2016 kl. 20:20 #269672IggeDeltagareBromsverkan: gröndal har väl inga rakor att kyla bromsarna på, det var inte överhettning av dem? För mycket camber fram borde du märka ganska tydligt på gata, vad körde du för däck? mina r888 var väldigt förlåtande till camber i inbromsningarna (gatdäcken blev jättekonstiga när jag provad max vad topplagringarna klarade)
Nä, hjullåsning var problemet 🙂
Kanske för het på bromsen så att det börjar låsa iofs. Eller för dåliga däck
Körde då kumho ku36 men även märkt det när jag körde Bridgestone re070
Har ju vridit mina topplagringar för kombination av camber/caster och kompletterat med camberbultar
Så det kanske är mer än däcken gillar.Märks med lite vaggande inbromsning från högre fart och lite smånervöst i högre farter och normalt vägslitage
Dremel, x timmar senare:D
Då blir rätt hyfsad förändring
Fanns nån gammal artikel då Andy gjorde detHar bara hittat folk som säger att portat är bra, var man lämnar för portning och folk som säljer portade grenrör
8 oktober, 2016 kl. 07:09 #269673IggeDeltagareDremel, x timmar senare:D
Då blir rätt hyfsad förändring
Fanns nån gammal artikel då Andy gjorde detTillägg till mitt svar: Hittade så klart även guider som sa:
“Gör enligt bildenBild:
[ruta som visar att bilden inte är tillgänglig längre]”8 oktober, 2016 kl. 16:36 #269435KvarnisDeltagareMan polerar ut nästan till packningen på samtliga delar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.