• Detta ämne har 327 svar, 52,698 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av Igge.
Visar 13 inlägg - 316 till 328 (av 328 totalt)
  • Författare
    Subaruhooah
    Deltagare

Dom där fälgarna är riktigt fina, var ute efter sånna jag med en sväng när jag hade gamla bilen så du sitter nog på en guldklimp där 🙂

Igge
      Deltagare

Dom där fälgarna är riktigt fina, var ute efter sånna jag med en sväng när jag hade gamla bilen så du sitter nog på en guldklimp där 🙂

Ja de är läckra. Tyvärr är alla skrapade i varierande utsträckning.

Men som r däck-hjul duger de bra 🙂

Igge
        Deltagare

Tyvärr har det inte hänt så mycket här.

Tanken var att bilen skulle vara klar till den 19e maj för SAD-körningen samt för årsträffen som var i helgen.
          Det sket sig då motivationen och livslusten dock en tvärdykning iom att tjejen lämnade mig väldigt abrupt en månad innan vårt planerade bröllop.
          Kortfattat har jag fungerat dåligt i många avseenden och mekmotivationen har varit kortvarig när den väl infunnit sig.

Lite har det gått framåt men väldigt sakta.

Jag passade åtminstone på att slänga på nya bromsar bak förra veckan
          när det ändå var isärplockat så det kan jag visa en bild på

Gången innan det skaffade jag mig ett hindu-inspirerat kastmärke, inte som i klass utan mer som i att jag kastade ett verktyg i pannan på mig själv när jag slant.
          Så var försiktiga när ni jobbar med höghastighetsverktyg, i detta fall 17’s ringnyckel!

Bjuder inte på bild av detta då det inte är så fint och jag var lite för upptagen med att torka blod :rolleyes:

Nu är det lite dag för dag som gäller så med lite tur är den klar innan sommaren är över.

Javiisst
          Deltagare

Shit, de där var inte roligt o höra Igge… man känner lite halvt igen sånt själv… hoppas motivationen till mek återkommer och kanske det kan vara något att få tankarna åt sidan…

och självklart hoppas huvudet blir bättre 😀

Subaruhooah
            Deltagare

Riktigt tråkigt att höra!:( Men bara kämpa på och ta en dag i taget. bara försöka att hålla på med nånting hela tiden även om det är svårt, För det är oftast när man inte har nått att göra som tankarna börja snurra! Men hoppas du är på stadiga fötter snart igen!

Igge
              Deltagare

Efter lite om och men, sjukdom och bristande motivation är den äntligen på backen igen!

Lite pill med inredning, sedan har jag eventuellt tänkt göra den lite mer original igen med turbo, sprut, spridare, mätare och ev motorkuddar m.m.
                Detta för att den kan bli aktuell för försäljning då jag är sugen på att skaffa kåk.

Javiisst
                Deltagare

Skönt och få tillbaka den på backen igge, och kåk är något jag tycker du skall satsa på.

Igge
                  Deltagare

Hjulinställning genomförd! Hade ca en grad toe out på vardera sida :p

Bilen är sjukt kul med GTn har förtagit en stor del av nöjet med STi’n tyvärr.
                    Den är förvisso inget effektmonster, men den har bra svar över stora delar av registret och är ändå rätt snabb.
                    Riktigt skön väghållning också.
                    Lådan är underbar även den.
                    Den låter gött också (UEL <3)

Men....
                    Den går på tok för fort på gata med på tok för liten ansträngning, så det ska bli dåraktig körning för att bli riktigt kul, speciellt när man känner att man är rädd om bilen och vill göra undanmanöver för ojämnheter osv.
                    GTn är jag mindre rädd om och tror därför att den kommer bli roligare, även om den är långsammare.

För stunden känns det rätt att sälja bilen i förmån för kåk. Det tråkiga är bara att det är en ovanlig modell i (enligt mig) bra skick, så när den väl är såld lär det bli omöjligt att köpa tillbaka en 🙁
                    Dessa beslut...

Edit:
                    Glömde nämna att originalspridarna har varit hos BJP race för rengöring, kontroll och nya o-ringar 🙂

Igge
                    Deltagare

Har brummat lite till i helgen, och den är bra kul 🙂
                      Skjuter på riktigt fint från stillastående 😀
                      Blir synd att sälja 🙁

Tänkte ta tag i Legacy twinscrollgrenröret nu och fixa den uppipen för singlescrollfläns så det är nog det som står härnäst på listan.
                      Dock behöver jag ett turbofäste för att göra det så jag har börjat skruva isär GTn för att låna därifrån 🙂

Fick lite städat i garaget också.

Igge
                      Deltagare

Igår kom spiken i kistan. Bilen skall säljas, jag har köpt hus och är i behov av slantar.

Finns det sug att köpa bilen som den är tro?

Skickat från min G8441 via Tapatalk

FiddeFuling
                        Keymaster

Grattis till hus! Garagre? 😛

Tur man inte har några pengar annars had man la köpt en STI.. men jag röstar för att du kör in o ställer den i vardagsrummet istället!!

Igge
                          Deltagare

Grattis till hus! Garagre? 😛

Tur man inte har några pengar annars had man la köpt en STI.. men jag röstar för att du kör in o ställer den i vardagsrummet istället!!

Jajjemen, ett nätt litet garage på 35kvm med värme (vattenburen bergvärme, så behöver ju inte snåla för mycket 😀 ), men det ska nog rymma vinterbilen och hojen utan problem 🙂

Hade gjort sig fint som prydnad men har nog mer behov av slantarna och kommer ju ändå ha vinterbilen kvar 🙂

Vad är rimligt pris?

Dessa verkar ju pendla enormt när jag granskat blocket senaste åren

Igge
                            Deltagare

Bilen såldes den 9e, så det är tyvärr slut på denna tråd

Kommer saknas 🙁

Visar 13 inlägg - 316 till 328 (av 328 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.