Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 328 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #269538
    Igge
    Deltagare

      Beställde nyss huvfjädrar (även kallat huvdämpare) till bilen

      Kanske lite onödigt men funkar det blir det bekvämt 🙂

      Sedan har jag beställt 15 meter avgasbandage, lite onödigt mycket kanske men men 🙂
      up- och downpipe som ska lindas
      Tankarna på turbomössa sågas då vissa säger att man sparar för mycket extravärme i turbon och är lite extra elak mot lager vid hård körning, blir kanske att snickra ihop en egen basic värmesköld 🙂

      #269539
      Igge
      Deltagare

        Taiwaneserna är kvicka!
        Fick paketet fem dagar efter beställning och nu är dom monterade:

        Risken finns iofs att jag åker på tull, men slipper jag det kostade dom 542 kronor

        Tillskottsvikt: 580 gram, har dock inte vägt pinnen som nu är bortplockad så jag vet inte summan för ökningen, gissningsvis 300gram, lätt värt 😛
        Inte lika mycket ivägen som originalpinnen kan jag tycka 🙂

        #269540
        Igge
        Deltagare

          Råkade beställa anti lift kit och camberbultar :/

          #269541
          Igge
          Deltagare

            Leverans från scoobyparts! 🙂

            #269542
            Igge
            Deltagare

              Samma bultar jag kör med. Vad gör anti-lift för skillnad?

              Och dom har inte gått av? 😛
              Håller inställningen bra?

              Du flyttar bakre infästningen för bärarmen fram som gör att du får mer caster
              Vilket ska påverka grepp under kurvtagning och styrrespons typ

              Caster styr hur mycket “kundvagnshjulseffekt” hjulet har och hur mycket cambern påverkas när man svänger 🙂

              #269451
              Nikke McRae
              Deltagare

                Antiliftkit är grymt! Bland den bästa uppgraderingen man kan göra för körkänslan.

                #269543
                Igge
                Deltagare

                  Kommer kompletteras med lite roligare hjulinställning också, funderar på 2°15′ camber fram och 1°45′ bak om det är möjligt
                  Och lite toe in bak
                  Verkar vara en vettig inställning efter lite internetande
                  Åsikter är självklart välkommet

                  #269479
                  TomK
                  Deltagare

                    Antiliftkit är grymt! Bland den bästa uppgraderingen man kan göra för körkänslan.

                    Kan inte göra annat än att hålla med! d—0.o—b

                    #269544
                    Igge
                    Deltagare

                      Låter lovande! Kommer monteras innan Grängesberg i helgen 🙂

                      #269545
                      Igge
                      Deltagare

                        Anti lift kit installerades igår och nu är bilen på hjulinställning 🙂

                        Dock har en drivknutsdamask gett upp, men det kunde dom också fixa. Skönt att få det gjort innan Grängesberg 🙂

                        #269546
                        Igge
                        Deltagare

                          Hjulinställningen gjord och damasken åtgärdad

                          Dagens tveksamhet:
                          När camberbultarna installerades så fick mekanikern inte i brickan med “fliken” och skippade den helt enkelt.
                          Så här kan man läsa på nasioc/dirtyimpreza om camberbultar:
                          ” If the tab on the washer isn’t properly fitted into the hole, the bolt WILL fail on the street.”

                          Törs man köra ändå?
                          Det som håller ihop är väl ändå friktionsförbandet av klämkraften?
                          Kanske en idé att märka upp så man ser om inställningen ändras

                          Vad säger ni?

                          #269456
                          Koffe
                          Keymaster

                            Det borde väl inte bli värre än att inställningen sabbas om nåt händer? Men vet att detta diskuterats på SSI-forumet också en gång i tiden. Tror SAM (kanske?) hade varit med om att bulten inte orkat hålla i.

                            Min släppte bak på Gelleråsen för nåt år sen. Dock inte camberbult, bara övre “vanliga” bulten i exentriska hålet i fjäderbenet. Smällde till rätt bra när hjulet gick från -2.5 till typ +1 grad camber under 1G lateral press 🙂 Men det kändes rätt lugnt i övrigt, krängde till lite bara.

                            Märka upp är nog en bra idé!

                            //Koffe

                            #269547
                            Igge
                            Deltagare

                              Inget totalhaveri som gör att man besöker diket iaf, låter bra 😛

                              #269548
                              Igge
                              Deltagare

                                Eftersom jag hatar höstmörkret tänkte jag att jag skulle motverka det lite.
                                Monterade tillbaka mitt 55W xenon som jag tycker är lite för segt men kompletterade det med en 22″ “curved” ledramp som tänds lite snabbare
                                Så nu lyser det skapligt, synd bara att halvljuset är lite klent.

                                Rampen är köpt från kberg.se om någon undrar 🙂

                                Och ja den är justerad efter att bilden tagits, lös lite mycket i backen 😛

                                #269719
                                zanoii
                                Deltagare

                                  Ser bra ut! Har du skruvat fast den bakom regplåthållaren? Funderar också på att sätta en ledramp där men tänkte försöka sätta den längre in så den inte blir lika synlig (lättstulen).

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 328 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.