- Detta ämne har 327 svar, 52,698 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
3 augusti, 2014 kl. 08:32 #269538IggeDeltagare
Beställde nyss huvfjädrar (även kallat huvdämpare) till bilen
Kanske lite onödigt men funkar det blir det bekvämt 🙂
Sedan har jag beställt 15 meter avgasbandage, lite onödigt mycket kanske men men 🙂
up- och downpipe som ska lindas
Tankarna på turbomössa sågas då vissa säger att man sparar för mycket extravärme i turbon och är lite extra elak mot lager vid hård körning, blir kanske att snickra ihop en egen basic värmesköld 🙂9 augusti, 2014 kl. 14:53 #269539IggeDeltagareTaiwaneserna är kvicka!
Fick paketet fem dagar efter beställning och nu är dom monterade:Risken finns iofs att jag åker på tull, men slipper jag det kostade dom 542 kronor
Tillskottsvikt: 580 gram, har dock inte vägt pinnen som nu är bortplockad så jag vet inte summan för ökningen, gissningsvis 300gram, lätt värt 😛
Inte lika mycket ivägen som originalpinnen kan jag tycka 🙂11 augusti, 2014 kl. 20:36 #269540IggeDeltagareRåkade beställa anti lift kit och camberbultar :/
18 augusti, 2014 kl. 09:46 #269541IggeDeltagareLeverans från scoobyparts! 🙂
18 augusti, 2014 kl. 15:02 #269542IggeDeltagareSamma bultar jag kör med. Vad gör anti-lift för skillnad?
Och dom har inte gått av? 😛
Håller inställningen bra?Du flyttar bakre infästningen för bärarmen fram som gör att du får mer caster
Vilket ska påverka grepp under kurvtagning och styrrespons typCaster styr hur mycket “kundvagnshjulseffekt” hjulet har och hur mycket cambern påverkas när man svänger 🙂
18 augusti, 2014 kl. 17:55 #269451Nikke McRaeDeltagareAntiliftkit är grymt! Bland den bästa uppgraderingen man kan göra för körkänslan.
18 augusti, 2014 kl. 18:01 #269543IggeDeltagareKommer kompletteras med lite roligare hjulinställning också, funderar på 2°15′ camber fram och 1°45′ bak om det är möjligt
Och lite toe in bak
Verkar vara en vettig inställning efter lite internetande
Åsikter är självklart välkommet18 augusti, 2014 kl. 18:20 #269479TomKDeltagareAntiliftkit är grymt! Bland den bästa uppgraderingen man kan göra för körkänslan.
Kan inte göra annat än att hålla med! d—0.o—b
18 augusti, 2014 kl. 19:26 #269544IggeDeltagareLåter lovande! Kommer monteras innan Grängesberg i helgen 🙂
22 augusti, 2014 kl. 07:15 #269545IggeDeltagareAnti lift kit installerades igår och nu är bilen på hjulinställning 🙂
Dock har en drivknutsdamask gett upp, men det kunde dom också fixa. Skönt att få det gjort innan Grängesberg 🙂
22 augusti, 2014 kl. 13:25 #269546IggeDeltagareHjulinställningen gjord och damasken åtgärdad
Dagens tveksamhet:
När camberbultarna installerades så fick mekanikern inte i brickan med “fliken” och skippade den helt enkelt.
Så här kan man läsa på nasioc/dirtyimpreza om camberbultar:
” If the tab on the washer isn’t properly fitted into the hole, the bolt WILL fail on the street.”Törs man köra ändå?
Det som håller ihop är väl ändå friktionsförbandet av klämkraften?
Kanske en idé att märka upp så man ser om inställningen ändrasVad säger ni?
22 augusti, 2014 kl. 14:45 #269456KoffeKeymasterDet borde väl inte bli värre än att inställningen sabbas om nåt händer? Men vet att detta diskuterats på SSI-forumet också en gång i tiden. Tror SAM (kanske?) hade varit med om att bulten inte orkat hålla i.
Min släppte bak på Gelleråsen för nåt år sen. Dock inte camberbult, bara övre “vanliga” bulten i exentriska hålet i fjäderbenet. Smällde till rätt bra när hjulet gick från -2.5 till typ +1 grad camber under 1G lateral press 🙂 Men det kändes rätt lugnt i övrigt, krängde till lite bara.
Märka upp är nog en bra idé!
//Koffe
22 augusti, 2014 kl. 14:57 #269547IggeDeltagareInget totalhaveri som gör att man besöker diket iaf, låter bra 😛
1 november, 2014 kl. 20:33 #269548IggeDeltagareEftersom jag hatar höstmörkret tänkte jag att jag skulle motverka det lite.
Monterade tillbaka mitt 55W xenon som jag tycker är lite för segt men kompletterade det med en 22″ “curved” ledramp som tänds lite snabbare
Så nu lyser det skapligt, synd bara att halvljuset är lite klent.Rampen är köpt från kberg.se om någon undrar 🙂
Och ja den är justerad efter att bilden tagits, lös lite mycket i backen 😛
1 november, 2014 kl. 23:34 #269719zanoiiDeltagareSer bra ut! Har du skruvat fast den bakom regplåthållaren? Funderar också på att sätta en ledramp där men tänkte försöka sätta den längre in så den inte blir lika synlig (lättstulen).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.