- Detta ämne har 39 svar, 5,805 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 3 månader sedan av roadie.
-
FörfattareInlägg
-
15 juni, 2018 kl. 09:20 #288190FladricDeltagare
Kul!
Jag var inne på det där med växelpaddlar också till min -06 Outback men ratten och själva eldelen av navet blev så dyrt så gav upp…
Skulle säga att den där ratten är från en 04-06 Outback medan paddlarna är från en 07-09! Passar inte mot airbag och “clockspring” eller vad det nu heter på svenska om jag inte minns helt tokigt? 🙂 för mig hamnar farthållaren så att den tar i paddlarna så tappade farten med ombyggnationen där!17 juni, 2018 kl. 20:21 #288202roadieDeltagareRatt, paddlar och plastkåpa runt rattstången är från Legacy/Outback 07-09.
Det är lite pyssel med att löda dit gamla kontakterna på farthållare och stereoknappar. Annars passar det inte mot klockspringen.
Fick även ta pinnen på blinkersspaken från en nyare bil då den inte gick tillbaka annars. Den gula är lite längre.
Sen är det även lite jobb med plasten runt rattstången då den är gjort för rattstång som man kan justera mot/ifrån sig och inte bara upp/ner.
Tyvärr har jag inte farthållarknapparna ännu men ska försöka fixa det.
22 juli, 2018 kl. 12:31 #288203roadieDeltagareHänder inte så mycket såhär mitt i sommaren men har iallafall fått tag i farthållarknappar så nu har jag allt till ratt/paddlarna.
Sen har jag börjat lite med avgassystemet och svetsat dit 100cells katt. Blir en v-bands skarv efter dp och sen inga fler skarvar.
13 augusti, 2018 kl. 19:36 #288204roadieDeltagareRatt och växlingspaddlar monterat och inkopplat.
Blev även en ny stereo som är inkopplad mot rattknapparna.Blev även en annan grill
13 augusti, 2018 kl. 19:51 #288205roadieDeltagareEtt problem med nya intercoolern(2013 STI) var att den tog i ett av ac-rören vid torpedväggen.
Vill ju helst inte sabba något av ac-rören för det är ganska kostsamt att reparera.Blev att bygga två pressblock till portopowern (ett åt varje håll) och böja lite. Nu är det mer än 1cm tillgodo men jag drar nog på någon tejp ändå så att man kan se om det går emot.
Blev även ett nytt GDA STI scoop (Subaru orginal)
Måste dock bygga om luftstyrningen under det så att hela ic får luft.13 augusti, 2018 kl. 19:55 #288206roadieDeltagareFortsätter lite med avgassystemet, men tog slut på böjar….
13 augusti, 2018 kl. 20:10 #288194IggeDeltagareLäckert! 🙂
15 augusti, 2018 kl. 08:53 #288191FladricDeltagareSnyggt jobbat! Blir nog en trevlig vinterbil 🙂
21 augusti, 2018 kl. 19:18 #288207roadieDeltagareKanske blir så att jag behåller Forestern och säljer Legacyn sen. Får se.
Köpte mer godis i form av 4x Brembo och 19″x8.5″ fälgar.
Lär väl köpa coilovers sen med..
Har cross sports vinge påväg hem också.
Men men, bromsbyte blir till våren isåfall, slänger på nya standard skivor och belägg på den nu då dom gamla såg trötta ut.
25 augusti, 2018 kl. 09:51 #288195IggeDeltagareLäckert! 😀
Så klart ska en vintersläde ha 19″ och brembo 😛
13 oktober, 2018 kl. 18:58 #288208roadieDeltagareSvetsat klart avgassystemet. Ska på med lite avgasbandage så blir det nog att montera det nästa vecka.
Sen har jag monterat nya laddtrycksventilen.
Fick även hem en soppapump. Blev en AEM som ska tåla E85.
16 oktober, 2018 kl. 20:05 #288209roadieDeltagareIsärsågad “secondary air valve” ventil. Sitter en givare i denna. Vet inte om den behövs så jag kopplade in den.
Fick på lite färg på nya scoopet också
23 oktober, 2018 kl. 10:48 #288186KvarnisDeltagareNice, fin vinterpulka blir de 😀
30 oktober, 2018 kl. 19:30 #288210roadieDeltagareNice, fin vinterpulka blir de 😀
Ja börjar ordna upp sig nu 🙂
5 november, 2018 kl. 11:43 #288187KvarnisDeltagareBtw så behöver du inte givare, dock stäng av den i ecu’n så den inte larmar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.