• Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år sedan av Javiisst.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 311 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #270399
    TomK
    Deltagare

      Nu står det mellan GTX3076R eller GTX3071R… någon som har nå erfarenhet av dem?

      Enligt en polare till mig så är GTX3071R svåra att mappa… (han har en Mazda mps 6 och det ska gälla Mazda det jag skrev om svår mappad men undrar om något sånt gäller oss STI ägare)

      Haha varför skulle en 3071 vara svår att mappa??
      Min SC46 är baserad på en 3071 och fungerar perfekt.
      Vad har du för motor?
      Beror väl på vad för karaktär du vill ha på motorn.

      #270384
      sladden
      Deltagare

        det verkar vara sinterkoppling dem är rätt obehagliga och köra vanligt med om man nu ska ta bilen för en cruising runda…

        passar den du har ens en STI 05 6vxl? det står inte mycket i det du har skickat…

        Jag tycker den e lättkörd faktiskt. kryp köra tok sakta, är dock lite bökigt i början. men man vänjer sig 🙂

        ja den passar 05:a 6vxl. Satt på en 6växlad låda tidigare 🙂

        #270440
        Igge
        Deltagare

          ja du dem motorerna tål en del. sökt på massa forum i England så har dem klämt ut 4-450whp från dem med oöppnad motor men bytt turbo spridare etc

          så man undrar egentligen vad klarar dessa motorer av.

          Undrade mest om turbon orkar leverera så mycket. Vad är det för turbo i en 05a?

          #270483
          Javiisst
          Deltagare

            Haha varför skulle en 3071 vara svår att mappa??
            Min SC46 är baserad på en 3071 och fungerar perfekt.
            Vad har du för motor?
            Beror väl på vad för karaktär du vill ha på motorn.

            haha ja du säg det :p gjorde konstig min när jag fick höra det me…

            jag har helt original motor wrx STI type UK EJ207 2005 2.0l ska byta turbo och spridarna på den är det tänkt. och tändstift då känt av dem som sitter börjar bli dåliga.
            och bra om du kunde dela med dig lite erfarenhet 🙂 har ju följt din bil och tråd och köpte lamellen från dig till polarn 😉

            vad jag förstår uppnå är maximal nivå på bilen utan öppna motor och självklart ska det vara på säker zon.

            #270484
            Javiisst
            Deltagare

              Jag tycker den e lättkörd faktiskt. kryp köra tok sakta, är dock lite bökigt i början. men man vänjer sig 🙂

              ja den passar 05:a 6vxl. Satt på en 6växlad låda tidigare 🙂

              okej okej, det är säkert jätte bra pris du har lagt ut den för jag vet inte men de är för saftig för mig. och varför var du inte fått den såld? du har haft den för de priset ett tag uppe?

              #270485
              Javiisst
              Deltagare

                Undrade mest om turbon orkar leverera så mycket. Vad är det för turbo i en 05a?

                jag är inte säker men jag tror vf29

                #270385
                sladden
                Deltagare

                  okej okej, det är säkert jätte bra pris du har lagt ut den för jag vet inte men de är för saftig för mig. och varför var du inte fått den såld? du har haft den för de priset ett tag uppe?

                  Är ju inte direkt någon koppling för en orginal kärra, så dom intresserade är inte så många. dock haft två som va skit sura över att dom missat min annons å köpt annat i stället.
                  Tänker inte ge bort den bara för det. då kan den lika gärna sammla dam på hyllan i hopp om att det blir en subba igen.

                  För skillnaden mellan en steg 1 koppling å min är enorm. Men dock är min i nuläget bara lite dyrare än steg 1..

                  Vad kommer det kosta dig om din steg 1 koppling rasar å du behöver en ny??
                  eller om du bestämmer dig för att trimma vidare å inser att du behöver byta koppling för att det ska hålla med nya efekten..

                  bara speckulerar lite…

                  #270486
                  Javiisst
                  Deltagare

                    Är ju inte direkt någon koppling för en orginal kärra, så dom intresserade är inte så många. dock haft två som va skit sura över att dom missat min annons å köpt annat i stället.
                    Tänker inte ge bort den bara för det. då kan den lika gärna sammla dam på hyllan i hopp om att det blir en subba igen.

                    För skillnaden mellan en steg 1 koppling å min är enorm. Men dock är min i nuläget bara lite dyrare än steg 1..

                    Vad kommer det kosta dig om din steg 1 koppling rasar å du behöver en ny??
                    eller om du bestämmer dig för att trimma vidare å inser att du behöver byta koppling för att det ska hålla med nya efekten..

                    bara speckulerar lite…

                    ja du det finns mycket o spekulera på 🙂 och får mitt steg 1 heavy duty för 3.3k så de e nog liiite skillnad mellan din o den men absolut ska du inte kasta iväg den låt den samla damm och hopp om någon slår till 🙂 för det priset blir inte jag iaf men tack för spekulationerna

                    #270373
                    Pirre
                    Deltagare

                      Hej, kör hyper twin i min och kan bara instämma med sladden… Väldigt lättkörd. Blev några stopp i början innan man vänjde sig med det lätta svänghjulet. Hyper twin mot stage1… Hyper twin alla dagar i veckan säger jag.

                      //Henrik

                      #270487
                      Javiisst
                      Deltagare

                        Hej, kör hyper twin i min och kan bara instämma med sladden… Väldigt lättkörd. Blev några stopp i början innan man vänjde sig med det lätta svänghjulet. Hyper twin mot stage1… Hyper twin alla dagar i veckan säger jag.

                        //Henrik

                        ja jo absolut jag skulle själv säga samma sak men har inte dem pengarna det är just det. Hade jag haft pengarna då hade jag fått en ny för 13.5k från kontakten jag har i usa.

                        haft pris diskussion förut med sladden och det var då polarens koppling gav upp. Men vi kom inte överens då. och det var polaren som skulle ha den.

                        Men du som kör med den kopplingen vad har du för kräm i bilen?

                        #270374
                        Pirre
                        Deltagare

                          Har 390hk samt lite över 500nm . Mer info i min garaget länk 🙂

                          // Henrik

                          #270474
                          Javiisst
                          Deltagare

                            då var det beställt 🙂

                            vad har ni för erfarenhet av FMIC från ebay i England, inte nå märke??
                            för att märke koster 3-4 ggr mer…

                            #270473
                            Javiisst
                            Deltagare

                              Har 390hk samt lite över 500nm . Mer info i min garaget länk 🙂

                              // Henrik

                              okej 🙂 är det 390 på hjulen?

                              #270375
                              Pirre
                              Deltagare

                                okej 🙂 är det 390 på hjulen?

                                Tyvärr inte =(. Motorhästar är det.

                                #270488
                                Javiisst
                                Deltagare

                                  Tyvärr inte =(. Motorhästar är det.

                                  jaha okej. saknar min förra som hade fmic sport luft filter och 3″ decat o 400 motorhästar med ecu launch och antilag. den var brutal 🙂

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 311 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.