SSC Allmänt snack Projekt Impreza Wrx sti 2005 projekt start

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 311 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32567
    Javiisst
    Deltagare

    Hej gott folk!

    nu tänkte jag uppgradera lite saker på bilen till o börja med så turbo och spridare.

    har redan öppen filter, walbro 255′ decat 3″.

    mappad 1.65 bar och 353hp I motor (gjorts i ENGLAND där jag hämtat bilen ifrån).

    jag har kollat på GTX3076R bolt-on och dynamics 1000cc spridare. och så kommer exedy steg 1 heavy duty koppling till bilen.

    jag undrar då vad tycker ni och har ni andra förslag, på turbo och spridare? har någon haft dessa, lätta byta själv, måste man modifiera om något, Ska jag byta inlet till turbon från original till 3″?

    allt ska beställas från USA har lite kontakter där.

    mvh

    #270365
    Kvarnis
    Deltagare

    ID spridare och Blouch aggregat.
    Du lär nog få ha starkare koppling än en stage 1….kolla på ACT’s

    #270462
    emilboylarsson
    Deltagare

    Kör med en blouch dominator 2.5xtr snigel i min blå. Den har en trevlig karaktär och gillar att gå på höga varv. 382hk och 480nm i motor vid 1,45 bars ladd med vanlig 98 macksoppa.

    #270475
    Javiisst
    Deltagare

    ID spridare och Blouch aggregat.
    Du lär nog få ha starkare koppling än en stage 1….kolla på ACT’s

    vilken blouch då?

    http://www.rallysportdirect.com/Exedy-Stage-1-Heavy-Duty-Organic-Disc-Clutch-Kit-Subaru-STI-2004-2011

    den här ska klara en hel del…
    jag ska ha original motor. ska ta ut det som går i motorn och självklart säkert ska de vara.

    #270476
    Javiisst
    Deltagare

    Kör med en blouch dominator 2.5xtr snigel i min blå. Den har en trevlig karaktär och gillar att gå på höga varv. 382hk och 480nm i motor vid 1,45 bars ladd med vanlig 98 macksoppa.

    okej det låter fint. gjorde 400 HP I motor på min gamla STI 2005 med original turbo.

    har du original motor?

    #270382
    sladden
    Deltagare

    Har fortfarande en koppling liggandes som löser problemet 🙂

    Koppling exedy twin compe- r. INK SVÄNGHJUL
    gått 100 mil. Inga balla starter gjorda. 10 000:- prisvärd!!

    #270477
    Javiisst
    Deltagare

    Har fortfarande en koppling liggandes som löser problemet 🙂

    Koppling exedy twin compe- r. INK SVÄNGHJUL
    gått 100 mil. Inga balla starter gjorda. 10 000:- prisvärd!!

    kan du skicka någon länk till den koppling du har ?

    #270383
    sladden
    Deltagare

    kan du skicka någon länk till den koppling du har ?

    köpte min av jrm, så du kan ju kolla med dom för exakt spec.

    Här är dock en liknande, fast till en evo

    http://www.jrm-racing.se/mitsubishi/evo-4-6/transmission/kopplingar/exedy-hyper-compe-r

    Googlade lite snabbt, dock står ingen spec där..
    http://www.nengun.com/exedy/hyper-metal-compe-r-twin-plate-clutch

    #270478
    Javiisst
    Deltagare

    köpte min av jrm, så du kan ju kolla med dom för exakt spec.

    Här är dock en liknande, fast till en evo

    http://www.jrm-racing.se/mitsubishi/evo-4-6/transmission/kopplingar/exedy-hyper-compe-r

    Googlade lite snabbt, dock står ingen spec där..
    http://www.nengun.com/exedy/hyper-metal-compe-r-twin-plate-clutch

    det verkar vara sinterkoppling dem är rätt obehagliga och köra vanligt med om man nu ska ta bilen för en cruising runda…

    passar den du har ens en STI 05 6vxl? det står inte mycket i det du har skickat…

    #270463
    emilboylarsson
    Deltagare

    okej det låter fint. gjorde 400 HP I motor på min gamla STI 2005 med original turbo.

    har du original motor?

    Yes. Motor oöppnad.

    Skickas från min iPhone via Tapatalk

    #270439
    Igge
    Deltagare

    Får man verkligen ur så mycket effekt med originalrespiratorn? 😮

    Hur!? 😀

    #270479
    Javiisst
    Deltagare

    Yes. Motor oöppnad.

    Skickas från min iPhone via Tapatalk

    precis min var också oöppnad. dock front MIC öppen filter och 3″ decat. och då hade man launch anti lag i den och den var sjuk 🙂

    #270480
    Javiisst
    Deltagare

    Får man verkligen ur så mycket effekt med originalrespiratorn? 😮

    Hur!? 😀

    ja du dem motorerna tål en del. sökt på massa forum i England så har dem klämt ut 4-450whp från dem med oöppnad motor men bytt turbo spridare etc

    så man undrar egentligen vad klarar dessa motorer av.

    #270481
    Javiisst
    Deltagare

    ID spridare och Blouch aggregat.
    Du lär nog få ha starkare koppling än en stage 1….kolla på ACT’s

    tagit reda på nu att exedy heavy duty steg 1 klarar 472 ft/lbs vilket är då 639.9460715926953 Nm på hjulen. och dem värden kommer jag inte upp i utan öppna motor.

    #270482
    Javiisst
    Deltagare

    Nu står det mellan GTX3076R eller GTX3071R… någon som har nå erfarenhet av dem?

    Enligt en polare till mig så är GTX3071R svåra att mappa… (han har en Mazda mps 6 och det ska gälla Mazda det jag skrev om svår mappad men undrar om något sånt gäller oss STI ägare)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 311 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.