• Detta ämne har 115 svar, 18,109 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år sedan av roadie.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 116 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #284107
    roadie
    Deltagare

      Nice kul med fler som kör GT Har själv en 2.0 gt spec b.
      Var det bökigt att plocka bort stereon? Tänkte själv byta orginalsteget under sätet till ett värre men har inte kommit på något smart sätt att få övergången med rca kabeln. Tänkte ha steget på samma ställe då alla högtalar kablar går från orginalsteget under sätet.
      Bilen är avställd för jag måste byta lycktorna före jag bes om den fick big NO NO för xenon lycktorna inte har Automatisk nivåreglering så nya lycktor eller om man kan komma på hur man bygger om dem från xenon till halogen.
      Mvh bobban

      JDM Subaru Legacy 2.0 GT Spec B 2004

      Nejdå. Det är enkelt att plocka ur stereon. Bort med plastkåpan runt växelspaken. Sedan sitter det två skruv under den som håller fast de silverfärgade panelerna på sidan om stereon. När dom är borta kommer man åt stereons skruvar.

      Har du också en pf-4062i huvudenhet? Du får nog testa att göra en adapter mellan den runda 13-poliga kontakten till rca.

      #284062
      bobban
      Deltagare

        Aaa Nice jepp har samma skulle jag tro med MD och växlare för sex skivor. Jag har en GT från 04 jag var tvungen att byta högtalare och de är lite tungdrivna så jag behöver ett bättre steg för att det ska Låta någorlunda bra. Ska se om det går att styra till det lite 🙂

        JDM Subaru Legacy 2.0 GT Spec B 2004

        #284108
        roadie
        Deltagare

          Fick hem en frontspoiler idag.
          Behöver lite färg innan montering. Ska även måla gallren som sitter istället för dimljus. Eller så blir det dimljus, beror lite på hur tryckrören hamnar om det får plats..

          #284063
          bobban
          Deltagare

            Nice

            JDM Subaru Legacy 2.0 GT Spec B 2004

            #284109
            roadie
            Deltagare

              Köpt begagnade 3″, 2,5″ och böjar i rostfritt för 10kr/kg hos närmsta mejeri.
              Ska användas vid bygget av tryckrör och avgassystem.
              Har även köpt v-bands kopplingar till avgassystemet och lite siliconslang till tryckrören.

              Nu har jag lite rör att träna tig-svetsning på.

              #284110
              roadie
              Deltagare

                Lite skillnad mellan vf38 och vf37

                #284111
                roadie
                Deltagare

                  Har börjat lite smått med fästen till intercoolern.
                  Blev en 550x230x65mm

                  #284112
                  roadie
                  Deltagare

                    Intercoolern på plats.

                    Blev även en uppsättning beg. dimljus, rätt färg var det också 🙂

                    Nästa steg blir att fixa stödfästet för turbon. Har köpt ett från en JDM WRX STI men Legacy AT har ett extra motorfäste/motorkudde som ska sitta fast i turbofästet så det blir lite plåtarbete och svetsning.

                    #284088
                    FiddeFuling
                    Keymaster

                      läckert! Inga bekymmer att peta in dimljusen? det fanns plats för kablage och liknande?

                      är ju gött sugen på att ringa närmsta mejeri.. lät ju väldigt smidigt, o bra pris med 😀

                      #284113
                      roadie
                      Deltagare

                        läckert! Inga bekymmer att peta in dimljusen? det fanns plats för kablage och liknande?

                        är ju gött sugen på att ringa närmsta mejeri.. lät ju väldigt smidigt, o bra pris med 😀

                        Inga problem. Kablage fanns framdraget. Har dock inte testat att det lyser..

                        Ja. Köpte 4st nya kortradie 2.5″ livsmedelsböjar och dom blev dyrare än resten av rörhögen jag köpte på mejeriets skrotgård.

                        #284114
                        roadie
                        Deltagare

                          Köpte ett TransGo kit som ska monteras senare.
                          Hoppas på att lådan blir lite rappare och växlar snabbare.
                          Kan ju bli lite spännande att bygga om ventilhuset, är ju aningen drygt om man gör något fel och behöver ta isär allt igen.

                          Stor kartong för lite prylar….

                          #284089
                          FiddeFuling
                          Keymaster

                            Köpte ett TransGo kit som ska monteras senare.
                            Hoppas på att lådan blir lite rappare och växlar snabbare.
                            Kan ju bli lite spännande att bygga om ventilhuset, är ju aningen drygt om man gör något fel och behöver ta isär allt igen.

                            Stor kartong för lite prylar….

                            Oh nu snackar vi d—0.o—b

                            Vad är det för en låda i din bil? 4 eller 5 växlad?

                            skall bli kul o höra vad du tycker om detta sen.

                            Vad kostade kittet?

                            nu kom jag o tänka på Fladric’s outback.. fick inte han mappat om sin växellåda för rappare respons, på sin 3.0 Outback.

                            #284115
                            roadie
                            Deltagare

                              Den är 5 växlad. Det går att ändra lite i mappen så att det påverkar lådans ecu. Har labbat lite med det men tycker inte det verkar göra någon större skillnad.

                              #284067
                              Fladric
                              Deltagare

                                Har sett det det där kittet, verkar vettigt om man vill köra mer effekt men inte så bruksvänligt 🙂 men ska bli väldigt intressant att höra vad du tycker om det!

                                Min bil blev stor skillnad efter omprogramering, kapade 1 sekund 0-100 på en sugmotor (3.0r) 🙂 skulle säga att den mesta tiden ligger i hur lådan växlar och inte effektökningen!

                                Dock kan din låda vara lite aggressivare från fabrik då den är JDM och inte en Svensson-3.0 🙂

                                #284116
                                roadie
                                Deltagare

                                  Har sett det det där kittet, verkar vettigt om man vill köra mer effekt men inte så bruksvänligt 🙂 men ska bli väldigt intressant att höra vad du tycker om det!

                                  Min bil blev stor skillnad efter omprogramering, kapade 1 sekund 0-100 på en sugmotor (3.0r) 🙂 skulle säga att den mesta tiden ligger i hur lådan växlar och inte effektökningen!

                                  Dock kan din låda vara lite aggressivare från fabrik då den är JDM och inte en Svensson-3.0 🙂

                                  Ok. Dröjer nog till våren innan jag kan testa med min byggtakt.

                                  Jag tar gärna en koll på hur din mapp är inställd för dbw.

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 116 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.