• Detta ämne har 115 svar, 18,109 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år sedan av roadie.
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 116 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #284117
    roadie
    Deltagare

      Det skiljer tydligen 4mm i diameter på grenrören också. Så nu har jag ett jdm wrx sti spec c twinscroll grenrör+uppipe på väg. Var dock lite snål på frakten så det blev båtfrakt..

      #284118
      roadie
      Deltagare

        Svetsat klart turbofästet, saknas bara lite färg. Bild kommer senare när det är målat.

        Provmonterat turbon.

        Fick hem orginal luftfilterbox med tillbehör.

        #284097
        GDB2003
        Deltagare

          Det skiljer tydligen 4mm i diameter på grenrören också. Så nu har jag ett jdm wrx sti spec c twinscroll grenrör+uppipe på väg. Var dock lite snål på frakten så det blev båtfrakt..

          Vart köpte du?

          #284119
          roadie
          Deltagare

            Vart köpte du?

            Begagnat från Japan.

            #284120
            roadie
            Deltagare

              Turbofästet klart så nu kan jag börja med tryckrören.

              Orgnial Legacy GT AT, WRX STI C och mitt hybridfäste

              #284121
              roadie
              Deltagare

                Blev lite trångt med orginal luftburk. Kommer att köra första biten från turbon i 2″ och resten i 2.5″.

                Sen sitter det en gummidämpning på styrstången. Rätt olämpligt placerat nu när bakkant av turbon hamnar lite lägre och det blir tightare mot downpipe. Har en axel från en WRX STI på ingående utan dämpningen så jag hoppas den passar.

                #284122
                roadie
                Deltagare

                  Köpte nya sommarfälgar, blev lågbudget.
                  7,5″x18″ et42 så det fyller ut hjulhusen lite mer än de gamla 7″ med et 55

                  #284123
                  roadie
                  Deltagare

                    Häftat ihop lite tryckrör. Är lite pussel och blir några skarpa svängar men svårt att få det bra annars om man inte ska skippa luftburk och dimljus.

                    Ska åka och köpa en pall så att jag kan sitta och helsvetsa sen.

                    #284090
                    FiddeFuling
                    Keymaster

                      snyggt jobbat!

                      #284168
                      leolulz
                      Deltagare

                        Alltid kul att se “eget byggda rör”, men det är ju lite pyssel 🙂

                        Hur gnälliga är besiktningen på FMIC? Eller ska du registrera om bilen?

                        #284124
                        roadie
                        Deltagare

                          Alltid kul att se “eget byggda rör”, men det är ju lite pyssel 🙂

                          Hur gnälliga är besiktningen på FMIC? Eller ska du registrera om bilen?

                          Ja, tänkte bli lite mer van med tigen 🙂
                          Tror det är lugnt. Men blir det problem så får jag montera orginal ic vid bes.

                          #284125
                          roadie
                          Deltagare

                            Har gått lite långsamt nu, men har påbörjat downpipebygget med 100cells kat.

                            Fick även hem en ny bluetooth modul till ljudet. Helt ok ljudkvalitet och denna har anslutning för Previous/next mm. så jag kopplar in den på rattknapparna för navigationen. (Vill inte röra ljudknapparna än ifall det blir stereobyte framöver.

                            #284126
                            roadie
                            Deltagare

                              Kapat ur lite i fronten och testat dimljusen.

                              Downpipen börjar ta form

                              #284098
                              GDB2003
                              Deltagare

                                Ser jävligt snyggt ut. Vad jobbar du med till vardags som är så händig?

                                #284127
                                roadie
                                Deltagare

                                  Ser jävligt snyggt ut. Vad jobbar du med till vardags som är så händig?

                                  Tack. Jobbar som programmerare.

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 116 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.