› SSC › Allmänt snack › Projekt › JDM Legacy 2.0GT 5EAT 2005
- Detta ämne har 115 svar, 18,109 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 6 månader sedan av roadie. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
5 oktober, 2016 kl. 19:51 #284117roadie DeltagareDet skiljer tydligen 4mm i diameter på grenrören också. Så nu har jag ett jdm wrx sti spec c twinscroll grenrör+uppipe på väg. Var dock lite snål på frakten så det blev båtfrakt.. 19 oktober, 2016 kl. 21:04 #284118roadie DeltagareSvetsat klart turbofästet, saknas bara lite färg. Bild kommer senare när det är målat. Provmonterat turbon. 
  Fick hem orginal luftfilterbox med tillbehör. 
  20 oktober, 2016 kl. 06:28 #284097 20 oktober, 2016 kl. 06:28 #284097GDB2003 DeltagareDet skiljer tydligen 4mm i diameter på grenrören också. Så nu har jag ett jdm wrx sti spec c twinscroll grenrör+uppipe på väg. Var dock lite snål på frakten så det blev båtfrakt.. Vart köpte du? 20 oktober, 2016 kl. 06:30 #284119roadie DeltagareVart köpte du? Begagnat från Japan. 27 oktober, 2016 kl. 08:40 #284120roadie DeltagareTurbofästet klart så nu kan jag börja med tryckrören. Orgnial Legacy GT AT, WRX STI C och mitt hybridfäste 
  27 oktober, 2016 kl. 08:56 #284121 27 oktober, 2016 kl. 08:56 #284121roadie DeltagareBlev lite trångt med orginal luftburk. Kommer att köra första biten från turbon i 2″ och resten i 2.5″.  Sen sitter det en gummidämpning på styrstången. Rätt olämpligt placerat nu när bakkant av turbon hamnar lite lägre och det blir tightare mot downpipe. Har en axel från en WRX STI på ingående utan dämpningen så jag hoppas den passar. 
  9 november, 2016 kl. 21:27 #284122 9 november, 2016 kl. 21:27 #284122roadie DeltagareKöpte nya sommarfälgar, blev lågbudget. 
 7,5″x18″ et42 så det fyller ut hjulhusen lite mer än de gamla 7″ med et 55 9 november, 2016 kl. 21:34 #284123 9 november, 2016 kl. 21:34 #284123roadie DeltagareHäftat ihop lite tryckrör. Är lite pussel och blir några skarpa svängar men svårt att få det bra annars om man inte ska skippa luftburk och dimljus. Ska åka och köpa en pall så att jag kan sitta och helsvetsa sen.     10 november, 2016 kl. 07:35 #284090 10 november, 2016 kl. 07:35 #284090FiddeFuling Keymastersnyggt jobbat! 10 november, 2016 kl. 12:55 #284168leolulz DeltagareAlltid kul att se ”eget byggda rör”, men det är ju lite pyssel 🙂 Hur gnälliga är besiktningen på FMIC? Eller ska du registrera om bilen? 10 november, 2016 kl. 13:32 #284124roadie DeltagareAlltid kul att se ”eget byggda rör”, men det är ju lite pyssel 🙂 Hur gnälliga är besiktningen på FMIC? Eller ska du registrera om bilen? Ja, tänkte bli lite mer van med tigen 🙂 
 Tror det är lugnt. Men blir det problem så får jag montera orginal ic vid bes.28 november, 2016 kl. 09:41 #284125roadie DeltagareHar gått lite långsamt nu, men har påbörjat downpipebygget med 100cells kat.  Fick även hem en ny bluetooth modul till ljudet. Helt ok ljudkvalitet och denna har anslutning för Previous/next mm. så jag kopplar in den på rattknapparna för navigationen. (Vill inte röra ljudknapparna än ifall det blir stereobyte framöver.  3 december, 2016 kl. 16:49 #284126 3 december, 2016 kl. 16:49 #284126roadie DeltagareKapat ur lite i fronten och testat dimljusen.  Downpipen börjar ta form   4 december, 2016 kl. 08:51 #284098 4 december, 2016 kl. 08:51 #284098GDB2003 DeltagareSer jävligt snyggt ut. Vad jobbar du med till vardags som är så händig? 4 december, 2016 kl. 09:00 #284127roadie DeltagareSer jävligt snyggt ut. Vad jobbar du med till vardags som är så händig? Tack. Jobbar som programmerare. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
