› SSC › Allmänt snack › Projekt › Mitt projekt STI 2003
- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 8 månader sedan av
TomK.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2016 kl. 20:38 #216772
tendency
DeltagareSnacka om däckporr!
10 maj, 2016 kl. 09:23 #217624Arash
DeltagareSnyggt Tommy!
Lycka till med slutspurten!
10 maj, 2016 kl. 21:03 #217886kosmos
DeltagareVinsten är att man kan åka med Tilton 7,25″ koppling! 😀
Men först och främst så slipper man kopplings gaffeln och alltid är jobbig när man demonterar/monterar motorn. Blir också ett helt annat slag på kopplingspedalen. Vanligast är att det är push koppling på bilar vet inte varför Subaru envisas med att ha pull.Inte bara subaru. Gamla porsche har samma princip
15 maj, 2016 kl. 20:58 #217529TomK
DeltagareDå var äntligen motorbygget igång på allvar!
Har kommit så mycket ivägen senaste tiden men nu fick det vara nog.Dagens plan var att förhoppningsvis få ihop ett shortblock.
Började morgonen med att mäta upp alla lagerspel. Ligger runt 0.0040 på ramlagerna då jag har mera flöde samt högre oljetryck än standard, vevlagerna hamnar runt 0.0025.
Nästa punkt på ”att-göra-listan” var att mäta och slipa in kovringarna.Sagt och gjort så går det av bara farten när man väl har börjat.
Först den ena halvan sedan den andra.
Sen ganska lagom innan middagen så hade jag ett istortsett färdigt shortblock! d—0.o—b 😀
Förhoppningsvis så åker block med toppr ner i bilen under veckan, då kan man börja fundera på vart turbon ska sitta samt ic rör dragning. Tanken är att vända på insuget också.
16 maj, 2016 kl. 05:03 #217747Igge
DeltagareGår det att vända på insuget eller svetsar du en ny anslutning på framsidan?
16 maj, 2016 kl. 05:21 #217530TomK
DeltagareImponerande som vanligt. När är första tävlingen?
5e juni är första tävlingen.
16 maj, 2016 kl. 05:23 #217531TomK
DeltagareGår det att vända på insuget eller svetsar du en ny anslutning på framsidan?
Tänkte bara vända på det, eventuellt flytta generatorn dit AC kompressorn normalt sitter.
16 maj, 2016 kl. 05:26 #217748Igge
DeltagareOkej, och det passar?
Vill minnas att folk pratat om något tjafs, men det kanske var det äldre insuget 🙂Gött att du är igång igen hur som helst!
16 maj, 2016 kl. 07:06 #217532TomK
DeltagareOkej, och det passar?
Vill minnas att folk pratat om något tjafs, men det kanske var det äldre insuget 🙂Gött att du är igång igen hur som helst!
Nejdå det är bara att vända på insuget, dock så får man böka lite med ic rören.
16 maj, 2016 kl. 07:51 #217749Igge
DeltagareGött! 🙂
Men blir kortare rör och bättre respons får vi hoppas på 🙂
16 maj, 2016 kl. 09:50 #217876Javiisst
DeltagareGrymt fint tom
16 maj, 2016 kl. 20:26 #217457TomK
DeltagareGrymt fint tom
Tackar! d—0.o—b
16 maj, 2016 kl. 20:37 #217428TomK
DeltagareLite mera framsteg idag.
Fick dit en topp iallafall, och som nämnts tidigare i tråden så valde jag ARP Custom Age 625+ som toppbultar. Många i US åker med dom med riktigt mycket effekt så hoppas på det bästa. Men skulle det visa sig att det är ett problem så blir det att borra för 14mm.
Toppackningarna är Cosworth stopper.Lite bilder från kvällen.
16 maj, 2016 kl. 20:54 #217750Igge
DeltagareBlir nog galet bra det här 🙂
Har du någon deadline? Mappning inbokat eller så?
17 maj, 2016 kl. 07:08 #217533TomK
DeltagareBlir nog galet bra det här 🙂
Har du någon deadline? Mappning inbokat eller så?
Nej men räknar med att mappa någon gång under juni.
Bilen ska vara klar till andra tävlingen i juli. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.









