Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 165 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29689
    fjar
    Deltagare

      Hej!

      Jag tänkte dela med mig lite av vad som händer med Imprezan i vinter för dom som är intresserade.

      Köpte bilen 2011 och då var den blå har sedan dess hunnit byta färg,koppling och lite annat smått

      Inför sommaren 2013

      Utvändigt

      Nya Fälgar & däck
      Abw skärmbreddare
      Alu luftintag i fronten
      Ny lack
      Äkta sti v6 vinge

      Invändigt

      2st Sparco evo stolar
      3st mätare i A-stolpen eller mittkonsoll
      4punkts bälten
      Harness bar eller bur

      Motor

      Smidd motor
      Nytt turbo
      Nytt grenrör
      Nytt pnp styrsystem
      Och lite annat smått

      #251855
      fjar
      Deltagare

        o så här kommer lite bilder

        Nya fälgarna xxr 527 et35 8.75 breda

        provmonterade och även nya sparcostolarna som ska på

        Sen så har jag varit o köpt en sti v5 vinge med baklucka

        och sist men inte minst lite mätare som ska på

        #251957
        Gystompa
        Deltagare

          Du siktar högt 😉

          Fråga. På vilket sätt ska bilen bli Swedens finest Gc8?
          För att du ska sträva efter att enbart köpa högkvalitativa eftermarknadsprodukter och hänga dit?
          Eller är det hur skicket är?

          Bara nyfiken alltså 🙂 finns många kärror här i klubben som e i bra skick

          #251854
          fjar
          Deltagare

            Du siktar högt 😉

            Fråga. På vilket sätt ska bilen bli Swedens finest Gc8?
            För att du ska sträva efter att enbart köpa högkvalitativa eftermarknadsprodukter och hänga dit?
            Eller är det hur skicket är?

            Bara nyfiken alltså 🙂 finns många kärror här i klubben som e i bra skick

            Menar absolut inget illa mot alla andra imprezor självklart finns det många fina och i bra skick 🙂
            men hittade ingen bra projektnamn och sen så vill ja ha swedens finest gc8 när det gäller stance och ingen har stancad gc8 i sverige vad jag har sett.. och målet med denna projekt är att få en stance och stilren look och som även går bra

            #251856
            fjar
            Deltagare

              Det där ser inte ut som en V6 vinge utan en V5 från en ’99a eftersom det ser ut som läppen på vingbladet saknas.

              Själv har jag som mål att ha “Swedens scrappiest GC8”

              jaha ok tack oskar då vet jag 🙂

              #251857
              fjar
              Deltagare

                Lite konstigt att du köpt så smala XXR fälgar när du ska ha breddare?

                Vilken färg blir det på bilen btw?

                fanns bara 8.75 och 9.75 och 9.75 blir bara för mycket..
                ang färg så vet jag inte faktist jättesvårt o bestämma. kommer nog att bestämma mig när bilen står i boxen och redo för lack..

                #251858
                fjar
                Deltagare

                  Ok, blir nog bra då men lite synd att köra med spacers kan jag tycka, fast ABW kanske har lite olika storlekar på dom? Kan också tycka det hade vart råare med några begagnade lite rare japanska kvalitetsfälgar, men snygga är dom ju, dom du köpt.

                  Tycker du ska köra skyline metallic stålgrå, eller vit blank eller matt. Klart stilrent och rått. Mercedes amg silver e ju rätt rått med 🙂

                  du menar abw skärmbreddare :)? jag har länge gillat xxr 527 men visst japanska kvalitesfälgar hadde varit nått men det är inte lätt o få tag på heller.. sen så har ja faktist tänkt på skyline metallic stålgrå med något i den stilen hadde varit nåt men svårt o bestämma

                  #251859
                  fjar
                  Deltagare

                    Något i den stilen

                    #251958
                    Gystompa
                    Deltagare

                      Menar absolut inget illa mot alla andra imprezor självklart finns det många fina och i bra skick 🙂
                      men hittade ingen bra projektnamn och sen så vill ja ha swedens finest gc8 när det gäller stance och ingen har stancad gc8 i sverige vad jag har sett.. och målet med denna projekt är att få en stance och stilren look och som även går bra

                      Var inte så jag uppfattade det hela heller. Utan var enbart nyfiken hur du tänkt dig det hela 😉

                      #251860
                      fjar
                      Deltagare

                        Äckligt fet! Den här projekttråden blir en favorit hos mig! Siktar själv på liknande look fast blå då. Ja, tänkte om det fanns olika bredd på breddarna så det blir lagom med fälgarna. Kommer bli grymt med en massa stretch på däcken med:)

                        tack 🙂 kör på 🙂 tyvär finns det inte olika bredd på breddarna men kommer att köra med spacers om det skulle behövas 🙂

                        #251837
                        Pirre
                        Deltagare

                          Påminner starkt om Subarumickes gamla.

                          Något i den stilen

                          #251861
                          fjar
                          Deltagare

                            Påminner starkt om Subarumickes gamla.

                            ja det är väll breddningen som påminner lite 🙂

                            #251862
                            fjar
                            Deltagare

                              Lite tips ang färgval vore nice det är sjukt svårt o bestämma men det ska va unikt, udda och då menar jag ingen stylingsfärg utan något som är kaxigt, snyggt och clean..

                              #251981
                              pettsun
                              Deltagare

                                Denna färg var grym
                                Champagne Gold Opal

                                Annars är denna också clean Lotus Storm Titanium

                                #251863
                                fjar
                                Deltagare

                                  lyfter lite i tråden har nu fått abw breddningen väntar på att få hem däcken bara men nästa vecka ska det börjas för fullt och då blir det massa bilder osv förhoppningsvis..

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 165 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.