- Detta ämne har 164 svar, 39,398 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av adrenalin.
-
FörfattareInlägg
-
10 februari, 2013 kl. 01:13 #251901fjarDeltagare
It’s hard to say because it depends on what the engine is going to used for but your looking at something around 60 thousand, but as suggested a 2.1 is a fantastic motor that is fine upto around 600 hp but trust me you will. NEVER use that much, you need to STOP STOP and sit down and work out a budget once you’ve done that then start to upgrade the suspension the brakes etc etc then look at the air flow to the engine the LAST thing you need to upgrade will be the engine, I’m a mechanic by trade and have built thousands of engines I’m not saying I’m an expert but I know one or two things lol, sit down and work out what you really want and what budget you want to spend
but i have got all i need 6 speed gearbox group n exedy clutch stoptech brakes and brembos rear brakes kw coilovers ive got a huge ic and much more so what i need now is a engine ive got 350 hp atm and i need more i want like 450 whp it would be goood for me. but i also want a engine that i can take more hp from when i need.. so i dont know what to do there is so many things to choose..
10 februari, 2013 kl. 01:20 #251970TypeRDeltagareOk so from that quick list you’ve missed arbs drop links alk kit brake stop, adjustable tie bars, hydraulic hand brake etc etc etc wher do you want me to stop lol
10 februari, 2013 kl. 01:29 #251971TypeRDeltagareOk so your at school with the car before you do anything else rip out the interior and wheeled the chassis properly there so musc you can do strength wise that will make it handlle so much better, sorry but what is the big thing with hp, ill quiet comfortable piss all over you with my gc8 with less hp, it’s not about hp it’s Bout handling end off, you can take a 100 bhp renault with full,upgraded chassis n brakes and put it up against a 350 hp car and the smallest will win time and time again
10 februari, 2013 kl. 08:47 #251984esstiDeltagarehällre jrm än ags om man får säga så 😛 nja måste köpa en annan block för den blocken håller inte för effekten jag vill ha sen vill ja nog ha 2.1 eller 2.5 o litar mer på jrm när det gäller subaru faktist så får se om det blir motor men är sugen faktist 🙂
Grattis till vinsten 😀 Får man fråga varför du hellre väljer jrm än AG:s som du har så pass nära dig?:-)
10 februari, 2013 kl. 12:30 #251902fjarDeltagaretack emil ag:s är riktigt grymma men jag har alldrig sett dom hålla på med en subaru som jrm dom har ju mappat / trimmat massor med subaru o det är ju dom som har mappat min o jag är nöjd med det dom har gjort så det är därför ja väljer dom men vem vet man kanske ändrar sig och tar ag:s 🙂
10 februari, 2013 kl. 16:00 #251903fjarDeltagareEn lite fråga. Är inte 350 hk på gränsen med en vanlig gt motor? Eller är den du har nu smidd? Vore intressant att veta din fulla spec så jag vet hur du kan ha 80hk mer än mig 🙂
motorn är inte smidd 🙂 och den har funkat bra 🙂
motor spec
• Turbo: IHI VF34 @ 1.5 bar
• 3-ports solenoid, tt-styrning
• Pace Front Mounted Intercooler
• Pace Alloy Radiator
• Dumpventil: Hks ssqv black edition
• Walbro fuelpump
• AEM justerbar FPR 1:1 @ 4 bar
• Festo variabel restriktor, tt-styrning
• AE782 ECU
• EcuTek av JRM
• APS Cold Air Intake med 7″ K&N
• Helix Oil Catch Tank
• NGK PFR7B stift10 februari, 2013 kl. 16:23 #251904fjarDeltagarejorå klart ja har annan avgassystem • Helix 2 eller 3 tums avgasystem med racekatt annan dp och 4 eller 5 tums utblås 🙂 dock funderar ja på ett nytt avgasystem raka rör utan cat
10 februari, 2013 kl. 17:28 #251985esstiDeltagaretack emil ag:s är riktigt grymma men jag har alldrig sett dom hålla på med en subaru som jrm dom har ju mappat / trimmat massor med subaru o det är ju dom som har mappat min o jag är nöjd med det dom har gjort så det är därför ja väljer dom men vem vet man kanske ändrar sig och tar ag:s 🙂
Dom bygger faktiskt en Maskin till en subba nu. Men som sagt så har jrm trimmat betydligt fler. Kan i alla fall rekommendera AG:s efter det man har sett. Snabbt går det och det blir jäkligt fina och bra resultat 🙂
11 februari, 2013 kl. 01:18 #251905fjarDeltagareDom bygger faktiskt en Maskin till en subba nu. Men som sagt så har jrm trimmat betydligt fler. Kan i alla fall rekommendera AG:s efter det man har sett. Snabbt går det och det blir jäkligt fina och bra resultat 🙂
:O villken subba då ?
11 februari, 2013 kl. 04:55 #251986esstiDeltagare:O villken subba då ?
Något kille från Finspång, dom mappa en nästan original förra veckan med men det blir ju aldrig mycket effekt och då skriver dom ju inte ut det på sin sida.
11 februari, 2013 kl. 16:01 #251906fjarDeltagareNågot kille från Finspång, dom mappa en nästan original förra veckan med men det blir ju aldrig mycket effekt och då skriver dom ju inte ut det på sin sida.
fan va nice 🙂 ja såg att dom hadde mappat en grön med typ 3-400 hk också en sti som din typ
11 februari, 2013 kl. 16:04 #251907fjarDeltagareIdag har jag slipat o fixat till kanterna och sen har jag slipat plåtrent och gjort rent som fan med tinner och lite andra medel sen har jag pumpat in godkänd karosseri limm 🙂
lite bilder 🙂
Sån vinkel vore nåt ^^
11 februari, 2013 kl. 16:28 #251975Sjögren RacingDeltagare3M 08115 lim?
11 februari, 2013 kl. 16:35 #251908fjarDeltagare3M 08115 lim?
stämmer bra 🙂
11 februari, 2013 kl. 19:30 #251976Sjögren RacingDeltagarestämmer bra 🙂
Det funkar bra d—0.o—b
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.