Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 165 totalt)
  • Författare
    fjar
    Deltagare

Fjar, jag måste fråga.
      Om du ska bygga Swedens finest. Varför lackar du den så att du får fullt med en massa färg/klarlacksskarvar?

Om det hade varit en vinterbil/racebygge hade jag förstått det.
      Eller om det är en kameleont/candy som du måste lacka ihopmonterad.

Du kommer att få en ganska så synlig skarv mellan bakdörr/bakskärm som syns när du öppnar dörren, eller ska du maska det med hjälp av skumlist och hoppas att det blir en osynlig skarv?

hmm förstår inte exakt hur du menar med skarven menar du där breddningen ska sitta ?

Sjögren Racing
      Deltagare

hmm förstår inte exakt hur du menar med skarven menar du där breddningen ska sitta ?

I dörröppningen i bakkant.
        Alltså det jag menar är att skarven blir synlig när du har dörren öppen. Som man har på showbilar 😉

fjar
        Deltagare

I dörröppningen i bakkant.
          Alltså det jag menar är att skarven blir synlig när du har dörren öppen. Som man har på showbilar 😉

jaha du menar så.. ska passa in breddningen o lägga limsträng emellan därför lackar vi invändigt först sen hela utvändiga.. annars blir det bara konstigt för det är inte så värst bra passform på breddningen o så gör en del som ja sett i uk o så när dom ska sätta på abw breddningen

Turbovin
          Deltagare

Ang. lackskarvar så har jag sett rena underverk med punktlackningar där det är omöjligt att se skarven med blotta ögat. Och då är jag ändå en extremt petig person numera. Så tror inte det behöver bli dåligt det här, blir ju hur som helst bra mycket bättre än det förra lackjobbet 🙂

För övrigt tar jag hellre ett par lackskarvar än att göra om misstaget att lacka huv och framskärmar löst på min 740, vilket skitgöra att få till passformen efteråt, man blir aldrig nöjd och det är som gjort för att man ska råka repa nya lacken.

fjar
            Deltagare

här har ni en bil som jag har varit med o lackat på samma sett och det vart hur bra som helst. tack johan bilen ska bli klar inom 3 veckor så sen ska ut på vägarna under juni hoppas jag på 🙂

Sjögren Racing
              Deltagare

Ang. lackskarvar så har jag sett rena underverk med punktlackningar där det är omöjligt att se skarven med blotta ögat. Och då är jag ändå en extremt petig person numera. Så tror inte det behöver bli dåligt det här, blir ju hur som helst bra mycket bättre än det förra lackjobbet 🙂

För övrigt tar jag hellre ett par lackskarvar än att göra om misstaget att lacka huv och framskärmar löst på min 740, vilket skitgöra att få till passformen efteråt, man blir aldrig nöjd och det är som gjort för att man ska råka repa nya lacken.

Vid sk “spot repair” så använder man skarvförtunning som gör att klarlacken smälter ihop utan synliga skarvar, går även att dimma ut färg & klarlack för att sedan våtslipa/polera ihop. Dock inget som en normal människa skulle göra i en dörrfals.

Vince
                Keymaster

That’s some very sexy work mateyd—0.o—b

Indeed…but this is not Oskar’s car but of course some twat’s from a country called England I think :D;)
                  However it’s awesome!
                  I’m quite sure Oskar’s will be sexy as well d—0.o—b

TomK
                  Deltagare

inte mycket kvar nu 🙂 finns mer bilder på garaget

färgen gör sig inte rättvis på bild dock :/

epoxygrund + en annan grund som fyller upp repor osv

3 lager färg

och sist men inte minst 3 tunna lager klarlack

Färgen är grym!!
                    Kommer bli hur fett som helst med breddarna på sen! 🙂

TypeR
                    Deltagare

Indeed…but this is not Oskar’s car but of course some twat’s from a country called England I think :D;)
                      However it’s awesome!
                      I’m quite sure Oskar’s will be sexy as well d—0.o—b

Pmsl

fjar
                      Deltagare

Färgen är grym!!
                        Kommer bli hur fett som helst med breddarna på sen! 🙂

tackar ja är nöjd med färgvalet och tror inte jag kommer tröttna lika snabbt som på den gröna 🙂

Beaver
                        Deltagare

Jag vill absolut inte vara hatisk, men dendär rubriken kommer väcka många förargelser, så jag tycker det är lika bra att ändra den till “försök till sveriges snyggaste” eller dylikt istället för att reta upp alla klubbkamrater 🙂

TomK
                          Deltagare

Jag vill absolut inte vara hatisk, men dendär rubriken kommer väcka många förargelser, så jag tycker det är lika bra att ändra den till “försök till sveriges snyggaste” eller dylikt istället för att reta upp alla klubbkamrater 🙂

Alla gillar olika.
                            För Fjar så kanske det blir sveriges bästa/snyggaste.
                            Tycker inte att man ska behöva kasta skit på folk bara för att man inte gillar ens val man gör med sin egen bil. Vi alla hänger på det här forumet av samma intresse för just Subaru bilar.

Tycker det är synd att vissa är så negativa hela tiden och hackar och hugger på både nytt och gammalt folk som kommer hit. Klubben behöver flera betalande medlemmar och sådana värvar man inte genom att jaga bort dom från forumet. Det är ingen som tvingar en att läsa allas trådar visst kan man få kritik. Men det behöver inte vara negativt precis hela tiden.

Sorry för OT i din tråd!.

fjar
                            Deltagare

Har du förresten tänkt på att du lackerade bilen med gångjärnen till dörrarna i fel läge, när bakdörrarna är stängda kommer den biten som inte fick färg på sig synas… 😉

hahah nejdå det vet jag o om du nu e så proffs så sitter dom inte så hårt så med hjälp av tryckluften på sprutan så kan man faktist få den o flyta på sig 🙂

fjar
                              Deltagare

alla tycker att sina egna bilar e snygga ? ja skrev det för ja ville självklart finns det många som är mycket fetare o finare 🙂 men ja skrev de för ja visste att just oskar skulle störa sig på det :)och kände fört 🙂 men menar absoult inte att de andra e fula eller så…

fjar
                                Deltagare

Alla gillar olika.
                                  För Fjar så kanske det blir sveriges bästa/snyggaste.
                                  Tycker inte att man ska behöva kasta skit på folk bara för att man inte gillar ens val man gör med sin egen bil. Vi alla hänger på det här forumet av samma intresse för just Subaru bilar.

Tycker det är synd att vissa är så negativa hela tiden och hackar och hugger på både nytt och gammalt folk som kommer hit. Klubben behöver flera betalande medlemmar och sådana värvar man inte genom att jaga bort dom från forumet. Det är ingen som tvingar en att läsa allas trådar visst kan man få kritik. Men det behöver inte vara negativt precis hela tiden.

Sorry för OT i din tråd!.

alla borde va som dig tomk 🙂 du förstår exakt hur det är 🙂

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 165 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.