- Detta ämne har 59 svar, 6,371 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
7 februari, 2007 kl. 06:57 #194099YonazDeltagare
Jätte fin bil, bra jobb SAM!
7 februari, 2007 kl. 07:38 #194095ManorDeltagareKul att du är nöjd med jobbet på bilen…
7 februari, 2007 kl. 08:26 #194105Pasi_kDeltagareLite effekt siffror är lite bättre. (än det där andra)
Vad blev det..?
MVh Pasi.
7 februari, 2007 kl. 08:29 #194081SecretAgentManDeltagareKul att det blev bra!
/J
7 februari, 2007 kl. 08:58 #194086StratDeltagareLåter gött!
Kom och hämta stolarna nu 😉
/Claes
7 februari, 2007 kl. 10:40 #194112BodyshotDeltagareStolarna är nu Prio1, skall sälja orginalarna till en nära vän.
Kom att tänka på en sak, har dragit på några rejäla repor igår…. och idag, kopplingen har icke slirat något alls?
Är väl en tidsfråga, kör på en klassiker, “peppar peppar ta i trä”Aliendice – Icke godkänt att berätta om disco-ljus rejset på vägen hem? 😛
7 februari, 2007 kl. 16:47 #194091simoDeltagareVad blev det för effektsiffror?
/U
7 februari, 2007 kl. 19:19 #194113BodyshotDeltagareJadu, effekt hörde jag aldrig talas om, mappades på jrm, hur skall dom ha mätt effekten?
Update:
Bilen går helt kasst nu…
Luftmassemätaren rasade ihop, raskade snabbt iväg till Fürstenhoff och köpte en ny..
Gick bra mycket bättre än innan, men misstände vid fullgas.
Ringde Jocce på jrm, som tror att det är stiften som har fått för fet blandning då jag körde bilen 30mil innan mappning (svinlungt utan ladd)
Så det blir la till att byta till sprutt nya stift..Alltid är det någon skit..
7 februari, 2007 kl. 19:54 #194131NiklasDeltagareBodyshot: Vill du inte hålla på och pilla så skall du inte börja pilla. Det är visord från de som börjat pilla. 😉
/N – pillar inte 😀
PS: Angående diskoljusen så är inte SSI rätt forum eller klubb för diskussioner om detta. Vill du diskutera det mer så ta det med Blocken, Yonaz eller mig via pm. 🙂
7 februari, 2007 kl. 20:20 #194114BodyshotDeltagareRoger That
8 februari, 2007 kl. 06:48 #194092simoDeltagareJadu, effekt hörde jag aldrig talas om, mappades på jrm, hur skall dom ha mätt effekten?Update:Bilen går helt kasst nu…Luftmassemätaren rasade ihop, raskade snabbt iväg till Fürstenhoff och köpte en ny..Gick bra mycket bättre än innan, men misstände vid fullgas.Ringde Jocce på jrm, som tror att det är stiften som har fått för fet blandning då jag körde bilen 30mil innan mappning (svinlungt utan ladd)Så det blir la till att byta till sprutt nya stift.. Alltid är det någon skit..
Har de fortfarande ingen rullande landsväg? 😮
Hur gjorde de när fixade de höga varven på femman åt dig?
Känns inte så seriöst att göra detta mitt i vintern ute bland andra trafikanter… :+/U
8 februari, 2007 kl. 10:12 #194115BodyshotDeltagareNope ingen rullande landsväg..
Tycker samtidigt det är för långt att åka till trollspeed, plus att Richard är en duktig mappare.Vill inte veta hur dom gjorde på femman, men snabbt gick det nog på allmänn väg 😛
Förövrigt misständer bilen och har sig nu vid fullgas, men blev markant skillnad sedan jag bytte lmm, ska se om det var stiften, annars grinar jag blod..
8 februari, 2007 kl. 10:27 #194132NiklasDeltagareBodyshot: Det var kanske problem att få upp bilen i fullgas på feman ute på allmän väg trots allt. 😉 Men vi får hoppas att det är tändstiften som bråkar.
8 februari, 2007 kl. 11:56 #194093simoDeltagareMed tanke på vilka hastigheter som vinterdäck är klassade för så….
Sitter alla dubben i hjulhuset nu lr?/U
8 februari, 2007 kl. 13:16 #194101STIredDeltagareJag tror inte att de kör fullt ut på femman, jag gissar att de mappar över hela varvtalsregistre i någon lägre växel….
Därför kan det hända att du får avgasknallar när du håller gasen i botten på femman. Blir ganska extremt för motorn med tanke på den stora belastningen, det stora lutmotståndet, etc.. Sen beror det lite vilken temperatur det var när det mappades. Jag skulle nog inte välja o mappa min bil när det är extremt kallt mitt i vintern, med tanke på att man antagligen kommer köra en del på bana mitt i sommarn när det är typ 30grader högre temperatur ute minst…
Och ang mappa på rullar, så kan man få problem där med, speciellt vid mer extrema förhållanden så som t.ex köra gasen i botten på 5an. För att det ska bli rätt så ska du helst återskapa samma motstånd, i rullarna som du har när du kör bilen i en viss fart. Och lista ut vilket luftmotstånd som man måste räkna med när man kör i över 200km/h är kanske inte så lätt.
Så det finns nog för och nackdelar med båda metoderna. Har för mig Andy F mappar på vägen, och brukar alltid vara snabbast ändå 😉
Men det här är bara spekulationer, har aldrig mappat själv finns säkert de som är mer lämpade o kommentera detta…
Edit: Och när jag bestämmer mig för o pilla på min bil så är jag beredd på att allt kan gå åt helvete, om man ska se det lite krasst. Gråter man blod för lite avgasknallar så tycker jag man ska ge fan i o börja trimma….
Hoppas iaf att allt löser sig, aldrig kul när det strular.
/r
[font FACE=”Arial”]——————————————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me
————————————————————————————————————————————-
I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
————————————————————————————————————————————-
I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours
——————————————————————————————– -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.