Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 60 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #194108
    Bodyshot
    Deltagare

      Med stor glädje berättar jag nu att korvmojjsrejsern är på väg mot sitt mål!

      Det som är gjort på den utöver orginal är:

      HKS HIPER 3.5″ med 5″ utblås, högglanspolerat.
      Helix kattlös-downpipe
      HKS SSQV Öppen Dumpventil
      Green Cotton öppet filter
      Walbro soppapump

      Detta är vad som är på g att sättas dit:

      Apex Racing Coilovers.
      HKS bränsletryckregulator
      IHI VF34 Turbo.
      Hybrid Frontmonterad Intercooler.

      Laddtryckmätare
      Andra räser stolar
      Knocklink

      P1 framläpp
      P1 dimljuskåpor

      Efter allt smaskigt skall den in på mappning, och så skall det åter börja sparas…

      Bilder kommer! (SAM hurry!) 😉

      /// B.S

      #194104
      STIred
      Deltagare

        Utan o veta vilken kod det är så är det nästan omöjligt o veta vad felet är. Check engine lyser på allt möjligt typ. Men om du vet koden så kika på denna sidan 😉
        http://www.saxonfields.freeserve.co.uk/Scooby%20Page/ECU%20Diag%20Page.htm#

        #194122
        Bodyshot
        Deltagare

          Ny Luftmassemätare inhandlad på Fürstenhoff, väntar dock på en inspektion av JRM så fort Richard (mapparen) har kommit hem från skidsemestern.

          För övrigt så gillade Fürstenhoff meckarna den röda RS4an som jag körde dit, stod å dräglade ett tag:P

          Såg också Nürnburgerking räsern, vilket jävla AS!

          Bromsar, helbur, specialbyggd motor från Rigoli Racing, helt sjuk att skåda!

          Vill också!

          #194087
          Strat
          Deltagare

            Tolkar jag din tystnad som att du inte längre vill ha stolarna? Jag har anpassat mig två dar efter att du ska komma och hämta dom, och sist hörde du inte ens av dig… Börjar ledsna.

            /Claes

            #194123
            Bodyshot
            Deltagare

              Hej! Jag skickade ett sms att bilen inte gick att köra, antog att du förstod att jag inte kunde hämta dem på grund av detta.

              På onsdag åker bilen in på JRM för “felsökning”.

              #194088
              Strat
              Deltagare

                Hej! Jag skickade ett sms att bilen inte gick att köra, antog att du förstod att jag inte kunde hämta dem på grund av detta.På onsdag åker bilen in på JRM för “felsökning”.

                Första gången ja. Hursomhelst, vill du ha stolarna får du rappa på. De är åter up for grabs som du kanske sett 😉

                /Claes

                #194124
                Bodyshot
                Deltagare

                  Och så var Imprezan inne på JRM, får tillbaks den imorgon/torsdag, skall bli kul att höra vad som orsakat dessa misständningar och “tvekningar” vid fullgas.

                  Vill få bilen att gå bra/rent nu, sedan blir det växellåda.

                  Uptaderar imorgon.

                  #194125
                  Bodyshot
                  Deltagare

                    Och så var bilen tillbaka från JRM-Racing, måste säga att bilen verkligen går bra nu! Inga ryckiga påhopp vid gaspådrag längre.

                    Givarna gjordes rent, lambdan, och ommappning skedde.

                    Problemet låg i att den gick alldelens för fett, och därför harklade sig.

                    Det var -30* när bilen mappades första gången med allt det nya.

                    Nu till nästa problem… haha:P

                    Igår kväll var jag ute å gasade lite, svängde ut på motorvägspåfarten, fullgas 2-3, och när den kom upp i varv på trean blinkar knocklinken till upp på det allra högsta röda!

                    Och detsamma händer igen, när jag gasar halvfullt på 5an…

                    Nu undrar jag, hur pass jäffla illa är detta? 🙁

                    #194107
                    BVS-Robban
                    Deltagare

                      Är knocklinken rätt kalibrerad och placerad på ett bra ställe att mäta av “knackningarna” är detta direkt obra. Kolla upp det genast för om det är riktiga spikningar du ser på knocklinken kan det sluta i en motorrenovering.
                      Så kör försiktigt och undvik fullgasövningar tills du lokaliserat problemet.
                      En “spikning” beror på för lite soppa vilket ger felaktig tändning vilket i sin tur kan förstöra både det ena och det andra

                      / R

                      #194085
                      SecretAgentMan
                      Deltagare

                        Det kan vara för mycket tändning med, originalboxen backar tändning om den uppfattar oljudet som spikning, men det finns gränser för hur mycket den backar.

                        Oftast är det en kombination av för lite soppa / för mycket förtändning – och nästan alltid uppstår det i registret som motorn flödar som mest (runt 4500 varv på en GT).

                        Det är inte säkert att det är en riktig spikning – men det är absolut bäst att som Robban säger, köra försiktigt tills du fått det kollat.

                        /J

                        #194126
                        Bodyshot
                        Deltagare

                          Ingen mer knackning har visats på knocklinken, men dock har min “CHECK ENGINE” lampa tänds och släkts ett antal gånger, utan att bilen har gått något konstigt alls. Det är endast lampan som lyser hit och dit som den själv behagar… vad skall jag göra åt detta, verkar som det är något glapp av något slag?

                          #194127
                          Bodyshot
                          Deltagare

                            ?

                            #194089
                            SVARTEN
                            Deltagare

                              Verkar som om felet uppstått efter JRM donat med bilen, kanske läge att ta den till dom istället för att fråga om tekniska saker på din egen projekttråd 😉

                              /C

                              #194128
                              Bodyshot
                              Deltagare

                                Fick svaret att det kan vara ecu:n som får felsignaler eftersom jag kör kissemisslöst… Skall iaf förbi JRM en sväng när jag får tiden att räcka till 🙂

                                #194129
                                Bodyshot
                                Deltagare

                                  SÅLD till trevliga finnar för export till Finland en timme senare!

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 60 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.