Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 60 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #194099
    Yonaz
    Deltagare

      Jätte fin bil, bra jobb SAM!

      #194095
      Manor
      Deltagare

        Kul att du är nöjd med jobbet på bilen…

        #194105
        Pasi_k
        Deltagare

          Lite effekt siffror är lite bättre. (än det där andra)

          Vad blev det..?

          MVh Pasi.

          #194081
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Kul att det blev bra!

            /J

            #194086
            Strat
            Deltagare

              Låter gött!

              Kom och hämta stolarna nu 😉

              /Claes

              #194112
              Bodyshot
              Deltagare

                Stolarna är nu Prio1, skall sälja orginalarna till en nära vän.

                Kom att tänka på en sak, har dragit på några rejäla repor igår…. och idag, kopplingen har icke slirat något alls?
                Är väl en tidsfråga, kör på en klassiker, “peppar peppar ta i trä”

                Aliendice – Icke godkänt att berätta om disco-ljus rejset på vägen hem? 😛

                #194091
                simo
                Deltagare

                  Vad blev det för effektsiffror?

                  /U

                  #194113
                  Bodyshot
                  Deltagare

                    Jadu, effekt hörde jag aldrig talas om, mappades på jrm, hur skall dom ha mätt effekten?

                    Update:

                    Bilen går helt kasst nu…

                    Luftmassemätaren rasade ihop, raskade snabbt iväg till Fürstenhoff och köpte en ny..

                    Gick bra mycket bättre än innan, men misstände vid fullgas.

                    Ringde Jocce på jrm, som tror att det är stiften som har fått för fet blandning då jag körde bilen 30mil innan mappning (svinlungt utan ladd)
                    Så det blir la till att byta till sprutt nya stift..

                    Alltid är det någon skit..

                    #194131
                    Niklas
                    Deltagare

                      Bodyshot: Vill du inte hålla på och pilla så skall du inte börja pilla. Det är visord från de som börjat pilla. 😉

                      /N – pillar inte 😀

                      PS: Angående diskoljusen så är inte SSI rätt forum eller klubb för diskussioner om detta. Vill du diskutera det mer så ta det med Blocken, Yonaz eller mig via pm. 🙂

                      #194114
                      Bodyshot
                      Deltagare

                        Roger That

                        #194092
                        simo
                        Deltagare

                          Jadu, effekt hörde jag aldrig talas om, mappades på jrm, hur skall dom ha mätt effekten?Update:Bilen går helt kasst nu…Luftmassemätaren rasade ihop, raskade snabbt iväg till Fürstenhoff och köpte en ny..Gick bra mycket bättre än innan, men misstände vid fullgas.Ringde Jocce på jrm, som tror att det är stiften som har fått för fet blandning då jag körde bilen 30mil innan mappning (svinlungt utan ladd)Så det blir la till att byta till sprutt nya stift.. Alltid är det någon skit..

                          Har de fortfarande ingen rullande landsväg? 😮

                          Hur gjorde de när fixade de höga varven på femman åt dig?
                          Känns inte så seriöst att göra detta mitt i vintern ute bland andra trafikanter… :+

                          /U

                          #194115
                          Bodyshot
                          Deltagare

                            Nope ingen rullande landsväg..
                            Tycker samtidigt det är för långt att åka till trollspeed, plus att Richard är en duktig mappare.

                            Vill inte veta hur dom gjorde på femman, men snabbt gick det nog på allmänn väg 😛

                            Förövrigt misständer bilen och har sig nu vid fullgas, men blev markant skillnad sedan jag bytte lmm, ska se om det var stiften, annars grinar jag blod..

                            #194132
                            Niklas
                            Deltagare

                              Bodyshot: Det var kanske problem att få upp bilen i fullgas på feman ute på allmän väg trots allt. 😉 Men vi får hoppas att det är tändstiften som bråkar.

                              #194093
                              simo
                              Deltagare

                                Med tanke på vilka hastigheter som vinterdäck är klassade för så….
                                Sitter alla dubben i hjulhuset nu lr?

                                /U

                                #194101
                                STIred
                                Deltagare

                                  Jag tror inte att de kör fullt ut på femman, jag gissar att de mappar över hela varvtalsregistre i någon lägre växel….

                                  Därför kan det hända att du får avgasknallar när du håller gasen i botten på femman. Blir ganska extremt för motorn med tanke på den stora belastningen, det stora lutmotståndet, etc.. Sen beror det lite vilken temperatur det var när det mappades. Jag skulle nog inte välja o mappa min bil när det är extremt kallt mitt i vintern, med tanke på att man antagligen kommer köra en del på bana mitt i sommarn när det är typ 30grader högre temperatur ute minst…

                                  Och ang mappa på rullar, så kan man få problem där med, speciellt vid mer extrema förhållanden så som t.ex köra gasen i botten på 5an. För att det ska bli rätt så ska du helst återskapa samma motstånd, i rullarna som du har när du kör bilen i en viss fart. Och lista ut vilket luftmotstånd som man måste räkna med när man kör i över 200km/h är kanske inte så lätt.

                                  Så det finns nog för och nackdelar med båda metoderna. Har för mig Andy F mappar på vägen, och brukar alltid vara snabbast ändå 😉

                                  Men det här är bara spekulationer, har aldrig mappat själv finns säkert de som är mer lämpade o kommentera detta…

                                  Edit: Och när jag bestämmer mig för o pilla på min bil så är jag beredd på att allt kan gå åt helvete, om man ska se det lite krasst. Gråter man blod för lite avgasknallar så tycker jag man ska ge fan i o börja trimma….

                                  Hoppas iaf att allt löser sig, aldrig kul när det strular.

                                  /r

                                  [font FACE=”Arial”]——————————————————————————–
                                  I can live with the despair, it’s the hope that kills me
                                  ————————————————————————————————————————————-
                                  I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
                                  ————————————————————————————————————————————-
                                  I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours
                                  ——————————————————————————————–


                                  rödSTI

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 60 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.