- Detta ämne har 59 svar, 6,371 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
11 februari, 2007 kl. 18:14 #194108BodyshotDeltagare
Med stor glädje berättar jag nu att korvmojjsrejsern är på väg mot sitt mål!
Det som är gjort på den utöver orginal är:
HKS HIPER 3.5″ med 5″ utblås, högglanspolerat.
Helix kattlös-downpipe
HKS SSQV Öppen Dumpventil
Green Cotton öppet filter
Walbro soppapumpDetta är vad som är på g att sättas dit:
Apex Racing Coilovers.
HKS bränsletryckregulator
IHI VF34 Turbo.
Hybrid Frontmonterad Intercooler.Laddtryckmätare
Andra räser stolar
KnocklinkP1 framläpp
P1 dimljuskåporEfter allt smaskigt skall den in på mappning, och så skall det åter börja sparas…
Bilder kommer! (SAM hurry!) 😉
/// B.S
11 februari, 2007 kl. 18:19 #194104STIredDeltagareUtan o veta vilken kod det är så är det nästan omöjligt o veta vad felet är. Check engine lyser på allt möjligt typ. Men om du vet koden så kika på denna sidan 😉
http://www.saxonfields.freeserve.co.uk/Scooby%20Page/ECU%20Diag%20Page.htm#15 februari, 2007 kl. 19:58 #194122BodyshotDeltagareNy Luftmassemätare inhandlad på Fürstenhoff, väntar dock på en inspektion av JRM så fort Richard (mapparen) har kommit hem från skidsemestern.
För övrigt så gillade Fürstenhoff meckarna den röda RS4an som jag körde dit, stod å dräglade ett tag:P
Såg också Nürnburgerking räsern, vilket jävla AS!
Bromsar, helbur, specialbyggd motor från Rigoli Racing, helt sjuk att skåda!
Vill också!
16 februari, 2007 kl. 16:22 #194087StratDeltagareTolkar jag din tystnad som att du inte längre vill ha stolarna? Jag har anpassat mig två dar efter att du ska komma och hämta dom, och sist hörde du inte ens av dig… Börjar ledsna.
/Claes
16 februari, 2007 kl. 16:25 #194123BodyshotDeltagareHej! Jag skickade ett sms att bilen inte gick att köra, antog att du förstod att jag inte kunde hämta dem på grund av detta.
På onsdag åker bilen in på JRM för “felsökning”.
16 februari, 2007 kl. 22:26 #194088StratDeltagareHej! Jag skickade ett sms att bilen inte gick att köra, antog att du förstod att jag inte kunde hämta dem på grund av detta.På onsdag åker bilen in på JRM för “felsökning”.
Första gången ja. Hursomhelst, vill du ha stolarna får du rappa på. De är åter up for grabs som du kanske sett 😉
/Claes
21 februari, 2007 kl. 23:01 #194124BodyshotDeltagareOch så var Imprezan inne på JRM, får tillbaks den imorgon/torsdag, skall bli kul att höra vad som orsakat dessa misständningar och “tvekningar” vid fullgas.
Vill få bilen att gå bra/rent nu, sedan blir det växellåda.
Uptaderar imorgon.
25 februari, 2007 kl. 10:34 #194125BodyshotDeltagareOch så var bilen tillbaka från JRM-Racing, måste säga att bilen verkligen går bra nu! Inga ryckiga påhopp vid gaspådrag längre.
Givarna gjordes rent, lambdan, och ommappning skedde.
Problemet låg i att den gick alldelens för fett, och därför harklade sig.
Det var -30* när bilen mappades första gången med allt det nya.
Nu till nästa problem… haha:P
Igår kväll var jag ute å gasade lite, svängde ut på motorvägspåfarten, fullgas 2-3, och när den kom upp i varv på trean blinkar knocklinken till upp på det allra högsta röda!
Och detsamma händer igen, när jag gasar halvfullt på 5an…
Nu undrar jag, hur pass jäffla illa är detta? 🙁
25 februari, 2007 kl. 14:08 #194107BVS-RobbanDeltagareÄr knocklinken rätt kalibrerad och placerad på ett bra ställe att mäta av “knackningarna” är detta direkt obra. Kolla upp det genast för om det är riktiga spikningar du ser på knocklinken kan det sluta i en motorrenovering.
Så kör försiktigt och undvik fullgasövningar tills du lokaliserat problemet.
En “spikning” beror på för lite soppa vilket ger felaktig tändning vilket i sin tur kan förstöra både det ena och det andra/ R
25 februari, 2007 kl. 14:13 #194085SecretAgentManDeltagareDet kan vara för mycket tändning med, originalboxen backar tändning om den uppfattar oljudet som spikning, men det finns gränser för hur mycket den backar.
Oftast är det en kombination av för lite soppa / för mycket förtändning – och nästan alltid uppstår det i registret som motorn flödar som mest (runt 4500 varv på en GT).
Det är inte säkert att det är en riktig spikning – men det är absolut bäst att som Robban säger, köra försiktigt tills du fått det kollat.
/J
6 mars, 2007 kl. 23:33 #194126BodyshotDeltagareIngen mer knackning har visats på knocklinken, men dock har min “CHECK ENGINE” lampa tänds och släkts ett antal gånger, utan att bilen har gått något konstigt alls. Det är endast lampan som lyser hit och dit som den själv behagar… vad skall jag göra åt detta, verkar som det är något glapp av något slag?
8 mars, 2007 kl. 10:25 #194127BodyshotDeltagare?
10 mars, 2007 kl. 15:18 #194089SVARTENDeltagareVerkar som om felet uppstått efter JRM donat med bilen, kanske läge att ta den till dom istället för att fråga om tekniska saker på din egen projekttråd 😉
/C
11 mars, 2007 kl. 09:11 #194128BodyshotDeltagareFick svaret att det kan vara ecu:n som får felsignaler eftersom jag kör kissemisslöst… Skall iaf förbi JRM en sväng när jag får tiden att räcka till 🙂
14 mars, 2007 kl. 09:47 #194129BodyshotDeltagareSÅLD till trevliga finnar för export till Finland en timme senare!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.