Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 395 totalt)
  • Författare
    STIred
    Deltagare

Glömde bort att jag hade lite bilder kvar i kameran från när jag var hemma och vi började packa upp motorn. Kan lika gärna lägga upp dem. Köpte stativ o lyft på mekonomen satte ihop det i Kvarnis doktorns gamla garage.
      Var grym ordning o reda där 😉

Under tiden som jag skruva ihop grejerna såklart 😉 passa doktorn på o posera lite i kalsonger…

“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/Dr_K.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/Dr_K_Pose.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/Lyft.thumb.jpg]
      “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/Stativ.thumb.jpg]

Sen fick han jobba lite också…

“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/Motor1.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/Motor2.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/Motor3.thumb.jpg]

/r

Kvarnis
      Deltagare

LOL, tja fadern är nog rätt sugen på att det ska bli tomt i hans garage igen…ligger grejer därfrån hela släkten tror jag …och en lr annan kokardel oxå…tur jag har ett lager i UK oxå.. med delar dvs 😀

Kvarnis
        Deltagare

LOL, tja fadern är nog rätt sugen på att det ska bli tomt i hans garage igen…ligger grejer därfrån hela släkten tror jag …och en lr annan kokardel oxå…tur jag har ett lager i UK oxå.. med delar dvs 😀

sti_erik
          Deltagare

Är det en huvudbromscyllinder jag ser? (tilton) kanske misstar mig. men om det är: varför ska du byta den? duger inte sti?

sti_erik
            Deltagare

Är det en huvudbromscyllinder jag ser? (tilton) kanske misstar mig. men om det är: varför ska du byta den? duger inte sti?

STIred
              Deltagare

Jepp stämmer bra, det är en huvudbromsctlinder. Tror inte det är nåt fel på STI bromscylindern men allting är ju relativt, beror lite på vad man vill göra med bilen. Denna ska väl ge lite bättre pedalkänsla, lite snabbare pedalrespons. Sen får man kanske även förstärka infästningen eller använda nån sorts bromscylinderstöd för o få maximal nytta av grejerna.

Inget som är jättenödvändigt kanske men skadar inte iaf. Fick det dessutom för ett bra pris, ingick mer eller mindre i priset på tiltonkopplingen(som fortfarande inte dykt upp än)

/r

STIred
                Deltagare

Jepp stämmer bra, det är en huvudbromsctlinder. Tror inte det är nåt fel på STI bromscylindern men allting är ju relativt, beror lite på vad man vill göra med bilen. Denna ska väl ge lite bättre pedalkänsla, lite snabbare pedalrespons. Sen får man kanske även förstärka infästningen eller använda nån sorts bromscylinderstöd för o få maximal nytta av grejerna.

Inget som är jättenödvändigt kanske men skadar inte iaf. Fick det dessutom för ett bra pris, ingick mer eller mindre i priset på tiltonkopplingen(som fortfarande inte dykt upp än)

/r

sti_erik
                  Deltagare

Ja de är klart 🙂 Dom små sakerna som gör dom stora skillnaderna 🙂

sti_erik
                    Deltagare

Ja de är klart 🙂 Dom små sakerna som gör dom stora skillnaderna 🙂

lunkan
                      Deltagare

Kommer denna bil vara godkänd för gata? 😉 Ser riktigt snyggt ut iallafall :7

lunkan
                        Deltagare

Kvarnis
                          Deltagare

Tja lika mycket som alla andra bilar som rört nått som påverkat avgasreningen 😉

Sen är de väl som så att visa dealr under huven kommer dra till mer uppmärksamhet än vanligt 😀

Lär bli så att det lyft tillbaka org.motorn vid besiktnig skulle jag tro så skulle alla fall jag göra 😉

Kvarnis
                            Deltagare

Tja lika mycket som alla andra bilar som rört nått som påverkat avgasreningen 😉

Sen är de väl som så att visa dealr under huven kommer dra till mer uppmärksamhet än vanligt 😀

Lär bli så att det lyft tillbaka org.motorn vid besiktnig skulle jag tro så skulle alla fall jag göra 😉

STIred
                              Deltagare

Som nån skrev tidigare, det mesta är bara bling bling, ser bara snyggt ut så borde inte påverka gatgodkännadet 😉 Har lite funderingar på omregning till ombyggt fordon men får se hur det blir med det. Sen är det väl sjysst om man kan lösa det med försäkringen med så att de täcker alla extra grejer, men som sagt återstår att ta en närmare titt på hela den biten.

Sen är det ju som Kvarnis säger, byt avgassytem, eller sätt ditt ett chip eller mappa om viken helbilsgodkänd bil som helst så är den egentligen inte godkänd för gata längre. Undrar i så fall hur många som åker runt i bilar som är helt gatgonkända 😉

/r

STIred
                                Deltagare

Som nån skrev tidigare, det mesta är bara bling bling, ser bara snyggt ut så borde inte påverka gatgodkännadet 😉 Har lite funderingar på omregning till ombyggt fordon men får se hur det blir med det. Sen är det väl sjysst om man kan lösa det med försäkringen med så att de täcker alla extra grejer, men som sagt återstår att ta en närmare titt på hela den biten.

Sen är det ju som Kvarnis säger, byt avgassytem, eller sätt ditt ett chip eller mappa om viken helbilsgodkänd bil som helst så är den egentligen inte godkänd för gata längre. Undrar i så fall hur många som åker runt i bilar som är helt gatgonkända 😉

/r

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 395 totalt)
                                • Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.