Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 395 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #193707
    Strat
    Deltagare

      Grattis igen då, på riktigt! Fifan va det lär röra på sig :9

      #193988
      STIred
      Deltagare

        Strat och No1 tack så mycket 🙂 Känns riktigt skönt som sagt.

        /r

        #193989
        STIred
        Deltagare

          Har även fått bromspapper på den senaste bänkningen. Här kommer en graf på jämförele mellan effekt med den nya och den gamla bottendelen:

          “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/dyno1vs2.thumb.jpg]

          Skrev lite fel tidigare när det gäller effekten. Det blev faktiskt några hästar mer på hjulen än vad jag sa innan. Så de rätta sifrforna är:

          533 hk uppmätt på hjulen och
          733 Nm uppmätt på hjulen

          Detta är med lite mindre ladd än med förra bottendelen. Peakar nu 1.8bar på racemappen. Både effekt och vrid kommer lite tidigare nu jämfört med innan.

          /r

          #193737
          Manor
          Deltagare

            …en undran bara…hur f-n får man igenom ett sådant monster i besiktningen? Även om hästarna kanske kan döljas, så borde övriga moddningar (inkl. dogbox) och avgasvärden göra det omöjligt att få igenom den!!?

            #193773
            Kvarnis
            Deltagare

              Avgasvärden är inte ett problem, då kammarna inte är allt för vassa, dock så om dom lyfter på huven är det en anna 5:a 😉

              Sen är ju JRM/Steve signum med mappningen ett större problem, då låter bli att tända en cylinder.

              E85 är ju renare än soppa …. 😉 😀

              #193990
              STIred
              Deltagare

                Just dogboxen är de inte alltid så kinkiga på. Beror lite hur grinig besiktingsmannen är. Som Kvarnis säger så är avgasvärdena i regel det viktigaste.

                Jag har som jag skrivit i tråden tidigare planer på omreggning. Men jag kommer återkomma till den biten den dagen det är fixat, då kan jag även berätta hur och vad man bör tänka på. Fast jag har inte riktigt haft tid och ork ta tag i det än och dra igång hela den processen.

                Men först måste jag bestämma mig om hur bilens framtid kommer se ut innan jag gör nåt mer.

                För tillfället så försöker jag bara njuta av bilen så mycket det bara går och hoppas man får lite skoj med den på ss om några veckor.

                /r

                #193774
                Kvarnis
                Deltagare

                  Strat och No1 tack så mycket 🙂 Känns riktigt skönt som sagt. /r

                  Vi får se om jag ens kommer i närheten av dina sjukt bra siffror efter det att MOTORTJÄNST, Kenneth Andersson är klar med motorn (den står där just nu) i oktober/november – drömma kan man åtminstonde!! 😉

                  Skulle bli förvånad om din motor innte gör det, du har en större turbo så på race soppa alt. E85 som borde det ju inte va nått problem.
                  Men har du haft nått problem med motorn btw den var väl färdig byggd ?

                  När det gäller besiktnign så får man inte byta några delar som inte är godkända av subaru för att inte påverka helbilsgodkänandet.

                  Så mao så spelar effekt m.m ingen roll, ett par bromsbelägg från mekonomen är igentligen inte tillåtet, ett 3″ system fjäderben etc är mao inte tillåtet.

                  Sen är det som med allt, upp till den som bedömer.
                  Tycker personligen det är ganska löjligt att fundera på besiktning m.m

                  Det är alltid ett lotteri med SBP, om bilen är allt annat än standard !!

                  Åter till tråden 😀

                  #193991
                  STIred
                  Deltagare

                    Vi får se om jag ens kommer i närheten av dina sjukt bra siffror efter det att MOTORTJÄNST, Kenneth Andersson är klar med motorn (den står där just nu) i oktober/november – drömma kan man åtminstonde!! 😉

                    Håller med Kvarnis, jag är ganska övertygad om att ni kommer kunna plocka ut minst lika mycket effekt med din motor och med det aggregatet du har. Så kör hårt bara 😉

                    /r

                    #193992
                    STIred
                    Deltagare

                      Tvättade bilen lite snabbt idag och passade på ta några bilder. Jävla dammig stackarn var innan. När jag titta på bilderna så slog det mig att om det inte hade varit för huven, backspeglarna och läppen så hade den ju sett helt standard ut 😀

                      “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/STIr1.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/STIr2.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/STIr3.thumb.jpg]
                      “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/STIr4.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/STIr5.thumb.jpg]

                      /r

                      #193993
                      STIred
                      Deltagare

                        Den är så förbannat snygg i RÖTT med en kolfiberhuv!! :7 :7 :7 :7 :7

                        Tack 🙂 Är riktigt nöjd med hur den ser ut också :7 Lite lagom stylad sådär.

                        /r

                        #193994
                        STIred
                        Deltagare

                          Trådkapning – inga probs med motorn alls, bara ett stort intresse att den fungerar mer än perfekt med både V-power och “dynamit” soppa varför Kenneth som är en av världens bästa motor tuners fått förtroendet att öka hjuleffekten i från 430hk/21psi till betydligt fler med race soppa!!Sen kommer bilen isig att besiktigas som ett OMBYGGT FORDON med en WRX snurra på 218hk 😀 – Rigoli motorn kommer sen endast att användas på banor runt om i Europa!! :+ Åter till Sveriges tuffaste Impreza… 😉

                          Är lite i de banorna jag funderar med när det gäller omreggningen. Just som ombyggt fordon. Är det enda som verkar någorlunda rimligt.

                          Fortsatt lycka till med bygget förresten 🙂

                          /r

                          #194070
                          Niklas
                          Deltagare

                            När jag titta på bilderna så slog det mig att om det inte hade varit för huven, backspeglarna och läppen så hade den ju sett helt standard ut 😀

                            Brukar vara så att utan förändringar ser allting ut som original. 😉

                            #193995
                            STIred
                            Deltagare

                              Brukar vara så att utan förändringar ser allting ut som original. 😉

                              He he det är väl så 😀

                              /r – precis hemkommen från semester, emmaboda nästa 🙂

                              #193825
                              Mats
                              Deltagare

                                Vi ses på söndag grabben.

                                Kram!

                                Mats o Cizzi!!
                                Type R ’99

                                #193996
                                STIred
                                Deltagare

                                  Vi ses på söndag grabben.Kram!Mats o Cizzi!!Type R ’99

                                  Fan jag stack ju hem igår ju. Missar ju varandra jämt ;( Men om du råkar ha vägarna förbi Göteborgstrakten innan du drar till Finland igen hör av dig.

                                  /r

                                Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 395 totalt)
                                • Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.