- Detta ämne har 394 svar, 30,388 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 12 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
24 juli, 2007 kl. 11:34 #193787lunkanDeltagare
Ok, undrade om den skulle besiktas o köras på gata eller om den skulle fraktas på släp runt till olika evenemang 😉 kanske inte blir så extrem?
24 juli, 2007 kl. 11:34 #193789lunkanDeltagareOk, undrade om den skulle besiktas o köras på gata eller om den skulle fraktas på släp runt till olika evenemang 😉 kanske inte blir så extrem?
24 juli, 2007 kl. 12:01 #193892STIredDeltagareOk, undrade om den skulle besiktas o köras på gata eller om den skulle fraktas på släp runt till olika evenemang 😉 kanske inte blir så extrem?
Nej förhoppnigsvis blir det ingen trailerqueen ;-). Tycker det är mycket smidigare och enklare om det går att slippa det.
/r
24 juli, 2007 kl. 12:01 #193913STIredDeltagareOk, undrade om den skulle besiktas o köras på gata eller om den skulle fraktas på släp runt till olika evenemang 😉 kanske inte blir så extrem?
Nej förhoppnigsvis blir det ingen trailerqueen ;-). Tycker det är mycket smidigare och enklare om det går att slippa det.
/r
24 juli, 2007 kl. 17:13 #193755KvarnisDeltagareI min menning kommer den helt klart vara 100% gatbil , den kommer ju ha kvar inredning m.m
Annat är det om det är plåt rent m.m :D, iofs så kanske Raul går och blir en sån här putsXXX ..man vet ju aldrig 😉 😀
24 juli, 2007 kl. 17:13 #193762KvarnisDeltagareI min menning kommer den helt klart vara 100% gatbil , den kommer ju ha kvar inredning m.m
Annat är det om det är plåt rent m.m :D, iofs så kanske Raul går och blir en sån här putsXXX ..man vet ju aldrig 😉 😀
27 juli, 2007 kl. 06:51 #193756KvarnisDeltagareBtw så lämmnade jag din motor på JRM igår , vet inte om du fick mitt sms. Jimmy och Jocce var ute och mappade, så lämmnade den till en annan filur 😀
27 juli, 2007 kl. 06:51 #193763KvarnisDeltagareBtw så lämmnade jag din motor på JRM igår , vet inte om du fick mitt sms. Jimmy och Jocce var ute och mappade, så lämmnade den till en annan filur 😀
8 augusti, 2007 kl. 21:38 #193914STIredDeltagareLite mera bling bling prylar har landat 😉 Koppling och fuelsurgetank.
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/tilton.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/clutchdiscs.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/clutch.thumb.jpg]
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/flywh.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/tilton2.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/fuelsurge.thumb.jpg]/r
9 augusti, 2007 kl. 06:21 #193687SecretAgentManDeltagareMen nu måste det snart finnas grejer så det bara är att kasta ihop kokarn! 😀
/J
9 augusti, 2007 kl. 10:20 #193915STIredDeltagareMen nu måste det snart finnas grejer så det bara är att kasta ihop kokarn! :D/J
Stämmer bra det 🙂 Inte mycket som saknas nu, ett par grejer till bara.
Så sakta men säkert ska det börjas skruvas ihop. :9/r
9 augusti, 2007 kl. 10:31 #193731simoDeltagareMen nu måste det snart finnas grejer så det bara är att kasta ihop kokarn! :D/J
Stämmer bra det 🙂 Inte mycket som saknas nu, ett par grejer till bara. Så sakta men säkert ska det börjas skruvas ihop. :9 /r
Härligt att höra…men sakta 😮 snabba ryck nu KokarRaul, det är bara en månad kvar! 😉
/U
9 augusti, 2007 kl. 10:54 #193916STIredDeltagareHärligt att höra…men sakta 😮 snabba ryck nu KokarRaul, det är bara en månad kvar! ;)/U
He he försöker så gott det går, hade inte amerikanarna varit så sega bara så hade antagligen bilen rullat redan. Jag är fortfarande helt fascinerad över hur det kan ta över 4 månader från att man har betalat ett gäng delar till att man får dem. Och då har man inte fått riktigt allt ändå. Maila och ringa varje vecka hjälper inte direkt heller. Var bara när man börja kräva penganra tillbaka som de börja röra på sig….
Vet inte om hela företaget är oseriöst eller bara den personen jag varit i kontakt med, antagligen är det bara otur att man har pratat med just fel person.
Lär ju aldrig ens fundera på att beställa nåt från det stället igen även om priserna var helt ok. Suger servicen då kvittar det vad de har för priser. Hellre betala nån krona extra och veta att man får grejerna när man blir lovad.
Tur man vänt sig till en annan firma för turbo, etc. Får väl tacka SamProfessorn eftersom det verkar som man får lite särbehandling där dessutom 😉 🙂
/r
10 augusti, 2007 kl. 19:48 #194008PedersenDeltagareDu skulle inte kunna tänka dig skriva ett par rader om skvalptanken?
Håller på att bli helt knäpp på alla olika ventiler (roll-over/vent) som verkar behövas om man ska göra det “rätt”…11 augusti, 2007 kl. 04:01 #193917STIredDeltagareDu skulle inte kunna tänka dig skriva ett par rader om skvalptanken?Håller på att bli helt knäpp på alla olika ventiler (roll-over/vent) som verkar behövas om man ska göra det “rätt”…
Gjorde en skiss på hur det skulle kunna se ut. Kan säga att det är penis o rita utan mus o bara med muspad 😉 😀 En regulator borde finnas med i skissen ockå men den kom inte med.. Klicka på bilden för o se den i större format.
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/crap/surgetank.thumb.jpg]
De två pluggarna i botten kan användas t.ex till en extra pump om man nu skulle behöva det, eller två extra 😮 Går säkert köra retur på nån av de pluggarna också om man vill. Eller så pluggar man igen dem helt enkelt.
När det gäller andningen så får man sätta en ventil i den lilla pluggen som sitter på sidan tanken, heter brether i skissen. Man vill ju kunna släppa in luft när bränslenivån sjunker. I det här fallet får man använda en ventil som samtidigt släpper in luft åt ena hållet men hindrar bränslet från att åka ut åt andra hållet. Åt andra hållet dvs när bränslenivån är på väg upp sköts andningen via returen som går tillbaka till besnintanken.
En rollover venitl är egentligen en andningsventil som stänger ifall bilen välter och låter inte bensinen rinna ut. Sålänge bränslet inte är på väg ut, så är ventilen öppen så att tanken kan andas. I det här fallet så kommer det inte behövas eftersom breatherventilen är konstruerad på det sättet redan att den släpper luft åt ena hållet och är stängt för bränsle åt andra hållet.
Välter man med bilen så finns ju inget ställe på catchtanken i det här fallet där bensinen kan rinna ut från systemet.
Det här kan vara en variant, går säkert o lösa på olika sätt.
/r
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.