- Detta ämne har 394 svar, 30,388 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
11 augusti, 2007 kl. 08:49 #194009PedersenDeltagare
Tack för svaret & skissen.
Inte riktigt “Block mspaint” klass på skissen men den får väl duga 😉Ett par följdfrågor:
Din breather ventil öppnar bara vid undertryck alltså?
De enda jag hittat är endera öppna hela tiden (typ rollover) eller öppnar vid både över- o under-tryck. Vill ju inte ha in bensinångor i kupén så smidigast vore ju om man koppla breathern till tankens existerande luftning. Hittade dock ingen bra skiss på det i servicemanualen.Hur har du tänkt lösa strömförsörjningen till högtryckpumpen?
Kopiera orginallösningen med relä o allt?//Nicke Nyfiken
11 augusti, 2007 kl. 10:34 #193918STIredDeltagareHa ha nej de e sant Blocken är kung på paint 😀
I det här fallet tycker jag nästan det är smidigast att ha en som öppnar bara vid undertryck då slipper man få ut ångorna från tanken. Har sett dessa tre olika typer bl.a.
A range of fuel tank valves that allows 1)air in to replace fuel used, 2) air out due to heat expansion. 3) a positive shut off to prevent fuel escape, due to splashing or even roll over. This is achieved by a two ball system, one hollow plastic, one solid steel.
När det gäller strömförsörjningen så har jag inte riktigt tänkt ut detaljerna än. Kommer ta ett snack med Jocce på JRM sen när jag kommit hem se om de har nån ide. Tror han har kört med surgetank i sin evo förut, kanske han hade nån smidig lösning. Men återkommer med detaljerna när vi bestämt 🙂
/r
13 augusti, 2007 kl. 19:16 #193919STIredDeltagareYeeeaah baby, nu har de sista av delarna jag betalade i april landat. Ett 40µm bränslefilter och den nog mest groteska skapelse till bränslepump som jag nånsinn sett irl :7 😉
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/FuelPump.thumb.jpg]
Snart är det dags för JRM visa vad de går för 😉 Kanske blir nåt av det här sketprojektet till slut ändå 😀
/r
14 augusti, 2007 kl. 06:33 #193764KvarnisDeltagareWorth waiting for… 😉 😀
Se till at fåp över delarna till JRM nu så dom kan lyfta in motorn och snurra i gång den :7
Btw så ska du nog vara glad att du valde UR turbo kit , läste nyligen att Perrin’s kunnde ha kas passform.
14 augusti, 2007 kl. 07:25 #193920STIredDeltagareWorth waiting for… 😉 :DSe till at fåp över delarna till JRM nu så dom kan lyfta in motorn och snurra i gång den :7 Btw så ska du nog vara glad att du valde UR turbo kit , läste nyligen att Perrin’s kunnde ha kas passform.
Ha ha nice kommer nog inte ångra valet. UR kittet på gång nu i slutet på veckan typ 🙂 Synd bara att kvalite ska kosta så förbannat 😉
/r
16 augusti, 2007 kl. 20:55 #193921STIredDeltagareNu rullar det på lite som sagt, den här lilla lådan håller på packas ihop nånstans i US åt mig:
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/URGT35.thumb.jpg]
Annars fick liten uppdatering från JRM idag, de hade gått igenom blocket och det mesta såg ok ut förutom att kolvringarna var tydligen skit, så det får bli nya sådana.
Bevisligen är det inget fel alls i att vara lite nojjig ibland och vilja få allt dubbelkollat innan det hela monteras ihop.
/r
17 augusti, 2007 kl. 16:05 #194044challeDeltagareDet va en söt liten låda som är på g…. 🙂
Skoj o se att det börjar röra på sig, när bilen är färdig får du se till att komma hemom, så man får klämma och peta lite på den. 😉
17 augusti, 2007 kl. 23:01 #193922STIredDeltagareDet va en söt liten låda som är på g…. 🙂 Skoj o se att det börjar röra på sig, när bilen är färdig får du se till att komma hemom, så man får klämma och peta lite på den. 😉
Klart som fan, längtar själv hem nu. Får ta en liten kokarträff i Kinna sen 😉
Här är ett par tre bilder till på lite rör och turbo:
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/UR1.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/UR2.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/UR3.thumb.jpg]
Inte så mycket säga om grejerna egentligen, GT35r turbo med 0.82AR (fanns både med mindre och större AR, men tänkte köra mittemellan för o vara lite lagom), 44mm wastegate, med uppipe, downpipe, etc. Kittet från Ultimate Racing. Turbon ska väl fixa runt 600 “låtsasinternethittapå” hästar 😉 😀
Hoppas det är ok jag snodde professorns uttryck där 😉
/r
18 augusti, 2007 kl. 06:14 #193688SecretAgentManDeltagareFin skit du raulkokarn’! :7 Screamer pipe ååå grejer, blir nog ett potent bygge det där, och det drar fasen ihop sig, du kommer absolut bli först klar med!
Kvarngren skall olja altan, korsdra trallskruv, måla mittstreck på E4:an mellan Timrå-Övik och komma på meningen med livet innan han kan börja skruva ihop RA:n. 😀
/J
18 augusti, 2007 kl. 07:25 #193721BlockenDeltagareKvarngren skall olja altan, korsdra trallskruv, måla mittstreck på E4:an mellan Timrå-Övik och komma på meningen med livet innan han kan börja skruva ihop RA:n. :D/J
ASGARV! “Korsdra trallskruv” – va’ f-n får du allt ifrån?! 😀 :+
Häääärligt Raul! Kul att se att du investerar 🙂
/BlockKokarn
18 augusti, 2007 kl. 11:08 #194021specializedDeltagarefår du se till att komma hemom, så man får klämma och peta lite på den. 😉
Klart som fan, längtar själv hem nu. Får ta en liten kokarträff i Kinna sen 😉
WTF 😮 har du fler än mig och rullar runt med ? 😉 😉 😀
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉18 augusti, 2007 kl. 12:13 #193923STIredDeltagareFin skit du raulkokarn’! :7 Screamer pipe ååå grejer, blir nog ett potent bygge det där, och det drar fasen ihop sig, du kommer absolut bli först klar med!
Tyckte bilen lät för lite innan behövde lite mer oljud 😉 Lär ju inte bli några fler långsemestrar i bilen iaf. Iofs Jennie var inte helt främmande för tanken att i värsta fall skaffa intercom och ta denna bilen neråt europa ändå vid nåt tillfälle. Och jag har ju absolut inget emot det så man vet ju aldrig 😉 😀
Kvarngren skall olja altan, korsdra trallskruv, måla mittstreck på E4:an mellan Timrå-Övik och komma på meningen med livet innan han kan börja skruva ihop RA:n. :D/J
Haaaa haaa det var det ballaste jag hört på länge, och sant e det med 😀 Kvarnis kommer fortsätta visa den där bilden på sin turbo och ölburken i varannan tråd på forumet ett par år till 😉 😀
Häääärligt Raul! Kul att se att du investerar:-)
Fan Blocken påminn mig inte. Kommer bli grymt lättad när allt är klart, på flera olika sätt 😉
Mattias: Du vet att jag är bara din :7
/r
18 augusti, 2007 kl. 14:17 #194057KlasagasaDeltagareHeja heja heja!
Vill se och höra på SS!//Klas – som bara kan prata om sig själv i tredje person samt tycker om att skrika från läktarn samtidigt som han asgarvar åt vissa roliga inlägg såsom att korsdra trallskruv…
18 augusti, 2007 kl. 14:49 #193765KvarnisDeltagareLOL, f-n jag har ju varken altan eller trall, sprit är en annan 5:a 😉 😀
Men har som sagt haft annat att göra i sommar än att bygga bil, sen har jag f-n fått allt leverarat än heller, men Raul har ju fått känt på en light version av det hela.
Iofs så saknar han även delar från down under fortfarande…;)
/Kvarnis snål Norrläning som bygger allt själv 😉
18 augusti, 2007 kl. 15:10 #193924STIredDeltagareHa ha Kvarnis, det där är bara dåliga ursäkter. Det handlar om prioriteringar 😀
/r- som skaffar barn, renoverar hus, bygger bil och styr ihop det hela från andra sidan atlanten… och fattig doktorand dessutom.. tur man har världens mest förstående tjej :7 annars kunde man glömt det hela…
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.