- Detta ämne har 394 svar, 30,388 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
27 oktober, 2007 kl. 21:37 #194036StaffeDeltagare
Satan!! Du lär ju få höja bilen om du ska köra med det oljetråget 😉 HÄFTIGT!!!
Vilka behandlade grenröret till dig?
—————————————
Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
BugEye STI-0228 oktober, 2007 kl. 10:11 #193936STIredDeltagareSatan!! Du lär ju få höja bilen om du ska köra med det oljetråget 😉 HÄFTIGT!!!Vilka behandlade grenröret till dig
Grenröret blev coatat i US, billigast så när man ändå köper det därifrån 😉 JetHot2000 som sagt.
http://www.jet-hot.com/Pages/coatings.html
/r
16 februari, 2008 kl. 17:08 #193937STIredDeltagareProjektet lever fortfarande, bara jag som haft massa annat o göra än o pyssla med bilar.
Pratade med JRM senast föra veckan och bilen kommer bli klar nu i vår. Tidsplanen jag hade från början sprack ju helt, tanken var att bilen skulle blivit klar förra sommaren. Men det vart en del förseningar med delarna, etc. Sen kom hösten och då blev det lite lägre tempo i byggandet.
Alla delar finns hos JRM nu. Motorn sitter monterad i bilen. Det som inte är helt klart med motorn är bränslesystemet. Kokarprofessorns dogboxlådan sitter monterad med.
Blev lite småändringar i planerna på bräslesystemssidan. Kommer strunta i catchtanken som jag hade tänkt ha från början och kommer köra med fuelcell i bakluckan istället. Originaltanken åker bort. Kommer det bli plats att montera weldon pumpen där nånstans.
Insuget sitter rättvänt, trots att jag lova Mats att jag skulle vända på det ;). Men vi bestämde istället att röret från turbon kommer gå till icn på turbons sida och från plenumet går det till förarsidan på icn, dvs tvärtom mot vad det brukar vara. Sparar man lite rörlängd på det jämfört med om man hade dragit åt rätt håll. Vända insuget hade inneburit lite andra grejer som skulle flyttas och ur rörlängdssynpunkt hade man nog inte tjänat så jättemycket jfrt. med nuvarande lösning.
Nya bilder kommer inom kort. Sen såg jag även att JRM hade lagt ut projektet på sin hemsida
http://www.jrm-racing.se/p4310/p4310_swe.php Inte mycket se där än men bilder kanske kommer./r
16 februari, 2008 kl. 17:32 #193709LegacyLarsaKeymasterVi väntar med spänning..
/Lars
5 mars, 2008 kl. 10:45 #193938STIredDeltagareBränslesystemet sitter på plats nu. Det är testat och det ser ut att funka bra. Weldonpumpen låter precis lika mycket som förväntat :7
Det mesta är klart nu, saknas icröret på passagerarsidan, dvs. det som går från turbon men det är på gång.
Sen ska det monteras Motec display och lite kolfibertrams.
Beräknad första uppstart av bilen är innan påsk, dvs. inom ca två veckor. Kommer nog åka en sväng till JRM veckan innan påsk med kamera så ska jag försöka lägga ut lite bilder.
/r
5 mars, 2008 kl. 11:48 #193704StratDeltagareSpännande! Det här blir ju ett monster. Har precis kikat igenom alla bilder :9
Edit: Blir det mappning på rullarna sen eller?
/Claes
5 mars, 2008 kl. 15:41 #193939STIredDeltagareSpännande! Det här blir ju ett monster. Har precis kikat igenom alla bilder :9 Edit: Blir det mappning på rullarna sen eller?/Claes
Gött Clas, ska försöka fixa lite fler bilder 🙂 Brukar med kolla igenom dem lite då och då så man inte glömmer vilka grejer man har köpt 😉
Jepp blir mappning på JRMs nya rullande landsväg. Kul o få bromspapper. Det börjar närma sig nu, precis lagom till värmen kommer hoppas jag, så bara hålla tummarna att det inte blir några tråkiga överaskningar.
/r
6 mars, 2008 kl. 06:26 #193822MatsDeltagareDu har ju lovat provtur till mig krappen, glöm inte det. 😉 Ja tänkte kika över en sväng under påsken. Se till så den är i körskick då så du kan skrämma livet ur mig! :9 :* :7 😮
Mats
Type R ’996 mars, 2008 kl. 08:52 #193940STIredDeltagareDu har ju lovat provtur till mig krappen, glöm inte det. 😉 Ja tänkte kika över en sväng under påsken. Se till så den är i körskick då så du kan skrämma livet ur mig! :9 :* :7 😮 MatsType R ’99
Håller alltid mina löften 😉 Provtur ordnar vi så fort den är klar.
/r
7 mars, 2008 kl. 09:12 #193941STIredDeltagareFick ett samtal från Jimmy på JRM i morse och första uppstarten av bilen är avklarad. Som sugmotor bara denna gången men allt gick bra, inga konstiga ljud hördes, etc.
Låter inte som en subaru längre utan som en arg motorcykel :D. Gasresponsen var tydligen grymt snabb inte alls som innan. Verkar iaf. hittills som att man köpt helt rätt grejer.
Enda lilla problemet är att insuget(plenumet) flexar under gaspådrag så det behöver borras och svetsas i några aluminiumstag för att stötta upp det. Bra jobbat av Jimmy lägga märke till det. Inte kul om plenumet skulle spruckit när allt var klart.
Blir ett halvargt mail till rigoli snart fråga vad de håller på med skicka klena grejer. Anledningen till att jag valde deras plenum var just att man trodde att de bygger ordentliga saker.
Håller tummarna nu att allt funkar även när turbon kopplas in.
/r
16 mars, 2008 kl. 19:35 #193780griml0ckDeltagareJag ska klappa lite på din bil imorn (ska förbi jrm). 😀 Hoppas den blir klar snart så du kan använda den på knutan 29 juni. :7
17 mars, 2008 kl. 18:42 #193942STIredDeltagareJag ska klappa lite på din bil imorn (ska förbi jrm). 😀 Hoppas den blir klar snart så du kan använda den på knutan 29 juni. :7
Hälsa från mig och be Jimmy dra igång motorn lite åt dig 😉 Jag ska själv förbi där på torsdag hade jag tänkt.
/r
17 mars, 2008 kl. 20:01 #193781griml0ckDeltagareKom precis hem. Fick inte höra motorn, men det såg väldigt fint ut i motorrummet nu. Bara mappning kvar då. Du får hojta till när den blir klar så man får en sneak preview :7 Låter den värre än tidigt kommer man ju få konstant stå-fräs 😀
18 mars, 2008 kl. 06:51 #193943STIredDeltagareKom precis hem. Fick inte höra motorn, men det såg väldigt fint ut i motorrummet nu. Bara mappning kvar då. Du får hojta till när den blir klar så man får en sneak preview :7 Låter den värre än tidigt kommer man ju få konstant stå-fräs 😀
Inga problem 🙂 Jag säger till sen när jag ska hämta den. Och den låter värre än innan, framförallt råare. Nu hör man iaf att den inte är helt original 😉 😀
/r
18 mars, 2008 kl. 12:43 #194068NiklasDeltagareNu hör man iaf att den inte är helt original 😉 😀 /r
Jasså? Låter den vass, hård, tuff och kaxig? Som en GT alltså. 😛
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.