- Detta ämne har 394 svar, 30,388 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 10 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
12 april, 2008 kl. 12:59 #193958STIredDeltagare
hihi! den var ju snuskigt rapp på gasen.. :9 Men tråkig som jag är så undrar jag såklart hur man lyckas smita förbi bilprovningen med en sån? klarar den aga kraven?-johan
Funderar inte så mycket på det just nu faktiskt, den dagen den sorgen. Men jag är fullt medveten om att bilprovningen oftast inte är förtjusta i trimmade bilar.
Annars kan jag ju fråga dig samma sak, jag brukar läsa i din projekttråd 😉
/r
12 april, 2008 kl. 20:51 #193739jrabergDeltagaremjo, funderar på det ganska mkt dock(som alltid). vet att det ngn dag kan bli stopp och då blir det till att pilla en del, i ditt fall ganska mkt 😀
Men som du varit inne på med så är ju “ombyggt fordon” inte heller lösningen. jäkla trist tycker jag..Hur har den blivit så ruggigt rapp på gasen då?
-johan
12 april, 2008 kl. 21:07 #193959STIredDeltagaremjo, funderar på det ganska mkt dock(som alltid). vet att det ngn dag kan bli stopp och då blir det till att pilla en del, i ditt fall ganska mkt 😀 Men som du varit inne på med så är ju “ombyggt fordon” inte heller lösningen. jäkla trist tycker jag..Hur har den blivit så ruggigt rapp på gasen då?-johan
Har haft lite tankar åt det hållet med. Ombyggt fordon funkar inte för då får man fortfarande inte röra motorn. Amatörbyggt skulle funka, men då krävs det ännu mer ändringar på bilen som t.ex. flytta kardantunnel, eller bygga en bärande rörram. Sen även när det gäller amatörbyggt fordon så får man inte överstiga ett visst effekt/vikt förhållande. Men jag minns inte vad gränsen var. Får se vad man kommer göra, hoppas iaf att man kan hitta en hållbar lösning.
Att den är såpass rapp på gasen jämfört med tidigare hänger nog på hela paketet i princip. Ganska svårt peka på en enda grej eftersom så mycket är utbytt på en gång.
T.ex. svänghjulet som sitter nu är något lättare än original. Andra kammar, toppar som flödar långt över original, större ventiler, mycket större plenum, kortare runners, större spjällhus, gör ju att den “andas” jävligt mycket bättre än innan. Av den anledningen tror jag även att turbon spolar riktigt snabbt som Jimmy upplevde när de mappade.
/r
13 april, 2008 kl. 22:48 #194024specializedDeltagareGött den lät ellllleeeer 😀
Grymt kan man säga ..
Dags att ta den där grillningen/skeden/åkamed-turen osv.osv snart kanske ? :7Starkt gjort att du hängde i !!
Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉14 april, 2008 kl. 05:30 #193960STIredDeltagareGött den lät ellllleeeer 😀 Grymt kan man säga ..Dags att ta den där grillningen/skeden/åkamed-turen osv.osv snart kanske ? :7Starkt gjort att du hängde i !!Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉
Tack :* !
Jepp funderar lite på om man skule grillat/skedat, etc etc… nån gång runt mitten på maj? Borde hinna bli lite varmare tills dess. Hinner förhoppningsvis åka upp hämta bilen valborgsveckan.
Får hitta ett datum som passar Challe och dem med.
Du måste ta med dig dräparn med då 😉/r
16 april, 2008 kl. 13:10 #193732simoDeltagareGrymt kul att du fått ihop bilen!
Blir en riktig dräpare 🙂Svänga, grilla o dricka bärs vill man inte missa.
/U
16 april, 2008 kl. 13:36 #193961STIredDeltagareGrymt kul att du fått ihop bilen!Blir en riktig dräpare :)Svänga, grilla o dricka bärs vill man inte missa./U
Tack 🙂
Du är mycket välkommen på grilla o ta några öl 🙂 Hade varit kul hitta nånstans o köra lite med, håller på spanar lite på det se om man kan hitta nåt bra ställe. Annars blir det bara öl 😀
/r
28 april, 2008 kl. 17:09 #193962STIredDeltagareLite uppdatering:
Nu har bilen blivit bänkad. Enligt ett samtal med Jimmy imorse så blev det 450hk och 575nm enligt JRMs nya bänk. Detta är alltså på hjulen.
Inte så mycket att säga om resultatet egentligen. Om jag ska vara helt ärlig så måste jag erkänna att det ligger i underkant mot vad jag hade räknat med och vad jag har sett/hört andra har fått ut ur liknande setup.
Det man får tänka på iaf är att det skiljer en del mellan olika bänkar så helt korrekt jämföresle får man inte förän alla bilar jämförs i samma bänk. Sen vet man ju inte heller hur safe eller osafe varje mappare ligger när det gäller tändningen.
Har inte fått nån kurva på resultatet än men borde väl dyka upp snart.
Hämtar bilen i veckan, ska bli skoj se vad man tycker efter en lååång provtur 😉
/r
28 april, 2008 kl. 17:41 #194012Nikke McRaeDeltagareNice! Precis som vi tänkte om mina hjulhästar.
Min vågade de bara dra till 5500rpm efter lite strul med bänken, så lite till finns nog i min än på pappret.Men enligt den bänken så lär du väl ha riktigt fina motorhästar/vrid istället? 🙂
Sen har du ju gasrespons som är grym och ett mycket snyggt bygge.Kommer du till Mantorp? Vill verkligen se och HÖRA din “traktor” in action! :7
28 april, 2008 kl. 17:48 #193963STIredDeltagareNice! Precis som vi tänkte om mina hjulhästar. Men enligt den bänken så lär du väl ha riktigt fina motorhästar/vrid istället? 🙂 Sen har du ju gasrespons som är grym och ett mycket snyggt bygge.Kommer du till Mantorp? Vill verkligen se och HÖRA din “traktor” in action! :7
Blir nog ingen Mantorp för mig 1a maj, är alldeles för tätt inpå efter att jag hämtat bilen. Hade tänkt känna på den lite först innan man kör ut på bana. Dock är jag med på nästa träff. Antar att det blir superstage träffen i Juni? Då ska den rastas ordentligt 🙂
Jo hörde att det var lite strul med bänken vid högre varvtal. Det åtgärdade de i helgen tror jag, dvs. innan min mappades. Men det stämmer den strulade när de mappade din.
/r
29 april, 2008 kl. 17:42 #194069NiklasDeltagareMin vågade de bara dra till 5500rpm efter lite strul med bänken, så lite till finns nog i min än på pappret.
Då får du väl ett gratis återbesök antar jag? För du betalade väl för bänkningen?
29 april, 2008 kl. 19:49 #193795YonazDeltagareJag skrattar än…. Fy fan 😮
Kör försiktigt
29 april, 2008 kl. 19:57 #194059KlasagasaDeltagareDra ända in i hel****e, vilken stenhårt frän kokare…
Tack för den turen!
// Mvh Klas.
29 april, 2008 kl. 22:22 #193964STIredDeltagareVarsågoda 😉 Tycker själv att bilen är helt sanslös. Går inte ens att jämföra med hur den kändes tidigare, och då var den ändå inte direkt slö. Fortfarande lite skakig efter första provkörningen.
Ledsen bara att jag inte bjöd även Grimlock på ett riktgit accprov i Södertälje 😉 men vi hade lite halvbråttom komma iväg. Får bli nästa gång.
/r
30 april, 2008 kl. 06:15 #193723BlockenDeltagareJag skrattar än…. Fy fan 😮 Kör försiktigt
…och Mr Black tackar för fräna MMS 🙂 🙂 🙂
Dreggel dreggel…
/Black
—————————————
Världens coolaste väskor – “>http://www.yahni.se] -
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.