Visar 15 inlägg - 301 till 315 (av 395 totalt)
  • Författare
    Blocken
    Deltagare

Hur var det dom sjöng…

“…Harder, Faster, Koookaar’n!”

/Stålis

—————————————
      Världens coolaste väskor – “>http://www.yahni.se]

STIred
      Deltagare

…och Mr Black tackar för fräna MMS 🙂 🙂 :)Dreggel dreggel…/Black—————————————Världens coolaste väskor – “>http://www.yahni.se]

He he de har redan spridit sig? 😉 Jag bjuder på en åktur vid första bästa tillfälle mr. Black!

/r

STIred
        Deltagare

Då börjar det här projektet närma sig sitt slut iaf. för tillfället. Hämtade bilen hos JRM igår. Är grymt nöjd med hur den går. Det känns som att det kommer ta ett bra tag bara lära sig hantera bilen.

Inga andra större planer finns för tillfället. Antagligen kommer en bur att monteras i sommar. Motecdisplayen kommer antagligen också på plats i sommar.

Slänger upp även grafen från bänkningen här. Dessa är alltså vrid och effektsiffror uppmätta på hjulen och inget annat. Diskuterade lite med både JoCCe och Jimmy igår och vi är ganska överens om att när det gäller vrid så hade det gått att plocka ut runt 80-90Nm till med denna turbon genom att höja laddtrycket i mellanregistret. Nu laddar vi “bara” ~1.8bar men jag var nog inne på att att ladda uppåt ~2.1 från första början. Nu ligger man iaf lite mera safe, så kommer grejerna förhoppningsvis hålla lite längre.

Även på effektsidan hade det hade gått stressa lite till, men kör rättså safe där med.

“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/dyno.thumb.jpg]

Jag är mycket nöjd med hur bilen går, så det är ingen ide försöka stressa de siffrorna mer för tillfället.

Dogboxen är riktigt skön med, det var faktiskt mycket lättare vänja sig vid att hantera den än vad jag trodde. Blev ett antal kärringstopp lite här och var på vägen hem, men man lär sig. Skyller det på svänghjulet med 😉

Sist men inte minst får säga tack till JRM och då framförallt till Jimmy som har slitit med bilen. Jag tycker de har gjort ett riktigt bra jobb.

Sen måste jag även tacka doktor Kvarnis för all hjälp, utan hans hjälp hade nog detta inte blivit av.

Nu hoppas jag att man kommer få köra bilen myyyyycket i sommar.

/r

challe
          Deltagare

Jaha där ser man, då är kokaren hemma med andra ord. Stort grattis,

Bara genom att titta på bilderna och den lilla filmen som du postade tidigare så blir man ju lite blöt i byxorna…

STIred
            Deltagare

Jaha där ser man, då är kokaren hemma med andra ord. Stort grattis,Bara genom att titta på bilderna och den lilla filmen som du postade tidigare så blir man ju lite blöt i byxorna…

Tack för det 🙂 Jepp kokarn vart hemma i knappt en dag nu. Var ute en kort första sväng helt ensam i bilen i dag, och vågar fan knappt trycka gasen i botten, nästa lite läskigt 😀 😉

/r

Yonaz
              Deltagare

Har film i mobilen jag kan lägga upp om du vill?

Davve
                Deltagare

Upp upp…:P

Manor
                  Deltagare

Upp upp upp upp, för bövelen ;-).

STIred
                    Deltagare

Inga problem släng bara upp den. Är också nyfiken. Jag ska också försöka filma lite snart med videokamera. Ska nog se till ta med en kamera 31 maj också 😉

/r

Yonaz
                      Deltagare
                        STIred
                        Deltagare

http://www.youtube.com/watch?v=o0QDrwGwUo0

Nice Yonaz. Rörde ju på sig litegrann trots tre tjockisar i bilen 😉 Gillar Klasas kommentar på slutet med 😀

/r

griml0ck
                          Deltagare

Jag kan bara intyga att bilen är helt sinnes 😀 Raul skakade av andrenalin när jag mötte han 😛
                            Ska bli grymt o få se den in action på bana i sommar! 😀 :9 :7

// J

STIred
                            Deltagare

Jag kan bara intyga att bilen är helt sinnes 😀 Raul skakade av andrenalin när jag mötte han :PSka bli grymt o få se den in action på bana i sommar! 😀 :9 :7// J

Jag bjuder på en längre tur nästa gång Johan, och när jag vant mig lite mer vid bilen. Hoppas det blir på nån bana
                              nånstans 😉

/r

MariaimprezaGT
                              Deltagare

Då får man ställa sig i den fåniga leendernas klubb :7

TACKAR!!! :9

Maria

Audi is teh ####!!

STIred
                                Deltagare

Då får man ställa sig i den fåniga leendernas klubb :7TACKAR!!! :9MariaAudi is teh ####!!

Inga problem 🙂

/r

Visar 15 inlägg - 301 till 315 (av 395 totalt)
                                • Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.