- Detta ämne har 394 svar, 30,388 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 10 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
6 maj, 2008 kl. 13:02 #193827pannanDeltagare
Typ något sådant här 😉
http://www.youtube.com/watch?v=fma0ikX2n0c&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=80mZKrNKBqE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=bZp_sdekIu0&feature=relatedGrattis Raul till en ball bil 🙂 Kör med insidan av skallen nu bara.
6 maj, 2008 kl. 16:48 #193972STIredDeltagareHe he tack Johan, känns nästan lite bekant det där 😉
Ska köra försiktigt./r
6 maj, 2008 kl. 20:04 #193706StratDeltagareJa grattis och ha den äran Raul! Verkar ju blivit ett riktigt monster :7
/Claes
6 maj, 2008 kl. 20:11 #193973STIredDeltagareJa grattis och ha den äran Raul! Verkar ju blivit ett riktigt monster :7 /Claes
Many thanks Clas 🙂 Den rör ju på sig iaf 😉
/r
9 maj, 2008 kl. 07:43 #193974STIredDeltagareOch lite trista nyheter, för mig iaf. Man har hela tiden haft det som hände Subaru Micke i bakhuvet och hoppats att det inte ska hända en själv.
Nu är det nog inte lika illa i mitt fall men motorn ska iaf. plockas ur igen. Jag hann i princip köra hem bilen från södertälje och sen har jag kört kanske ytterliggare 6-7 mil på lite småvägar hemomkring. 🙁
Jag har en misstanke om vad problemet är och vad som orsakade det, men vill inte spekulera förän motorn blivit isärplockad. Om det vill sig väl så åker den tillbaks i bilen lika snabbt. Jag håller tummarna.
Tills dess så intalar jag mig själv att det här med bilar som strular är dagens i-landsproblem och inget o ta på för stort allvar. Det är bara en jävla bil inget annat 😉 ;(
/r
9 maj, 2008 kl. 11:59 #193828pannanDeltagareTrist att höra
En av anledningarna att man kör sugmotor idag 🙂 Får hoppas det löser sig till det bästa för er alla och att du får en bil som du verkligen kan bruka i sommar.
9 maj, 2008 kl. 19:03 #193975STIredDeltagareTrist att höraEn av anledningarna att man kör sugmotor idag 🙂 Får hoppas det löser sig till det bästa för er alla och att du får en bil som du verkligen kan bruka i sommar.
Jo det hade jag hoppats få göra med…. Hade minst två körningar i kalendern redan nu i maj.
Jag känner att jag börjar närma mig gränsen till att jag snart börjar se mig om efter andra fritidsintressen. Strul står man ut med bara till en viss gräns, speciellt när det kostar mängder….
/r
9 maj, 2008 kl. 19:41 #193799b20mannenDeltagareTråkigt att höra. Men stora projekt brukar behöva sorteras ut rätt mycket innan det blir stabilt. Ett problem som knäckt mången bilentusiast.
Bara att kämpa på.
9 maj, 2008 kl. 19:52 #193976STIredDeltagareTråkigt att höra. Men stora projekt brukar behöva sorteras ut rätt mycket innan det blir stabilt. Ett problem som knäckt mången bilentusiast.Bara att kämpa på.
Jo det har du rätt i. Kanske sällan som större ombyggnationer lyckas till 100% på första försöket. Jag gör iaf ett försök till. Får iofs se lite hur omfattande problemet är.
Om det är som jag tror och hoppas så är det förhoppningsvis bara en och annan packning som behöver bytas och inget annat.
Det viktigaste är att hitta vad som orsakade problemet så att det inte upprepar sig.
/r
9 maj, 2008 kl. 21:21 #193740jrabergDeltagarenädu, bit ihop nu och öppna plånkan än mer för nu är det verkligen för sent att börja samla frimärken..
Jäkla(milt utryckt) trist att höra.. jag håller tummarna att det inte är ngt allvarligt. För du förtjänar Verkligen att få åka omkring ett tag i den “nya” bilen. Nä, upp på hästen igen. Du är ju nästan framme!
-johan
10 maj, 2008 kl. 08:44 #193977STIredDeltagarenädu, bit ihop nu och öppna plånkan än mer för nu är det verkligen för sent att börja samla frimärken..Jäkla(milt utryckt) trist att höra.. jag håller tummarna att det inte är ngt allvarligt. För du förtjänar Verkligen att få åka omkring ett tag i den “nya” bilen. Nä, upp på hästen igen. Du är ju nästan framme!-johan
Jo nog så jag känner med, lite dumt lägga ner det hela nu när bilen i princip är klar. Den hann faktiskt rulla några mil, och den gick jävligt bra de få milen. Sen kan jag inte direkt påstå att jag har använt bilen under de milen.
Det jag hoppas på är att det bara är topplockspackningen som har gått och allt annat är helt. Symptomen tyder på det men man vet ju aldrig förän motorn är isärplockad. Håller tummarna att det är så.
Sen är det som sagt sagt viktigt hitta vad som orsakade felet, så inte samma skit händer igen. Visst kan en packning gå det är inget konstigt, det har jag haft med i beräkningarna. Fast inte att det skulle hända utan att man ens har pressat bilen nåt märkvärdigt och efter så få mil.
Jag har iaf min lilla checklista på vad som bör kollas upp 😉
/r
19 maj, 2008 kl. 08:21 #193694PalmDeltagareTack för turen sist Raul :9
Hur går det för JRM med felsökningen?
19 maj, 2008 kl. 12:12 #193978STIredDeltagareTack för turen sist Raul :9 Hur går det för JRM med felsökningen?
Du är välkomen! 🙂
Dessvärre har inte bilen kommit till JRM än. Den står o samlar pollen framför garaget 🙁 Har inte ens orkat bry mig flytta in den, så den har nog aldrig varit så skitig som den är nu 🙁 Den skulle åkt upp förra veckan men det sket sig. Får se om det blir av denna veckan istället.
Jag har kollat en del själv och läst lite här och var och har några misstankar om vad som kan ha orsakat att packningen gick. Fast det tar vi sen.
Har iaf. varit jävligt sugen plocka isär motorn själv o kolla. Tur att jag lämna både motorlyften och stativet i norrland och att jag inte har tid hålla på heller, annars hade den antagligen blivit isärplockad.
/r
22 maj, 2008 kl. 16:39 #193979STIredDeltagareVerkar inte som att det blir nåt med transporten upp till södertälje denna vecka heller. Firman som skulle kört har inte hört av sig än iaf. Får se om det blir nåt imorgon, men jag är skeptisk.
Då det hela börjar kännas lite oseriöst har jag börjat fundera på gå en annan väg i projektet än vad planen har varit hittills. Mer om det i så fall efter helgen när jag fått sova på saken ett par dagar.
/r
28 maj, 2008 kl. 19:40 #193980STIredDeltagarePå grund av svalnande intresse för bilen så har jag börjat fundera åt det här hållet:
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=26&topic_id=451&mesg_id=451#451
Får väl se hur det där går.
Tack för mig sålänge. Projektandet kommer ta en liten paus tillsvidare.
Slutet har väl inte direkt varit som man hade hoppats men shiet happens.
Kul iaf att så många har följt den här tråden 🙂 Hoppas den har varit lite intressant läsning iaf. Ni får bortse från allt mitt gnäll nu de sista veckorna 😉
Och Kvarnis, tack återigen för all hjälp och stöd 🙂
Får även säga tack till den pensionerade numer hojåkande kokardoktorn Jerry för lite råd och tips här och var 😉/r
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.