Visar 5 inlägg - 391 till 395 (av 395 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #194027
    specialized
    Deltagare

      Upp med lite mer bilder nu då snyggo 😉
      Har ju hört den har potensial redan, men en liten spec kanske :*

      Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
      ———————————-
      Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

      #193833
      Impreza112
      Deltagare

        Vilket hjärta kossan rosa har:-)
        Sann kärlek och en trogen vän som kommer följa ditt farmarliv tills dess ände. röda tjuren är med en fin vän. synd att de båda lider lite av vintersjukan bara;-) .

        R o C med lika många kor på farmen, akta er bönder vi tar över.

        Mvh/Christian
        ägare till
        Ghost subaru
        octavia rs
        }( hmmm????

        #194005
        STIred
        Deltagare

          Upp med lite mer bilder nu då snyggo ;)Har ju hört den har potensial redan, men en liten spec kanske :*Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

          He he vill inte gå händelserna i förväg 😉 Visst finns det lite ork i kossan redan nu. Turbon är god för lite drygt 400hk(och mycket mer kommer det nog bli), dogbox och motec har hon redan och en del annat fint.

          Men vi tar en sak i sänder, ny projekttråd kommer när man har velat färdigt 😉

          Puss! :*

          /r

          #194006
          STIred
          Deltagare

            Vilket hjärta kossan rosa har:-) Sann kärlek och en trogen vän som kommer följa ditt farmarliv tills dess ände. röda tjuren är med en fin vän. synd att de båda lider lite av vintersjukan bara;-) .R o C med lika många kor på farmen, akta er bönder vi tar över.Mvh/Christianägare tillGhost subaru octavia rs hmmm????

            Ha ha helt rätt. Vintersjukan botar vi nog inom ett par månader när våren kommer sen är det bara ut o valla 😉

            /r

            #194007
            STIred
            Deltagare

              Tänkte avsluta den här projekttråden med en sammanfattning på bilens spec samt lite fina bilder. Allt finns längre bak i tråden men tycker det ser sjysst ut med en sammanfattning på det hela. Som ni märker högsta prioritet har varit effekt och väghållning. Styling fanns knappt med på min lista.

              Börjar med specen:

              Cosworth 2.5L bottendel
              Cosworth kolvar
              Cosworth stakar
              Cosworth vevlager
              Original STI vev
              Cosworth topplockspackning
              Cosworth bultar
              Cosworth oljepump, högre flödeskapacitet än original
              Oljekylare
              Bafflad Oljesump
              Koyo Vattenkylare
              Lättade Gt Spec pulleys

              Cosworth cylinder toppar
              Cosworth Kammar:
              Peak Cam Lift: Intake 10.9mm, Exhaust 10.28mm
              Peak Valve Lift: Intake 10.71mm, Exhaust 10.03mm
              Degrees: Intake 278, Exahust 274
              AVCS function finns
              +1mm insugsventiler
              +1mm avgasventiler

              Specialbyggt insug/plenum från Tony Rigoli Performance
              3″ spjällhus

              Tilton huvudbromscylinder

              Ultimate Racing GT35R roterat turbo kit med 0.82 AR
              Tial 44mm wastegate
              APS DR725 FMIC
              JRM dumpventil

              Weldon D2035-A bränslepump
              Weldon bränsletrycksregulator
              Weldon Bränslefilter
              1600cc spridare
              Mappad för etanol
              40L Fuelcell
              JRM fuelrails

              Motec M800 ECU stödjer flera mappningar,
              ALS
              Launch
              Extra internminne
              4 bars mappsensor
              Motec SDL display

              Autometer laddtrycksmätare (sitter på A-stolpen)
              Autometer Oljetempmätare (sitter på A-stolpen)

              Dubbelskivig tilton koppling
              Tilton svänghjul
              5-växlad dogbox, rakskurna drev, osynkad
              Sellholm spakställ

              Fjäderben runtom från exe-tc
              Pf bromskivor fram met carbotech xp8 beläg
              235 breda Toyo r888 däck för bana på 17″ vita Braid fälgar
              225 18″ GodYear F1 Eagle däck på gata på speedline fälgar
              Cusco 22mm krängare fram och bak
              Helix drop links fram och bak
              Cusco stag under bilen med 4 infästningspunkter

              Seibon kofiberhuv
              WRC Kolfiberbackspeglar
              Kolfiberläpp

              Bilen har satts ihop av JRM racing, och är vad jag vet iaf för tillfället sveriges vassaste subaru. Finns nog inte jättemånga subarus i hela norden som kan mäta sig med den ur effektsynpunkt.

              Bilen har även blivit bänkad och resultatet blev hela 733Nm och 533Hk på hjulen mao runt 800+Nm och 600+Hk i motorn. Det är nog hyfsat nära gränsen för vad man kan plocka ur en GT35a.

              “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/dyno1vs2.thumb.jpg]

              Bilden ovan innehåller två st. effekt och två st. vrid kurvor, men det är de högsta siffrorna som gäller. De låga siffrorna mättes upp på den första trasiga bottendelen.

              Och här kommer några av mina favoritbilder på bilen:

              “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/STIr5.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/STIr3.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album406/3_hjul.thumb.jpg]

              Det finns funderingar i nya banor just nu men vi får se vad som händer i fortsättningen. Tröttnade ett tag på det här med bilar, men känns som att suget börjar komma tillbaks lite sakta. Har man ett intresse så är det svårt lägga ner det helt. En annan sak som jag vet inför eventuellt kommande projekt är att jag kommer göra så mycket som möjligt på egen hand och lämna endast bort så lite som möjligt.

              Och min önskan nummer 1 i det här sammanhanget är att försöka köra lite mer på banträffar i fortsättningen. Har inte blivit så mycket av det där alls, utan bilen har mest stått isärplockad. Sen vilken bil det kommer köras med spelar mindre roll.

              Tack igen alla som läst/skrivit i tråden samt JRM för all hjälp med bilen.

              Over and out 😉

              /r

            Visar 5 inlägg - 391 till 395 (av 395 totalt)
            • Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.