- Detta ämne har 394 svar, 30,388 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
6 februari, 2007 kl. 14:56 #193745KvarnisDeltagare
Körde inte Andy med 3 parallella walbros ett tag Kvarnis?Många meter dyr bränsleslang blir det… :D/J
Jo då han kör med 3 pumpar, 9 740cc’s spridare och 2 st apexi ecuer :D, dock med problem att soppan blir väldigt varm.Tror dock att Raul kommer köra Weldon B2035A :)STIredEdit: ändrade till 3 pumpar enligt Kvarnis önskemål, numera kan man ju moderera andras inlägg 😉
Opps skre vvisst fel :(, det skulle vara 3 walbros
6 februari, 2007 kl. 23:10 #193853STIredDeltagareHar iaf kollat upp hur det är med o köra 8 spridare på motecen och verkar inte vara några problem.
On many types of racing engines, tuners may find improved efficiency by changing the physical location of the injector in relation to the intake valve. MoTeC allows the user to run 2 sets of injectors in the inlet path and switch from one to the other with a 3 dimensional table based on load and rpm. Typically this feature is used when an engine is making substantial amounts of horsepower but requires only small amounts of fuel at low speeds. In this case, the tuner can select 2 injectors of differing flow rates, one for low speed operation, the other for high speed/power operation. MoTeC allows you to define the flow differential between the 2 injectors, so that the proper amount of fuel can be delivered out of each injector. Another way to use the MoTeC High/Low capability, is to use 2 injectors of equal flow rate, but located at different points in the inlet path. In this manner, fuel injection location can be varied at certain points in the rpm band to provide the highest efficiency. Of course MoTeC allows you to enrich or enlean the engine at the transition from 1 set of injectors to the other to provide seamless operation.
Kör man högohmiga spridare så klarar m800 t.o.m 12st sådana kör man lågohmiga så klarar den 8st, så det är lugnt oavsett vilka man väljer…
Har nog bestämt mig för 8x740cc till slut(lika bra göra som Kvarnis säger ;-)), priset på weldonpumpen är under förhandling….
Nu är det bara se till o få rigolis plenum anpassat för 8 spridare så är den här biten avklarad 🙂/r
[font FACE=”Arial”]——————————————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me
————————————————————————————————————————————-
I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
————————————————————————————————————————————-
I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours
——————————————————————————————–7 februari, 2007 kl. 08:39 #193680SecretAgentManDeltagareen provtur kan jag nog säkert bjuda på när den är uppe och rullar 🙂
Taget! :7
/J
7 februari, 2007 kl. 09:00 #193695StratDeltagareUjujuj, det här blir ju såå hårigt! Lr, lr, lr! :7
/Claes
7 februari, 2007 kl. 09:12 #194063NiklasDeltagareNågon som siktar på att vinna Response Battle 2007 kanske? 🙂
7 februari, 2007 kl. 12:08 #193854STIredDeltagareNågon som siktar på att vinna Response Battle 2007 kanske? 🙂
Tja, varför inte har ju inga andra direkta mål med det här projektet mer än att få en så hård bil som möjligt enligt mina förutsättningar (låter andra bråka om vem som ska vara snabbast hit och dit och vem som har ballast bil ;-)) så visst får la bli Respons Battle som blir målet för mig då 😀 😉
/r
[font FACE=”Arial”]——————————————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me
————————————————————————————————————————————-
I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
————————————————————————————————————————————-
I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours
——————————————————————————————–14 februari, 2007 kl. 20:57 #193855STIredDeltagareVar förbi en kokardoktor i norrland och visa sig att han med kommer köra med 8 spridare, fast 8x1600cc 😮 och han kommer verkligen behöva det. Sen frågan är om han inte kör rigolis 8spridar insug med 🙂 Undrar hur den bilen kommer se ut :7
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/insug.thumb.jpg]
Låg ett slutet block där med 😉 (borrat och fodrat till 2.5) tyvär hann vi inte skruva nåt idag men snart så 🙂
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/ej22.thumb.jpg]
Efter en smått tokig resa så har bilen iaf lämnats in till JRM för lite förberedande jobb. Åkte från Övik måndag morgon med hyrbil ner till Södertälje, lämna hyrbilen där, tog tåget vidare till Göteborg, sen upp med den röda till JRM på tisdag och vidare till Övik med hyrbilen. Var uppe i Övik igen tisdag eftermiddag. Självklart snöade massor i princip hela vägen från Jönköping och upp till Södertälje. Inga konstigheter köra i snö i vanliga fall, men kan bli lite lurigt på sommardäck 😉 Blir ju lite bökigt då man aldrig är hemma….
15 februari, 2007 kl. 05:56 #194037JRM – JoCCeDeltagareJadu Raul, nu står röda faran som sagt hos oss å dräller … Rovan åker ut i ett nafs så det é bara börja förse oss Jimmy med lite material å jobba med nu 😀 …
MVH JoCCe
15 februari, 2007 kl. 08:09 #193696StratDeltagareAh, det händer ju saker! Ska bli kul att följa 🙂
/Claes
15 februari, 2007 kl. 08:10 #193856STIredDeltagareTyckte jag såg två röda som stod o drällde 😉 tror båda blir grymma när det väl är klart 🙂 Ni måste nog vara Sveriges rödasti tätaste verkstad 😀 Frågan är om jag kommer ha nån chans i respons battle mot Manuel… tror jag nöjer mig med andra plats där 😉 😀
Claes: jepp nu känns det som att man är ingång på riktigt, no way back iaf 😉
15 februari, 2007 kl. 15:21 #194038JRM – JoCCeDeltagareHela jävla verkstaden är ju full av Subarus, dessutom 3 st till på väg in 😮 …
MVH JoCCe
15 februari, 2007 kl. 16:56 #193857STIredDeltagareHela jävla verkstaden är ju full av Subarus, dessutom 3 st till på väg in 😮 …MVH JoCCe
Helt rätt 🙂 då är allt som det ska vara med andra ord 😉
16 februari, 2007 kl. 13:29 #193728simoDeltagareHärligt att se att det händer en massa med detta projektet :7 Stenhårt! 🙂
Väntar med spänning på att få se den live!
/U
16 februari, 2007 kl. 13:34 #194064NiklasDeltagareUndrar hur den bilen kommer se ut :7
Jag gissar på vit, med liten vinge och ingen påhängd plast. Vad vann jag? 😀
16 februari, 2007 kl. 14:31 #193858STIredDeltagareAlien: blir väl en tur med den bilen kanske 😉 säg till doktor K att jag lovade det under tiden han var borta på semester 😀
Annras får väl jag bjuda på en åktur, fast det blir nog inte riktigt lika kul 😉Ulrik: Jepp väntar på lite fler delar nu dessutom, pengar har skickats så toppar, kammar, bränslepump och lite annat kul borde komma
snart 🙂 Den optimistiska planen är o få klart bilen till sommarens storträff, men då måste verkligen allt klaffa till 100% vilket det sällan gör dock… -
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.