Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 395 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

Du ska rita en skiss ått dig

Men du behöver ju bara -6 från walbron till S.T’n sen drar du -8 via filtret till weldon pumpen, du får skicka bra mycket soppa om du ska få problem, varje dimesion upp dubblar max flödet.

Med den lösning jag tänkt att du ska köa med regulatorn kan du köra med -8 tillbaka oxå till ST’N och låta över bliven soppa tycka från ST’n tilbaka till tanken, alt direkt tillbaka i tanken.

-10 kommer du aldrig behöva 😀
      En -8An räcker för 1000 BHP, en -6 500 mao 🙂

Kvarnis
      Deltagare

Du ska rita en skiss ått dig

Men du behöver ju bara -6 från walbron till S.T’n sen drar du -8 via filtret till weldon pumpen, du får skicka bra mycket soppa om du ska få problem, varje dimesion upp dubblar max flödet.

Med den lösning jag tänkt att du ska köa med regulatorn kan du köra med -8 tillbaka oxå till ST’N och låta över bliven soppa tycka från ST’n tilbaka till tanken, alt direkt tillbaka i tanken.

-10 kommer du aldrig behöva 😀
        En -8An räcker för 1000 BHP, en -6 500 mao 🙂

STIred
        Deltagare

Du ska rita en skiss ått digMen du behöver ju bara -6 från walbron till S.T’n sen drar du -8 via filtret till weldon pumpen, du får skicka bra mycket soppa om du ska få problem, varje dimesion upp dubblar max flödet.Med den lösning jag tänkt att du ska köa med regulatorn kan du köra med -8 tillbaka oxå till ST’N och låta över bliven soppa tycka från ST’n tilbaka till tanken, alt direkt tillbaka i tanken.-10 kommer du aldrig behöva 😀

He he misstänkte nästan att -10 är för mycket…. Ville bara ta det säkra före det osäkra.
          Ingen dum idé gå tillbaks till st:n först på returen, får bara ha nån slang som går tillbaks till tanken från st:n med på nåt sätt, som du sa. Ok då får det bli -6 från tank till st och eventuellt -6 åt andra hållet med mellan st och tank och 8 på allt annat…

/r

STIred
          Deltagare

Du ska rita en skiss ått digMen du behöver ju bara -6 från walbron till S.T’n sen drar du -8 via filtret till weldon pumpen, du får skicka bra mycket soppa om du ska få problem, varje dimesion upp dubblar max flödet.Med den lösning jag tänkt att du ska köa med regulatorn kan du köra med -8 tillbaka oxå till ST’N och låta över bliven soppa tycka från ST’n tilbaka till tanken, alt direkt tillbaka i tanken.-10 kommer du aldrig behöva 😀

He he misstänkte nästan att -10 är för mycket…. Ville bara ta det säkra före det osäkra.
            Ingen dum idé gå tillbaks till st:n först på returen, får bara ha nån slang som går tillbaks till tanken från st:n med på nåt sätt, som du sa. Ok då får det bli -6 från tank till st och eventuellt -6 åt andra hållet med mellan st och tank och 8 på allt annat…

/r

SecretAgentMan
            Deltagare

Din bil kommer rocka hårt KokarRaul! :7

/J – gillar soppapumps-ljud, en orolig tomgång och klonket när man skjuvar i ettan på doglådan på det…nggghhh… :7

SecretAgentMan
              Deltagare

Din bil kommer rocka hårt KokarRaul! :7

/J – gillar soppapumps-ljud, en orolig tomgång och klonket när man skjuvar i ettan på doglådan på det…nggghhh… :7

STIred
                Deltagare

Din bil kommer rocka hårt KokarRaul! :7/J – gillar soppapumps-ljud, en orolig tomgång och klonket när man skjuvar i ettan på doglådan på det…nggghhh… :7

Jepp, blir nog nästan grymmare än vad jag hade i planerna från första början och det känns riktigt kul :). Håller tummarna bara att allt flyter på så att man kan hinna köra den lite i sommar med. Om det vill sig väl så kanske jag får chansen bjuda doktorn(eller egentligen båda doktorerna) på ett par provvarv på Mantorp för o få ett expertutlåtande sen 😉

Och när jag ändå är igång o skriver då kan jag lika gärna gå igenom hur listan med delar ser ut nu, vad som finns och vad som saknas:

Sump – klart
                  Toppar – klart
                  Kammar – klart
                  Bottendel – ligger hemma hos Kvarnis så i princip klart
                  Oljepump – modifierad från RCM ligger hos Kvarnis med
                  Motec display – skickad från AU och på väg
                  Koppling – blev en Tilton hybrid god för 800nm renoverbar, allt som behövs till o bygga om verkar ingå – skickad från US och på väg
                  Bränslepum o regulator – båda Weldon, skickade från US och på väg
                  Fuelsurgetank – skickad och på väg från US – custom made ;-)…eller nåt

Insug(plenum)-väntar bara på bekräftelse från Rigoli så man kan skicka iväg lite pengar, de har varit lite upptagna i det sista nu….

Saknas:

Turbo gt35R, up/dp, grenrör.
                  Kommer eventuellt köpa turbokit, up/dp från JRM, blir Perrins roterade kit.
                  Accusump – ej fixat än
                  Spridare – ej fixat än
                  Annars är det lite smågrejer som saknas men när det gäller de större grejerna så ser det ganska ljust ut 🙂

/r

STIred
                  Deltagare

Din bil kommer rocka hårt KokarRaul! :7/J – gillar soppapumps-ljud, en orolig tomgång och klonket när man skjuvar i ettan på doglådan på det…nggghhh… :7

Jepp, blir nog nästan grymmare än vad jag hade i planerna från första början och det känns riktigt kul :). Håller tummarna bara att allt flyter på så att man kan hinna köra den lite i sommar med. Om det vill sig väl så kanske jag får chansen bjuda doktorn(eller egentligen båda doktorerna) på ett par provvarv på Mantorp för o få ett expertutlåtande sen 😉

Och när jag ändå är igång o skriver då kan jag lika gärna gå igenom hur listan med delar ser ut nu, vad som finns och vad som saknas:

Sump – klart
                    Toppar – klart
                    Kammar – klart
                    Bottendel – ligger hemma hos Kvarnis så i princip klart
                    Oljepump – modifierad från RCM ligger hos Kvarnis med
                    Motec display – skickad från AU och på väg
                    Koppling – blev en Tilton hybrid god för 800nm renoverbar, allt som behövs till o bygga om verkar ingå – skickad från US och på väg
                    Bränslepum o regulator – båda Weldon, skickade från US och på väg
                    Fuelsurgetank – skickad och på väg från US – custom made ;-)…eller nåt

Insug(plenum)-väntar bara på bekräftelse från Rigoli så man kan skicka iväg lite pengar, de har varit lite upptagna i det sista nu….

Saknas:

Turbo gt35R, up/dp, grenrör.
                    Kommer eventuellt köpa turbokit, up/dp från JRM, blir Perrins roterade kit.
                    Accusump – ej fixat än
                    Spridare – ej fixat än
                    Annars är det lite smågrejer som saknas men när det gäller de större grejerna så ser det ganska ljust ut 🙂

/r

Strat
                    Deltagare

Heja heja! Hurra. Stenhårt :7

/Claes

Strat
                      Deltagare

Heja heja! Hurra. Stenhårt :7

/Claes

simo
                        Deltagare

Satan i gatan! :7 :7

Är ju nästan klart ju…

Helt rätt val av display, tycker den är mycket hårdare än stack :9

/U

simo
                          Deltagare

Satan i gatan! :7 :7

Är ju nästan klart ju…

Helt rätt val av display, tycker den är mycket hårdare än stack :9

/U

Niklas
                            Deltagare

Ser inte dekaler i listan över saker som är klara eller inte ännu klara. Det är bara att höra av sig. 😉

Niklas
                              Deltagare

Ser inte dekaler i listan över saker som är klara eller inte ännu klara. Det är bara att höra av sig. 😉

Kvarnis
                                Deltagare

Får väl ta på mig skulden för “vissa” av dom ej tilltänkta delarna som införskaffats 😉 😀

Men nån var ju tvungen att ha en Weldom pump, nu när jag har en remdriven rackare 😀

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 395 totalt)
                                • Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.