- Detta ämne har 394 svar, 30,388 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 10 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
2 april, 2007 kl. 11:38 #193750KvarnisDeltagare
Du ska rita en skiss ått dig
Men du behöver ju bara -6 från walbron till S.T’n sen drar du -8 via filtret till weldon pumpen, du får skicka bra mycket soppa om du ska få problem, varje dimesion upp dubblar max flödet.
Med den lösning jag tänkt att du ska köa med regulatorn kan du köra med -8 tillbaka oxå till ST’N och låta över bliven soppa tycka från ST’n tilbaka till tanken, alt direkt tillbaka i tanken.
-10 kommer du aldrig behöva 😀
En -8An räcker för 1000 BHP, en -6 500 mao 🙂2 april, 2007 kl. 11:38 #193757KvarnisDeltagareDu ska rita en skiss ått dig
Men du behöver ju bara -6 från walbron till S.T’n sen drar du -8 via filtret till weldon pumpen, du får skicka bra mycket soppa om du ska få problem, varje dimesion upp dubblar max flödet.
Med den lösning jag tänkt att du ska köa med regulatorn kan du köra med -8 tillbaka oxå till ST’N och låta över bliven soppa tycka från ST’n tilbaka till tanken, alt direkt tillbaka i tanken.
-10 kommer du aldrig behöva 😀
En -8An räcker för 1000 BHP, en -6 500 mao 🙂2 april, 2007 kl. 11:56 #193874STIredDeltagareDu ska rita en skiss ått digMen du behöver ju bara -6 från walbron till S.T’n sen drar du -8 via filtret till weldon pumpen, du får skicka bra mycket soppa om du ska få problem, varje dimesion upp dubblar max flödet.Med den lösning jag tänkt att du ska köa med regulatorn kan du köra med -8 tillbaka oxå till ST’N och låta över bliven soppa tycka från ST’n tilbaka till tanken, alt direkt tillbaka i tanken.-10 kommer du aldrig behöva 😀
He he misstänkte nästan att -10 är för mycket…. Ville bara ta det säkra före det osäkra.
Ingen dum idé gå tillbaks till st:n först på returen, får bara ha nån slang som går tillbaks till tanken från st:n med på nåt sätt, som du sa. Ok då får det bli -6 från tank till st och eventuellt -6 åt andra hållet med mellan st och tank och 8 på allt annat…/r
2 april, 2007 kl. 11:56 #193895STIredDeltagareDu ska rita en skiss ått digMen du behöver ju bara -6 från walbron till S.T’n sen drar du -8 via filtret till weldon pumpen, du får skicka bra mycket soppa om du ska få problem, varje dimesion upp dubblar max flödet.Med den lösning jag tänkt att du ska köa med regulatorn kan du köra med -8 tillbaka oxå till ST’N och låta över bliven soppa tycka från ST’n tilbaka till tanken, alt direkt tillbaka i tanken.-10 kommer du aldrig behöva 😀
He he misstänkte nästan att -10 är för mycket…. Ville bara ta det säkra före det osäkra.
Ingen dum idé gå tillbaks till st:n först på returen, får bara ha nån slang som går tillbaks till tanken från st:n med på nåt sätt, som du sa. Ok då får det bli -6 från tank till st och eventuellt -6 åt andra hållet med mellan st och tank och 8 på allt annat…/r
2 april, 2007 kl. 15:35 #193681SecretAgentManDeltagareDin bil kommer rocka hårt KokarRaul! :7
/J – gillar soppapumps-ljud, en orolig tomgång och klonket när man skjuvar i ettan på doglådan på det…nggghhh… :7
2 april, 2007 kl. 15:35 #193684SecretAgentManDeltagareDin bil kommer rocka hårt KokarRaul! :7
/J – gillar soppapumps-ljud, en orolig tomgång och klonket när man skjuvar i ettan på doglådan på det…nggghhh… :7
2 april, 2007 kl. 22:21 #193875STIredDeltagareDin bil kommer rocka hårt KokarRaul! :7/J – gillar soppapumps-ljud, en orolig tomgång och klonket när man skjuvar i ettan på doglådan på det…nggghhh… :7
Jepp, blir nog nästan grymmare än vad jag hade i planerna från första början och det känns riktigt kul :). Håller tummarna bara att allt flyter på så att man kan hinna köra den lite i sommar med. Om det vill sig väl så kanske jag får chansen bjuda doktorn(eller egentligen båda doktorerna) på ett par provvarv på Mantorp för o få ett expertutlåtande sen 😉
Och när jag ändå är igång o skriver då kan jag lika gärna gå igenom hur listan med delar ser ut nu, vad som finns och vad som saknas:
Sump – klart
Toppar – klart
Kammar – klart
Bottendel – ligger hemma hos Kvarnis så i princip klart
Oljepump – modifierad från RCM ligger hos Kvarnis med
Motec display – skickad från AU och på väg
Koppling – blev en Tilton hybrid god för 800nm renoverbar, allt som behövs till o bygga om verkar ingå – skickad från US och på väg
Bränslepum o regulator – båda Weldon, skickade från US och på väg
Fuelsurgetank – skickad och på väg från US – custom made ;-)…eller nåtInsug(plenum)-väntar bara på bekräftelse från Rigoli så man kan skicka iväg lite pengar, de har varit lite upptagna i det sista nu….
Saknas:
Turbo gt35R, up/dp, grenrör.
Kommer eventuellt köpa turbokit, up/dp från JRM, blir Perrins roterade kit.
Accusump – ej fixat än
Spridare – ej fixat än
Annars är det lite smågrejer som saknas men när det gäller de större grejerna så ser det ganska ljust ut 🙂/r
2 april, 2007 kl. 22:21 #193896STIredDeltagareDin bil kommer rocka hårt KokarRaul! :7/J – gillar soppapumps-ljud, en orolig tomgång och klonket när man skjuvar i ettan på doglådan på det…nggghhh… :7
Jepp, blir nog nästan grymmare än vad jag hade i planerna från första början och det känns riktigt kul :). Håller tummarna bara att allt flyter på så att man kan hinna köra den lite i sommar med. Om det vill sig väl så kanske jag får chansen bjuda doktorn(eller egentligen båda doktorerna) på ett par provvarv på Mantorp för o få ett expertutlåtande sen 😉
Och när jag ändå är igång o skriver då kan jag lika gärna gå igenom hur listan med delar ser ut nu, vad som finns och vad som saknas:
Sump – klart
Toppar – klart
Kammar – klart
Bottendel – ligger hemma hos Kvarnis så i princip klart
Oljepump – modifierad från RCM ligger hos Kvarnis med
Motec display – skickad från AU och på väg
Koppling – blev en Tilton hybrid god för 800nm renoverbar, allt som behövs till o bygga om verkar ingå – skickad från US och på väg
Bränslepum o regulator – båda Weldon, skickade från US och på väg
Fuelsurgetank – skickad och på väg från US – custom made ;-)…eller nåtInsug(plenum)-väntar bara på bekräftelse från Rigoli så man kan skicka iväg lite pengar, de har varit lite upptagna i det sista nu….
Saknas:
Turbo gt35R, up/dp, grenrör.
Kommer eventuellt köpa turbokit, up/dp från JRM, blir Perrins roterade kit.
Accusump – ej fixat än
Spridare – ej fixat än
Annars är det lite smågrejer som saknas men när det gäller de större grejerna så ser det ganska ljust ut 🙂/r
3 april, 2007 kl. 06:45 #193697StratDeltagareHeja heja! Hurra. Stenhårt :7
/Claes
3 april, 2007 kl. 06:45 #193698StratDeltagareHeja heja! Hurra. Stenhårt :7
/Claes
3 april, 2007 kl. 07:04 #193729simoDeltagareSatan i gatan! :7 :7
Är ju nästan klart ju…
Helt rätt val av display, tycker den är mycket hårdare än stack :9
/U
3 april, 2007 kl. 07:04 #193730simoDeltagareSatan i gatan! :7 :7
Är ju nästan klart ju…
Helt rätt val av display, tycker den är mycket hårdare än stack :9
/U
3 april, 2007 kl. 07:15 #194066NiklasDeltagareSer inte dekaler i listan över saker som är klara eller inte ännu klara. Det är bara att höra av sig. 😉
3 april, 2007 kl. 07:15 #194067NiklasDeltagareSer inte dekaler i listan över saker som är klara eller inte ännu klara. Det är bara att höra av sig. 😉
3 april, 2007 kl. 07:50 #193751KvarnisDeltagareFår väl ta på mig skulden för “vissa” av dom ej tilltänkta delarna som införskaffats 😉 😀
Men nån var ju tvungen att ha en Weldom pump, nu när jag har en remdriven rackare 😀
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.