- Detta ämne har 394 svar, 30,388 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
11 april, 2007 kl. 01:14 #193877STIredDeltagare
ballt bygge!! angående spridare så har jag en uppsättning 1600 cc liggandes 😉
Ha ha garagesprinklers var det ju 😀 8×1600 lite overkill för mig tror jag. Även 4×1600 + 4x annat… 😉
Nu orkade jag fan inte vänta längre på svar så slog en signal till Sam Rigoli i Australien. Grymt trevlig kille o prata med. Tjata lite om Kvarnis, om Patriks bil, sen kom vi in på deras bil med 6cyl motorn. Deras största problem var tydligen att de inte kunde få bilen o gå framåt pga all effekt, den gick åt alla möjliga håll men inte framåt 😀 så de höll på experimentera med olika hjul, fjädring etc för o få till det. Och då hade de ändå inte plockat ut allt ur motorn effektmässigt än. Säger bara kvarnis lycka till sen när du fått klart din bil med all effekt 😉 😀
Berätta för han att Kvarnis lura på mig ett slutet block med lite “för tunna foder” med därför köpte jag inget av dem, så nu får du vänta ett tag innan han svarar dig nästa gång 😉 😀 :* Annars så trodde han att K-doktorns bil kommer bli riktigt vass, så se fan till få klart den vetu 🙂
Men viktigast av allt fick jag beställt ett plenum, 8 spridare blir det, kommer ta till slutet på månaden trodde han innan det blir klart, så jag håller tummarna att det hinner fram i tid…
Nu bör det inte dröja så länge innan jag får de andra grejerna från us så bilder borde dyka upp snart.
/r
11 april, 2007 kl. 01:14 #193898STIredDeltagareballt bygge!! angående spridare så har jag en uppsättning 1600 cc liggandes 😉
Ha ha garagesprinklers var det ju 😀 8×1600 lite overkill för mig tror jag. Även 4×1600 + 4x annat… 😉
Nu orkade jag fan inte vänta längre på svar så slog en signal till Sam Rigoli i Australien. Grymt trevlig kille o prata med. Tjata lite om Kvarnis, om Patriks bil, sen kom vi in på deras bil med 6cyl motorn. Deras största problem var tydligen att de inte kunde få bilen o gå framåt pga all effekt, den gick åt alla möjliga håll men inte framåt 😀 så de höll på experimentera med olika hjul, fjädring etc för o få till det. Och då hade de ändå inte plockat ut allt ur motorn effektmässigt än. Säger bara kvarnis lycka till sen när du fått klart din bil med all effekt 😉 😀
Berätta för han att Kvarnis lura på mig ett slutet block med lite “för tunna foder” med därför köpte jag inget av dem, så nu får du vänta ett tag innan han svarar dig nästa gång 😉 😀 :* Annars så trodde han att K-doktorns bil kommer bli riktigt vass, så se fan till få klart den vetu 🙂
Men viktigast av allt fick jag beställt ett plenum, 8 spridare blir det, kommer ta till slutet på månaden trodde han innan det blir klart, så jag håller tummarna att det hinner fram i tid…
Nu bör det inte dröja så länge innan jag får de andra grejerna från us så bilder borde dyka upp snart.
/r
11 april, 2007 kl. 09:20 #193682SecretAgentManDeltagareVad fan väntar vi på Kokarraul! 😀 Sätt fart nu, annars blir det nysmorda tändstift och topp-kånkar-racing i slutet av maj. 😀 😀 😀
/J
11 april, 2007 kl. 09:20 #193685SecretAgentManDeltagareVad fan väntar vi på Kokarraul! 😀 Sätt fart nu, annars blir det nysmorda tändstift och topp-kånkar-racing i slutet av maj. 😀 😀 😀
/J
11 april, 2007 kl. 10:27 #193878STIredDeltagareVad fan väntar vi på Kokarraul! 😀 Sätt fart nu, annars blir det nysmorda tändstift och topp-kånkar-racing i slutet av maj. 😀 😀 :D/J
ajaj får bli mycket vaselin på de stiften i så fall 😀 Bäst jag börjar skynda mig lite 😀
/r
11 april, 2007 kl. 10:27 #193899STIredDeltagareVad fan väntar vi på Kokarraul! 😀 Sätt fart nu, annars blir det nysmorda tändstift och topp-kånkar-racing i slutet av maj. 😀 😀 :D/J
ajaj får bli mycket vaselin på de stiften i så fall 😀 Bäst jag börjar skynda mig lite 😀
/r
13 april, 2007 kl. 23:23 #193879STIredDeltagareDå har iaf paketet från AU kommit, självklart blev det massor med strul och irritation med kanadickiska tullen. De måste ha det mest mongoloida systemet som jag har varit med om iaf, tog drygt 2 timmar innan man fick ut det där förbannade paketet.
Dessutom strul med grejerna från US, jag trodde de hade skickats, har iaf betalt för ett bra tag sen, men nej tydligen så var inte surgetanken färdigbyggd…. Börjar tröttna på skiten nu….Men kommer säkert bli mer strul innan man har fått hem alla delar så lika bra vara inställd på det. Blir nog roligare sen när det börjar skruvas på bilen.
Här är iaf displayen blir fina skiten det 🙂 Kommer passa riktigt snyggt i bilen tror jag.
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/MotecSDL.thumb.jpg]
Den har mängder med funktioner, man får i princip all information man behöver + lite till :
General Measurement Inputs
8 Varying Voltage Inputs (12 bit resolution)
4 Temperature
2 Wheel Speed measurement inputs
2 Digital Inputs
2 Switch InputsAir Fuel Ratio Measurement
High accuracy Wide Band Air Fuel Ratio Sensor input Fully Temperature compensated
Range 0.75 to 1.20 Lambda
Resolution 0.01 Lambda
Accuracy 1.5% (below 1.05 Lambda)Auxiliary Outputs
4 Auxiliary Outputs for staged Gear Shift Lights, Warning Light, Thermatic Fan controlDisplay
Custom LCD, Back Lit, High Temperature, Reflective 70 segment Tacho Definable range up to 19,000 RPM
Programmable Red Line / Shift point, may be gear dependant
3 Numeric Displays
13 Digit Alpha Numeric Display
Gear Position DisplayDisplay Functions
May display any Internal or external (ECU or E8XX) channels
User definable Warning Alarms on all channels
Lap Time display and Lap Time Gain / Loss display
Continuous update of Minimum Corner and Maximum Straight speeds
Fuel Used or Fuel remainingData Logging
May log any ECU or Dash channel
Logging Rate 1~50 Hz on Dash channels (Up to 8 channels @ 1KHz) 1~20 Hz on ECU channels
Maximum logging rate 20 Kbytes per secondCustomizable Alarms
A warning Alarm message and/or warning light may be configured if any ECU or Dash channel exceeds programmable limits. This may be used for Low Oil Pressure, High Engine Temperature, Low Battery etc. and can be customized to turn on at different levels. For example 15 psi may be ample pressure up to 2000 rpm but at 9000 rpm you want a minimum of 40 psi. The warning alarms can be tailored to match your requirements at individual rpm points./r
13 april, 2007 kl. 23:23 #193900STIredDeltagareDå har iaf paketet från AU kommit, självklart blev det massor med strul och irritation med kanadickiska tullen. De måste ha det mest mongoloida systemet som jag har varit med om iaf, tog drygt 2 timmar innan man fick ut det där förbannade paketet.
Dessutom strul med grejerna från US, jag trodde de hade skickats, har iaf betalt för ett bra tag sen, men nej tydligen så var inte surgetanken färdigbyggd…. Börjar tröttna på skiten nu….Men kommer säkert bli mer strul innan man har fått hem alla delar så lika bra vara inställd på det. Blir nog roligare sen när det börjar skruvas på bilen.
Här är iaf displayen blir fina skiten det 🙂 Kommer passa riktigt snyggt i bilen tror jag.
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/MotecSDL.thumb.jpg]
Den har mängder med funktioner, man får i princip all information man behöver + lite till :
General Measurement Inputs
8 Varying Voltage Inputs (12 bit resolution)
4 Temperature
2 Wheel Speed measurement inputs
2 Digital Inputs
2 Switch InputsAir Fuel Ratio Measurement
High accuracy Wide Band Air Fuel Ratio Sensor input Fully Temperature compensated
Range 0.75 to 1.20 Lambda
Resolution 0.01 Lambda
Accuracy 1.5% (below 1.05 Lambda)Auxiliary Outputs
4 Auxiliary Outputs for staged Gear Shift Lights, Warning Light, Thermatic Fan controlDisplay
Custom LCD, Back Lit, High Temperature, Reflective 70 segment Tacho Definable range up to 19,000 RPM
Programmable Red Line / Shift point, may be gear dependant
3 Numeric Displays
13 Digit Alpha Numeric Display
Gear Position DisplayDisplay Functions
May display any Internal or external (ECU or E8XX) channels
User definable Warning Alarms on all channels
Lap Time display and Lap Time Gain / Loss display
Continuous update of Minimum Corner and Maximum Straight speeds
Fuel Used or Fuel remainingData Logging
May log any ECU or Dash channel
Logging Rate 1~50 Hz on Dash channels (Up to 8 channels @ 1KHz) 1~20 Hz on ECU channels
Maximum logging rate 20 Kbytes per secondCustomizable Alarms
A warning Alarm message and/or warning light may be configured if any ECU or Dash channel exceeds programmable limits. This may be used for Low Oil Pressure, High Engine Temperature, Low Battery etc. and can be customized to turn on at different levels. For example 15 psi may be ample pressure up to 2000 rpm but at 9000 rpm you want a minimum of 40 psi. The warning alarms can be tailored to match your requirements at individual rpm points./r
14 april, 2007 kl. 08:53 #193752KvarnisDeltagareTrevligt 🙂
Tyvärr så verkar det vara så att det strular alltid med delar man ska som är inte orginal sas
14 april, 2007 kl. 08:53 #193759KvarnisDeltagareTrevligt 🙂
Tyvärr så verkar det vara så att det strular alltid med delar man ska som är inte orginal sas
26 april, 2007 kl. 08:10 #193880STIredDeltagareNu har jag iaf gett upp hoppet helt om att få klart bilen till träffen i maj. Saknar forfarande ett antal delar. Några av delarna har varit betalda ett bra tag men leveransen blivit försenad av olika anledningar, sen är det några som jag forfarande väntar på o få priser på. Att andra är sega är tyvär inget man kan göra något åt själv. Lite less på hålla på tjata på folk med….Och att folk lovar en sak men gör nåt helt annat är inget man kan påverka direkt heller.
Eftersom jag inte kommer vara hemma så mycket i sommar efter träffen så blir den nya planen få klart den nångång i höst…. när exakt vet jag inte, känns som att det kvittar just nu. Fördelen är väl att man kan ta det lugnt ett tag nu. Kommer iaf fortsätta lägga ut bilder på delarna i tråden allteftersom man får hem dem.
Nåväl, känns lite som dagens i-landsproblem det här 😀
/r-jävligt sugen på o köra bil dock…
26 april, 2007 kl. 08:10 #193901STIredDeltagareNu har jag iaf gett upp hoppet helt om att få klart bilen till träffen i maj. Saknar forfarande ett antal delar. Några av delarna har varit betalda ett bra tag men leveransen blivit försenad av olika anledningar, sen är det några som jag forfarande väntar på o få priser på. Att andra är sega är tyvär inget man kan göra något åt själv. Lite less på hålla på tjata på folk med….Och att folk lovar en sak men gör nåt helt annat är inget man kan påverka direkt heller.
Eftersom jag inte kommer vara hemma så mycket i sommar efter träffen så blir den nya planen få klart den nångång i höst…. när exakt vet jag inte, känns som att det kvittar just nu. Fördelen är väl att man kan ta det lugnt ett tag nu. Kommer iaf fortsätta lägga ut bilder på delarna i tråden allteftersom man får hem dem.
Nåväl, känns lite som dagens i-landsproblem det här 😀
/r-jävligt sugen på o köra bil dock…
11 juli, 2007 kl. 22:50 #193881STIredDeltagareDå var det dags för lite uppdatering, tog ett tag men projekt liket is still alive 😉
Motorblocket är redo och förberedd nu väntar på att fraktas söderut. Kommer åka ner till JRM antagligen inom 2 veckor.
Lite spec på den:Slutet 2.2L block fodrat och uppborrat till 2.5L
JE kolvar
Carillo stakar
ACL/Cosworth lager
STI vev
ARP bultar
RCM oljempump
Byggt av ZEN Performance i UK“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB1.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB2.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB3.thumb.jpg]
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB4.thumb.jpg]/r
11 juli, 2007 kl. 22:50 #193902STIredDeltagareDå var det dags för lite uppdatering, tog ett tag men projekt liket is still alive 😉
Motorblocket är redo och förberedd nu väntar på att fraktas söderut. Kommer åka ner till JRM antagligen inom 2 veckor.
Lite spec på den:Slutet 2.2L block fodrat och uppborrat till 2.5L
JE kolvar
Carillo stakar
ACL/Cosworth lager
STI vev
ARP bultar
RCM oljempump
Byggt av ZEN Performance i UK“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB1.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB2.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB3.thumb.jpg]
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB4.thumb.jpg]/r
12 juli, 2007 kl. 05:47 #193810MatsDeltagareÄntligen lite uppdatering. Nästan så man trodde du gått i ide där borta i cannediCClandet. När skall hon rulla? Du har ju lovat en provtur o ja flyttar ju snart.
Öka takta sista kvarta!! 😀
Mats GBG
Type R ’99 -
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.