Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 395 totalt)
  • Författare
    STIred
    Deltagare

ballt bygge!! angående spridare så har jag en uppsättning 1600 cc liggandes 😉

Ha ha garagesprinklers var det ju 😀 8×1600 lite overkill för mig tror jag. Även 4×1600 + 4x annat… 😉

Nu orkade jag fan inte vänta längre på svar så slog en signal till Sam Rigoli i Australien. Grymt trevlig kille o prata med. Tjata lite om Kvarnis, om Patriks bil, sen kom vi in på deras bil med 6cyl motorn. Deras största problem var tydligen att de inte kunde få bilen o gå framåt pga all effekt, den gick åt alla möjliga håll men inte framåt 😀 så de höll på experimentera med olika hjul, fjädring etc för o få till det. Och då hade de ändå inte plockat ut allt ur motorn effektmässigt än. Säger bara kvarnis lycka till sen när du fått klart din bil med all effekt 😉 😀

Berätta för han att Kvarnis lura på mig ett slutet block med lite “för tunna foder” med därför köpte jag inget av dem, så nu får du vänta ett tag innan han svarar dig nästa gång 😉 😀 :* Annars så trodde han att K-doktorns bil kommer bli riktigt vass, så se fan till få klart den vetu 🙂

Men viktigast av allt fick jag beställt ett plenum, 8 spridare blir det, kommer ta till slutet på månaden trodde han innan det blir klart, så jag håller tummarna att det hinner fram i tid…

Nu bör det inte dröja så länge innan jag får de andra grejerna från us så bilder borde dyka upp snart.

/r

STIred
      Deltagare

ballt bygge!! angående spridare så har jag en uppsättning 1600 cc liggandes 😉

Ha ha garagesprinklers var det ju 😀 8×1600 lite overkill för mig tror jag. Även 4×1600 + 4x annat… 😉

Nu orkade jag fan inte vänta längre på svar så slog en signal till Sam Rigoli i Australien. Grymt trevlig kille o prata med. Tjata lite om Kvarnis, om Patriks bil, sen kom vi in på deras bil med 6cyl motorn. Deras största problem var tydligen att de inte kunde få bilen o gå framåt pga all effekt, den gick åt alla möjliga håll men inte framåt 😀 så de höll på experimentera med olika hjul, fjädring etc för o få till det. Och då hade de ändå inte plockat ut allt ur motorn effektmässigt än. Säger bara kvarnis lycka till sen när du fått klart din bil med all effekt 😉 😀

Berätta för han att Kvarnis lura på mig ett slutet block med lite “för tunna foder” med därför köpte jag inget av dem, så nu får du vänta ett tag innan han svarar dig nästa gång 😉 😀 :* Annars så trodde han att K-doktorns bil kommer bli riktigt vass, så se fan till få klart den vetu 🙂

Men viktigast av allt fick jag beställt ett plenum, 8 spridare blir det, kommer ta till slutet på månaden trodde han innan det blir klart, så jag håller tummarna att det hinner fram i tid…

Nu bör det inte dröja så länge innan jag får de andra grejerna från us så bilder borde dyka upp snart.

/r

SecretAgentMan
        Deltagare

Vad fan väntar vi på Kokarraul! 😀 Sätt fart nu, annars blir det nysmorda tändstift och topp-kånkar-racing i slutet av maj. 😀 😀 😀

/J

SecretAgentMan
          Deltagare

Vad fan väntar vi på Kokarraul! 😀 Sätt fart nu, annars blir det nysmorda tändstift och topp-kånkar-racing i slutet av maj. 😀 😀 😀

/J

STIred
            Deltagare

Vad fan väntar vi på Kokarraul! 😀 Sätt fart nu, annars blir det nysmorda tändstift och topp-kånkar-racing i slutet av maj. 😀 😀 :D/J

ajaj får bli mycket vaselin på de stiften i så fall 😀 Bäst jag börjar skynda mig lite 😀

/r

STIred
              Deltagare

Vad fan väntar vi på Kokarraul! 😀 Sätt fart nu, annars blir det nysmorda tändstift och topp-kånkar-racing i slutet av maj. 😀 😀 :D/J

ajaj får bli mycket vaselin på de stiften i så fall 😀 Bäst jag börjar skynda mig lite 😀

/r

STIred
                Deltagare

Då har iaf paketet från AU kommit, självklart blev det massor med strul och irritation med kanadickiska tullen. De måste ha det mest mongoloida systemet som jag har varit med om iaf, tog drygt 2 timmar innan man fick ut det där förbannade paketet.

Dessutom strul med grejerna från US, jag trodde de hade skickats, har iaf betalt för ett bra tag sen, men nej tydligen så var inte surgetanken färdigbyggd…. Börjar tröttna på skiten nu….Men kommer säkert bli mer strul innan man har fått hem alla delar så lika bra vara inställd på det. Blir nog roligare sen när det börjar skruvas på bilen.

Här är iaf displayen blir fina skiten det 🙂 Kommer passa riktigt snyggt i bilen tror jag.

“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/MotecSDL.thumb.jpg]

Den har mängder med funktioner, man får i princip all information man behöver + lite till :

General Measurement Inputs
                  8 Varying Voltage Inputs (12 bit resolution)
                  4 Temperature
                  2 Wheel Speed measurement inputs
                  2 Digital Inputs
                  2 Switch Inputs

Air Fuel Ratio Measurement
                  High accuracy Wide Band Air Fuel Ratio Sensor input Fully Temperature compensated
                  Range 0.75 to 1.20 Lambda
                  Resolution 0.01 Lambda
                  Accuracy 1.5% (below 1.05 Lambda)

Auxiliary Outputs
                  4 Auxiliary Outputs for staged Gear Shift Lights, Warning Light, Thermatic Fan control

Display
                  Custom LCD, Back Lit, High Temperature, Reflective 70 segment Tacho Definable range up to 19,000 RPM
                  Programmable Red Line / Shift point, may be gear dependant
                  3 Numeric Displays
                  13 Digit Alpha Numeric Display
                  Gear Position Display

Display Functions
                  May display any Internal or external (ECU or E8XX) channels
                  User definable Warning Alarms on all channels
                  Lap Time display and Lap Time Gain / Loss display
                  Continuous update of Minimum Corner and Maximum Straight speeds
                  Fuel Used or Fuel remaining

Data Logging
                  May log any ECU or Dash channel
                  Logging Rate 1~50 Hz on Dash channels (Up to 8 channels @ 1KHz) 1~20 Hz on ECU channels
                  Maximum logging rate 20 Kbytes per second

Customizable Alarms
                  A warning Alarm message and/or warning light may be configured if any ECU or Dash channel exceeds programmable limits. This may be used for Low Oil Pressure, High Engine Temperature, Low Battery etc. and can be customized to turn on at different levels. For example 15 psi may be ample pressure up to 2000 rpm but at 9000 rpm you want a minimum of 40 psi. The warning alarms can be tailored to match your requirements at individual rpm points.

/r

STIred
                  Deltagare

Då har iaf paketet från AU kommit, självklart blev det massor med strul och irritation med kanadickiska tullen. De måste ha det mest mongoloida systemet som jag har varit med om iaf, tog drygt 2 timmar innan man fick ut det där förbannade paketet.

Dessutom strul med grejerna från US, jag trodde de hade skickats, har iaf betalt för ett bra tag sen, men nej tydligen så var inte surgetanken färdigbyggd…. Börjar tröttna på skiten nu….Men kommer säkert bli mer strul innan man har fått hem alla delar så lika bra vara inställd på det. Blir nog roligare sen när det börjar skruvas på bilen.

Här är iaf displayen blir fina skiten det 🙂 Kommer passa riktigt snyggt i bilen tror jag.

“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/MotecSDL.thumb.jpg]

Den har mängder med funktioner, man får i princip all information man behöver + lite till :

General Measurement Inputs
                    8 Varying Voltage Inputs (12 bit resolution)
                    4 Temperature
                    2 Wheel Speed measurement inputs
                    2 Digital Inputs
                    2 Switch Inputs

Air Fuel Ratio Measurement
                    High accuracy Wide Band Air Fuel Ratio Sensor input Fully Temperature compensated
                    Range 0.75 to 1.20 Lambda
                    Resolution 0.01 Lambda
                    Accuracy 1.5% (below 1.05 Lambda)

Auxiliary Outputs
                    4 Auxiliary Outputs for staged Gear Shift Lights, Warning Light, Thermatic Fan control

Display
                    Custom LCD, Back Lit, High Temperature, Reflective 70 segment Tacho Definable range up to 19,000 RPM
                    Programmable Red Line / Shift point, may be gear dependant
                    3 Numeric Displays
                    13 Digit Alpha Numeric Display
                    Gear Position Display

Display Functions
                    May display any Internal or external (ECU or E8XX) channels
                    User definable Warning Alarms on all channels
                    Lap Time display and Lap Time Gain / Loss display
                    Continuous update of Minimum Corner and Maximum Straight speeds
                    Fuel Used or Fuel remaining

Data Logging
                    May log any ECU or Dash channel
                    Logging Rate 1~50 Hz on Dash channels (Up to 8 channels @ 1KHz) 1~20 Hz on ECU channels
                    Maximum logging rate 20 Kbytes per second

Customizable Alarms
                    A warning Alarm message and/or warning light may be configured if any ECU or Dash channel exceeds programmable limits. This may be used for Low Oil Pressure, High Engine Temperature, Low Battery etc. and can be customized to turn on at different levels. For example 15 psi may be ample pressure up to 2000 rpm but at 9000 rpm you want a minimum of 40 psi. The warning alarms can be tailored to match your requirements at individual rpm points.

/r

Kvarnis
                    Deltagare

Trevligt 🙂

Tyvärr så verkar det vara så att det strular alltid med delar man ska som är inte orginal sas

Kvarnis
                      Deltagare

Trevligt 🙂

Tyvärr så verkar det vara så att det strular alltid med delar man ska som är inte orginal sas

STIred
                        Deltagare

Nu har jag iaf gett upp hoppet helt om att få klart bilen till träffen i maj. Saknar forfarande ett antal delar. Några av delarna har varit betalda ett bra tag men leveransen blivit försenad av olika anledningar, sen är det några som jag forfarande väntar på o få priser på. Att andra är sega är tyvär inget man kan göra något åt själv. Lite less på hålla på tjata på folk med….Och att folk lovar en sak men gör nåt helt annat är inget man kan påverka direkt heller.

Eftersom jag inte kommer vara hemma så mycket i sommar efter träffen så blir den nya planen få klart den nångång i höst…. när exakt vet jag inte, känns som att det kvittar just nu. Fördelen är väl att man kan ta det lugnt ett tag nu. Kommer iaf fortsätta lägga ut bilder på delarna i tråden allteftersom man får hem dem.

Nåväl, känns lite som dagens i-landsproblem det här 😀

/r-jävligt sugen på o köra bil dock…

STIred
                          Deltagare

Nu har jag iaf gett upp hoppet helt om att få klart bilen till träffen i maj. Saknar forfarande ett antal delar. Några av delarna har varit betalda ett bra tag men leveransen blivit försenad av olika anledningar, sen är det några som jag forfarande väntar på o få priser på. Att andra är sega är tyvär inget man kan göra något åt själv. Lite less på hålla på tjata på folk med….Och att folk lovar en sak men gör nåt helt annat är inget man kan påverka direkt heller.

Eftersom jag inte kommer vara hemma så mycket i sommar efter träffen så blir den nya planen få klart den nångång i höst…. när exakt vet jag inte, känns som att det kvittar just nu. Fördelen är väl att man kan ta det lugnt ett tag nu. Kommer iaf fortsätta lägga ut bilder på delarna i tråden allteftersom man får hem dem.

Nåväl, känns lite som dagens i-landsproblem det här 😀

/r-jävligt sugen på o köra bil dock…

STIred
                            Deltagare

Då var det dags för lite uppdatering, tog ett tag men projekt liket is still alive 😉

Motorblocket är redo och förberedd nu väntar på att fraktas söderut. Kommer åka ner till JRM antagligen inom 2 veckor.
                              Lite spec på den:

Slutet 2.2L block fodrat och uppborrat till 2.5L
                              JE kolvar
                              Carillo stakar
                              ACL/Cosworth lager
                              STI vev
                              ARP bultar
                              RCM oljempump
                              Byggt av ZEN Performance i UK

“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB1.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB2.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB3.thumb.jpg]
                              “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB4.thumb.jpg]

/r

STIred
                              Deltagare

Då var det dags för lite uppdatering, tog ett tag men projekt liket is still alive 😉

Motorblocket är redo och förberedd nu väntar på att fraktas söderut. Kommer åka ner till JRM antagligen inom 2 veckor.
                                Lite spec på den:

Slutet 2.2L block fodrat och uppborrat till 2.5L
                                JE kolvar
                                Carillo stakar
                                ACL/Cosworth lager
                                STI vev
                                ARP bultar
                                RCM oljempump
                                Byggt av ZEN Performance i UK

“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB1.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB2.thumb.jpg] “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB3.thumb.jpg]
                                “>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/CDB4.thumb.jpg]

/r

Mats
                                Deltagare

Äntligen lite uppdatering. Nästan så man trodde du gått i ide där borta i cannediCClandet. När skall hon rulla? Du har ju lovat en provtur o ja flyttar ju snart.

Öka takta sista kvarta!! 😀

Mats GBG
                                  Type R ’99

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 395 totalt)
                                • Ämnet ”Projekt röda STIn goes CDB” är stängt för nya svar.