- Detta ämne har 380 svar, 27,705 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
14 februari, 2006 kl. 19:16 #191890SecretAgentManDeltagare
Jag säger *nja* till det kittet, rördragningen lämnar en del att önska om man vill få till det med något rekorderligt luftfilter. 🙂
Tyvärr blir det lite så oavsett vad man kikar på, Hybridpaketet jag kör med är det enda jag sett som löser det hela lite klurigare (men jag har inte sett att det skall passa på New Age).
Men…skulle jag sitta och välja fmic till min nya kokare…ja…då skulle APS ligga bra till, maken till fabriksmonterat stuk får man leta efter (sträck på dig Raul), dyrt, men värt det?
/J
14 februari, 2006 kl. 19:23 #192215STIredDeltagareJag säger *nja* till det kittet, rördragningen lämnar en del att önska om man vill få till det med något rekorderligt luftfilter. :)Tyvärr blir det lite så oavsett vad man kikar på, Hybridpaketet jag kör med är det enda jag sett som löser det hela lite klurigare (men jag har inte sett att det skall passa på New Age).Men…skulle jag sitta och välja fmic till min nya kokare…ja…då skulle APS ligga bra till, maken till fabriksmonterat stuk får man leta efter (sträck på dig Raul), dyrt, men värt det?/J
He he 🙂 skulle just föreslå aps för pannan 😉
14 februari, 2006 kl. 21:48 #191924StratDeltagareSer ju ut som att fronten inte alls passar med den ic’n. Ser uttryckt ut. Sen är ju inte paketet riktigt anpassat till öppningen. Vem tillverkar det?
15 februari, 2006 kl. 07:10 #192009pannanDeltagareSer ju ut som att fronten inte alls passar med den ic’n. Ser uttryckt ut. Sen är ju inte paketet riktigt anpassat till öppningen. Vem tillverkar det?
En kille i England som gör detta kit. De som har kitet verkar vara nöjda sedan är priset lite annorlunda dvs runt 400 pund. Hade tänkt plockat IC:n ifrån Vivid Racing men iom att det stått en hel del illa om dem på bl a Nasioc så vågar jag fasen inte beställa ifrån dem. Kan de blåsa folk i USA är nog chansen ännu större att blåsa någon i Svedala.
Får väl kika runt lite till då men att t ex sätta dit en APS DR720 känns väldigt mycket overkill för den specen jag skall köra.
15 februari, 2006 kl. 07:44 #192194p_ilisDeltagareKanske Greddys variant?
http://ravspeconline.com/ecommerce/product_info.php?cPath=1_30_55_346&products_id=590Med deras insug:
http://ravspeconline.com/ecommerce/product_info.php?cPath=1_25_34&products_id=153Mvh
Peter15 februari, 2006 kl. 13:52 #192216STIredDeltagareFår väl kika runt lite till då men att t ex sätta dit en APS DR720 känns väldigt mycket overkill för den specen jag skall köra.
Varför inte vänta då med byta till fmic, och kör med tmicen ett tag till 🙂 Bättre skaffa en sjysst med en gång sen längre fram….tråkigt bara om du skulle köpa nån nu och sen kanske ångra dig längre fram….
19 februari, 2006 kl. 18:52 #192010pannanDeltagareXenonkit beställt 🙂 vet att det inte är någon prestandapryl men ack så snyggare bilen blir 😀
20 februari, 2006 kl. 08:08 #191891SecretAgentManDeltagarePannan, nu halkade du ned ett par pinnhål igen. :*
APS-fmic, inte smäck. :*
/J
20 februari, 2006 kl. 08:17 #192011pannanDeltagarePannan, nu halkade du ned ett par pinnhål igen. :*APS-fmic, inte smäck. :*/J
För att man beställt xenonkit? hahah 😀 nää du
Jo jag vet APS är fina skiten, men för det priset och för att köra med originalsnurra….nej tack 😛 Iof ligger APS TMIC i bra prisläge ifrån JRM. Svårt val det här.
20 februari, 2006 kl. 08:23 #191892SecretAgentManDeltagareVarför ens pilla med det, originalic:n räcker till det du skall ha ut av den, om det inte skall bytas turbo?
/J
20 februari, 2006 kl. 13:04 #192012pannanDeltagareVarför ens pilla med det, originalic:n räcker till det du skall ha ut av den, om det inte skall bytas turbo?/J
Kanske har rätt…
Nu till min fråga. Vad skall man satsa på för DP? Kommer köra en katlös DP, men frågan är om man skall satsa på en vanlig eller en s.k Bellmouth? Vad kör ni för DP:s här på forumet?
20 februari, 2006 kl. 13:05 #191893SecretAgentManDeltagareKör en vanlig öppen (“bellmout”), sti:n har ju strulat förut med skenande laddtryck, gör det så lätt som möjligt för wg:n att få ur sig gaserna.
/J
20 februari, 2006 kl. 13:09 #192013pannanDeltagareKör en vanlig öppen (“bellmout”), sti:n har ju strulat förut med skenande laddtryck, gör det så lätt som möjligt för wg:n att få ur sig gaserna./J
Har lite funderingar på Helix utan kat men om någon vet andra bra förslag till vettiga priser är de välkomna. Vi hoppade USA beställningen då flera av företagets kunder inte varit nöjda med leveranstider, fått felaktiga produkter m.m så jag vågade inte slänga över en massa pengar over sea för att stå utan saker. Nu blir det att beställa ifrån England istället.
20 februari, 2006 kl. 15:36 #192217STIredDeltagareNu till min fråga. Vad skall man satsa på för DP? Kommer köra en katlös DP, men frågan är om man skall satsa på en vanlig eller en s.k Bellmouth? Vad kör ni för DP:s här på forumet?
Jag kör med aps(hela avgassystemet inkl dp).
Aps dpn är väl som en bellmouth fast har en extra liten fläns för att skilja wg från avgas, med en gång efter turbon, men det visste du säkert redan 🙂
Jag var inne på helix först med(hela avgassytemet), enligt jrm så är det riktigt fina grejer, tog dock aps då jag fick bra pris 🙂 annars hade det nog blivit helix…
28 februari, 2006 kl. 22:03 #192014pannanDeltagareLite uppdateringar:
Helix dp och up-pipe borde anlända nästa vecka.
Xenonljus installeras denna vecka då paketet har kommit.
Angående kolfiberhuv utan scoop kommer det bli ett med scoop. Fast denna variant är rallyvarianten med luftuttag framför scoopet.
Front är även det på G, vad det blir för någon visar jag när den anländer till Sverige. Beräknad lev. tid ca 4 veckor.
Fälgmodellen är även det klart, nu återstår bara om det blir bronze eller svarta fälgar med polerad kant.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.