Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 381 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22450
    pannan
    Deltagare

      Nu är det dags att börja skriva en liten projekttråd om vad som kommer att ske i vår med bilen.

      Har suttit och tänkt mycket och länge nu vad man skall göra och vad man inte skall göra. Det jag har kommit fram till är att jag kommer lägga mer krut på utseende och banambitioner än motorn i första hand. Sedan när man tröttnat på effekten man har lite senare i sommar kan man börja planera för vidarebygge av bilen.

      De saker som kommer att göras på bilen är följande:

      Motor:
      *Ny oljekylare
      *Frontmatad Intercooler
      *Ecutek
      *Helix DP med kat
      (sitter redan catback på bilen, likaså en Turbosmart dumpventil modell hybrid)
      ev. fuelrail och spridare men tror inte det behövs just till denna applikation.

      Interiör:
      *Sparco EVO 2
      *Halvbur
      *Defi mätare med Defi hus
      *Knocklink
      (Har redan 4-punktsbälten ifrån Sparco dvs 3″ breda)

      Exteriört:
      *xenonljus fram
      *Ny front
      *Seibon huv i kolfiber utan scoop
      *18″ fälgar
      *Nya R-däck
      *Ev. PF skivor
      *Coilovers (om nu budgeten räcker till annars får jag köra med mina teinfjädrar denna sommar, gick bra förra året)

      Kommer nog bli en rätt kul bil iallafall även om kanske effekten inte räcker till för att hänga med de snabbaste här i klubben. Men snygg kommer jag iallafall att bli :7

      Bilder kommer så fort delar börjar att anlända.

      Mvh
      J

      #192201
      Davve
      Deltagare

        Ska du verkligen ta bort Subarus image?? SCOOPET!!

        Det är ju grymmast på hela bilen.. Själv så skulle jag aldrig ta bort det.

        men det ska bli kul att se bilderna sen.. Lycka till!

        #192003
        pannan
        Deltagare

          Ska du verkligen ta bort Subarus image?? SCOOPET!!Det är ju grymmast på hela bilen.. Själv så skulle jag aldrig ta bort det.men det ska bli kul att se bilderna sen.. Lycka till!

          I farter över 200 km/h är inte det scoopet ens kul att ha på plats. Hela huven reser sig några cm i kanterna…Hämmar säkert en hel del av både acceleration och toppfart också. Men jag vet, det är dess image. Fast jag tror den blir riktigt stökig med en frontmatad IC och en snygg kolfiberhuv med gälar.

          #192242
          Adam K
          Deltagare

            Jag är säker på att enda anledingen till att WRC-bilarna har kvar scoopet är av kommersiella skäl, annars skulle de ryka all världens väg.
            FMIC = Bort med scoopet o skit i ‘karaktären’, vill man ha en snygg bil kan man köpa en MGA…

            😉

            #192241
            Subaru Robban
            Deltagare

              Stuttsar inte den mesta luften i fronten sen över skopet och tar i framrutan? I farter över 200 knyck då? / Robban Gävle

              #192004
              pannan
              Deltagare

                Stuttsar inte den mesta luften i fronten sen över skopet och tar i framrutan? I farter över 200 knyck då? / Robban Gävle

                Min huv reser sig iallafall rätt högt, tack vare det förhöjda scoopet som kom till på new age STI:n.

                #192244
                STI_driver
                Deltagare

                  Modda på hur mycket du vill du johan! Köp ett turbo kit, kolvar, stakar, riv ur inredning, slicks, bur, det spelar ingen roll hur mycket du gjort på bilen, du får ändå smaka mina avgas puffar på gotland ring! 😀

                  #192005
                  pannan
                  Deltagare

                    Nu är följande saker beställda.

                    *Perrin FMIC
                    *Downpipe 3″
                    *Seibon kolfiberhuv

                    Bilder kommer så fort sakerna kommer hem.

                    #191923
                    Strat
                    Deltagare

                      Tufft pannan! Men vilken huv är det? Hittar ingen utan scoop på deras hemsida.

                      #192006
                      pannan
                      Deltagare

                        Tufft pannan! Men vilken huv är det? Hittar ingen utan scoop på deras hemsida.

                        Så här ser den ut

                        http://www.vividracing.com/catalog/product_info.php/cPath/1_5_48_1182/products_id/2569

                        Även Perrin intercoolern är med på samma bild.

                        #192193
                        p_ilis
                        Deltagare

                          Ser kanonbra ut! Tror det kommer bli toppenfint. 🙂

                          Mvh
                          Peter

                          #192213
                          STIred
                          Deltagare

                            har du nån koll på vad frakten skulle gå på om man bara köper hem ett huv?

                            Blir nog jävligt snyggt f.ö. 🙂 och kommer nog piska på rätt bra med ecutek med 🙂

                            #192007
                            pannan
                            Deltagare

                              har du nån koll på vad frakten skulle gå på om man bara köper hem ett huv?Blir nog jävligt snyggt f.ö. 🙂 och kommer nog piska på rätt bra med ecutek med 🙂

                              Jag gör en fuling dvs slipper frakt, tull och allt sådant….:D

                              #192214
                              STIred
                              Deltagare

                                har du nån koll på vad frakten skulle gå på om man bara köper hem ett huv?Blir nog jävligt snyggt f.ö. 🙂 och kommer nog piska på rätt bra med ecutek med 🙂

                                Jag gör en fuling dvs slipper frakt, tull och allt sådant….:D

                                He he… sjysst när det går o fixa på det viset 🙂

                                #192008
                                pannan
                                Deltagare

                                  Det blev en annan IC då jag läst en hel del om leverantören som inte bådade direkt gott. Så IC:n kommer ifrån England istället. Känns säkrare så.

                                  Här är bild på IC:n när den är monterad.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 381 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.